بازدید 2401

بلعیدن آب استخر موجب مسمومیت کودکان می‌شود

کد خبر: ۴۲۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷ 28 July 2014
کارشناسان سلامت تاکید دارند که والدین باید خطرات بلعیدن آب کلردار استخر را به فرزندان خود گوشزد کنند تا کودکان هنگام شنا کردن بیشتر مراقب باشند.

به گزارش ایسنا، در تابستان‌های داغ، کودکان برای فرار از گرما به استخرها پناه می‌برند هرچند در صورتی که مراقبت‌های لازم را انجام ندهند و به دلیل بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری آب کلرزده استخر را در حین شنا کردن ببلعند، حتما بیمار خواهند شد.

دکتر «سامپسون دیویس» از مرکز پزشکی بیمارستان میدولندز در نیوجرسی گفت: اگرچه بلعیدن مقدار ناچیزی آب استخر خطری را متوجه کودکان نمی‌کند اما اگر این وضعیت بارها تکرار شود و حجم زیادی آب کلرزده وارد بدن اطفال شود، کودک در معرض مسمومیت ناشی از کلر قرار می‌گیرد.

به علاوه، آب استخر حاوی ماده شیمیایی کلر است که به منظور پاکسازی آب از باکتری‌هایی همچون E.Coli و انگل استفاده می‌شود. کلر تمام این میکروب را از بین نمی‌برد بنابراین در صورتی که کودک میزان قابل توجهی از این آب را فرو دهد، ممکن است بیمار شود.

پزشکان به والدین توصیه می‌کنند در صورتی که فرزندشان در مدت 72 ساعت پس از شنا کردن دچار علائم ذیل شد، حتما به پزشک مراجعه کنند:

- درد شکم و حالت تهوع

- سرفه مداوم

- مشکل در تنفس

- خستگی

به نقل از هلث‌دی‌نیوز، به گفته پزشکان مسمومیت ناشی از بلعیدن کلر موجب بروز مشکلاتی در سیستم گوارشی می‌شود. همچنین مسمومیت با کلر مشکلاتی در سیستم عصبی و تنفسی بدن بوجود می‌آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل