بازدید 20881
بیست‌و‌نهمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»؛

فیلم: هوای دینمان را داشته باشیم، خدا هوای دنیایمان را دارد

نخست اسماءالله‌الحسنی ‌و در ادامه، نوای ربنا را می‌شنوید... اشاره به کشاورزان داریم به عنوان مشاغل سختی ‌که در روزهای معمول سال نیز با دشواری فراوانی همراهند... پس از آن نکات اخلاقی را از بیان حجت‌الاسلام زائری ‌می‌شنویم... و در بخش نوای دل، نوای موسیقی تلفیقی را از یک گروه آذربایجانی می‌شنویم.
کد خبر: ۴۲۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶ 27 July 2014
بیست‌‌و‌نهمین غروب رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری فرارسید تا در آستانه عید بزرگ فطر، جشن غلبه مومنین در جهاد اکبر بر سربازان شیطان رجیم، با قلب و حالی شاد‌، شکرگزار درگاه خداوند متعال باشیم.

حضرت محمد مصطفی (ص) فرمود: «اگر بنده خدا مى‌‏دانست در ماه رمضان چه فضیلتى است، دوست مى‏‌داشت، همه سال رمضان باشد‌» و در جایی دیگر فرمود: «درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخرین شب بسته نمى‌‏شود‌». 

همچون غروب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی ‌و در ادامه، نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، به یکی از مشاغلی اشاره‌ داریم که در این ماه، ‌همچون دیگر ماه‌ها به کار خود ادامه می‌‌دهند و مصائبی برای این حرفه‌شان متصور است که در این ماه دوچندان می‌شود.

کشاورزی از مشاغل سختی است که در روزهای معمول سال نیز با دشواری فراوانی همراه است و این سختی برای کشاورزان در ماه مبارک رمضان دوچندان می‌شود. حضور مستمر زیر آفتاب سوزان و کار سنگین‌ روی زمین‌ ـ که توقف‌پذیر نیست‌ ـ ماه رمضان را برای کشاورزان مومن کشورمان بسیار دشوار ساخت و ماهی که گذشت، برای این قشر زحمتکش که حقیقتاً روزی حلال کسب می‌کنند، به سختی گذشت. به همه ایشان خسته نباشید می‌گوییم.

فیلم: هوای دین‌مان را داشته باشیم، خدا هوای دنیایمان را دارد

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد روحانی‌نژاد خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز بیست و نهم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز بیست و نهم می‌خوانیم: «اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.» خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت و روزى كن مرا در آن توفیق و خوددارى و پاك كن دلم را از تیرگی‌ها و گرفتگى‌هاى تهمت اى مهربان به بندگان با ایمان خود.

سپس نکات اخلاقی را از بیان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته در این باره سخن می‌گوید که گاهی هوای دنیایمان را داریم و از دینمان غافل می‌شویم و گاهی هوای دوستانمان را داریم و از خانواده‌مان غافل می‌شویم و در نهایت هزینه‌هایی را متحمل می‌شویم که گاهی جبران ناپذیر است.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه‌ در بخش نوای دل، نوای موسیقی تلفیقی را از یک گروه آذربایجانی می‌شنویم و در پایان نیز با هم دعا خواهیم کرد. در این لحظات ما را در دعاهایتان از یاد مبرید.

دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل