بازدید 2509

آمار شهدای غزه به 1053 تن رسید

کد خبر: ۴۲۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ 27 July 2014
جسد 147 شهید روز گذشته از زیر آوار خانه‌های ویران شده در نوار غزه بیرون کشیده شد و بدین ترتیب آمار تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 1053 شهید و حدود 8000 زخمی رسید.

در همین حال ساکنان غزه می‌گویند در پی حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم تخریب‌های بسیاری در باریکه غزه حاصل شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در واکنش به تجاوزهای رژیم صهیونیستی، شهرهای اراضی اشغالی را با موشک هدف قرار دادند.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کادرهای امدادرسانی تا شنبه شب در جریان آتش‌بس 12 ساعته جسد 147 شهید را از زیر آوارها در مناطق مختلف نوار غزه بیرون کشیدند. تنها در بیت حانون جسد بیش از 30 شهید پیدا شد که از جمله آن‌ها یک نیروی امدادرسانی بود که توپخانه‌های رژیم صهیونیستی وی را هدف قرار داده بودند.

جسدهای شهدای دیگر نیز در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه و در مناطق شرقی غزه از جمله منطقه الشجاعیه پیدا شد.

منطقه الشجاعیه منطقه‌ای است که بیشترین آسیب را در میان مناطق شهر غزه دیده است و در این منطقه نیروهای رژیم صهیونیستی دست به کشتار دسته جمعی زدند که در اثر آن بیش از 70 فلسطینی به شهادت رسیده و نیروهای امدادرسان جسد 13 تن از آن‌ها را از زیر آوار بیرون کشیدند که 11 تن آن‌ها از خانواده الحلو هستند.

در همین حال اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در فلسطین اعلام کرد که جسد 13 شهید دیگر در دیر البلح و اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بیرون کشیده شد و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی نیز به بیمارستان انتقال داده شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی حتی کمی قبل از آغاز آتش‌بس 12 ساعته نیز نوار غزه را هدف قرار دادند که این حملات به شهادت 35 فلسطینی انجامید. از میان کسانی که بامداد شنبه به شهادت رسیدند 20 تن از خانواده النجار هستند که 11 تن آن‌ها کودک بوده که در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه ساکن بودند.

در جریان آتش‌بس موقتی که روز گذشته برقرار شد ساکنان نوار غزه توانستند تقریبا پس از 3 هفته از آغاز حملات رژیم صهیونیستی مناطق آسیب دیده را مشاهده کنند.

با وجود اینکه مسئولان امنیتی در غزه هشدار دادند که احتمال وجود مواد منفجره در میان خرابه‌های ساختمان‌های ویران شده وجود دارد اما ساکنان نوار غزه به خانه‌های تخریب شده‌شان سر زدند.

الجزیره با انتشار عکس‌هایی نشان داد که بخش گسترده‌ای از منطقه الشجاعیه در شرق غزه و بیت حانون در شمال باریکه غزه تخریب شده است.

صدها خانه و ساختمان مسکونی کاملا از بین رفته است و خانه‌ها به خرابه‌هایی تبدیل شده‌اند. تعدادی از جسدها نیز در خیابان‌ها و ساختمان‌های ویران شده پیدا شدند چرا که نیروهای رژیم صهیونیستی پیش‌تر به نیروهای امدادرسانی و دفاع مدنی اجازه نمی‌دادند که ظرف روزهای گذشته وارد این منطقه شوند.

ساکنان و امدادرسانان نیز اعلام کردند که تعدادی از مجروحان نیز رها شده بودند تا اینکه جان خود را از دست دادند.

این ویرانه‌ها به حدی است که ساکنان منطقه شجاعیه دیگر خیابان‌های آن را نمی‌شناسند به دلیل کمبود تجهیزات ساکنان مجبور شدند تا خود خرابه‌های خانه‌ها در منطقه الشجاعیه را بکنند تا جسدهای باقیمانده را پیدا کرده یا به دنبال وسایل مورد نیاز خود در میان خرابه‌ها بگردند.

در همین حال خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به شهروندان و نیروهای امدادرسان اجازه نمی‌دهد که وارد منطقه خزاعه در جنوب نواز غزه جهت بیرون کشیدن جسدها از زیر آوارهای این منطقه شوند و این علیرغم آن است که در آن هنگام آتش‌بس موقت در جریان بود.

به گزارش الجزیره نیروهای رژیم صهیونیستی که این منطقه را اشغال کرده‌اند تهدید می‌کنند هرکس که به سمت آن نزدیک شود به سویش گلوله شلیک می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به سمت فلسطینی‌هایی آتش گشود که تلاش می‌کردند خانه‌های خود را در مناطقی که در اطراف تانک‌های رژیم صهیونیستی مستقر هستند مشاهده کنند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به آمبولانس‌ها و ساکنان اجازه ندادند که وارد منطقه مرزی خزاعه در شرق خان یونس شوند تا شهدا را پیدا کرده و مجروحان احتمالی را به بیمارستان انتقال دهند.

سربازان رژیم صهیونیستی در پشت خاکریزها در این منطقه مستقر شده و تک‌تیراندازهای رژیم صهیونیستی نیز بر روی سقف خانه‌ها و همچنین در داخل خانه‌های دیگر هستند.

گردان‌های عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که تل آویو را با دو موشک ام 75 و اشدود را با پنج موشک از نوع گراد هدف قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که نیروهای رژیم صهیونیستی ظرف حدود 3 هفته با حدود 3 هزار تن مواد منفجره نوار غزه را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که بیش از سه هزار نقطه در نوار غزه هدف قرار گرفته است. سازمان یونیسف نیز اعلام کرده است که در جریان حملات رژیم صهیونیستی دستکم 192 کودک به شهادت رسیدند.

آژانس امدادرسانی و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرده است که بیش از 160 هزار فلسطینی به مقرهای این آژانس پناه آورده‌اند.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد که صدای آژیرهای خطر در شمال و مرکز اراضی اشغالی شنیده شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو تن از سربازانش که در هفته جاری در نوار غزه زخمی شده بودند، جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تعداد نظامیان اسرائیلی که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شده‌اند، به 42 تن رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل