بازدید 2753

کنترل پارکینسون به کمک داروی ضدالتهاب

کد خبر: ۴۲۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 28 July 2014
پزشکان معتقدند با مصرف داروهای ضدالتهابی می‌توان شدت تخریب اعصاب ناشی از بیماری پارکینسون را کاهش داد.

به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته متخصصان همواره بر نقش التهاب در افزایش روند تخریب اعصاب پس از ابتلا به پارکینسون تاکید کرده‌اند. اکنون پزشکان در حال بررسی تاثیر داروهای ضدالتهاب در درمان و کنترل این بیماری هستند. در همین رابطه داروی جدید که XPro1595 نام دارد زیر پوست قرار داده شده و به میزان کافی وارد مغز می‌شود تا التهاب موجود را از بین ببرد.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اموری اظهار داشتند: اکنون این بررسی روی حیوانات آزمایشگاهی در حال انجام است و در صورتی که بتوان دارو را برای استفاده انسانی تولید کرد همچون انسولین تزریق می‌شود.

دکتر «مالو تانسی»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: یافته‌های به دست آمده گام مهمی در شیوه‌های درمانی ضدالتهابی بیماری پارکینسون است.

طی چند دهه گذشته پزشکان تلاش کرده‌اند به درک بهتری از بیماری پارکینسون برسند که با لرزش دست شروع می‌شود و می‌تواند قدرت حرکتی را از بین ببرد. این علائم با از بین رفتن نورون‌های ترشح کننده دوپامین ارتباط دارند. دوپامین ترکیب شیمیایی است که به بخشی از مغز که مسئول حرکت است مرتبط می‌شود.

به نقل از مدیکال دیلی، داروی XPro1595، «فاکتور نکروز تومور» یا TNF را که مولکول هشداری التهابی است مورد هدف قرار می‌دهد. البته داروهای قبلی مقابله با «فاکتور نکروز تومور» از سال‌ها پیش برای کاهش التهاب و متوقف ساختن پیشرفت آرتریت روماتوئید مورد استفاده بودند اما این داروها در عین حال خطر ابتلا به عفونت‌هایی همچون سل را تشدید می‌کنند. اکنون داروی XPro1595 در رفع این مشکل نقش موثری دارد و ضمن مقابله با التهاب، مانع از بروز این قبیل عفونت‌ها نیز می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل