بازدید 3396

ساعتی برای بیداری سیستم‌ ایمنی بدن

کد خبر: ۴۲۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰ 27 July 2014
سلول‌های سرطانی با فریب دادن سیستم‌ ایمنی بدن مانع از فعالیت این سیستم دفاعی و حمله به موقع آن به تومور سرطانی می‌شوند.

به گزارش ایسنا،‌ پزشکان در یک بررسی جدید با تزریق نانوذراتی به داخل سلول‌های تومور موفق شدند به کمک این نانوذرات که همچون نانوساعت‌ عمل می‌کنند، سیستم ایمنی بدن را بیدار کرده و موجب فعال مجدد آن شوند.

سلول‌های سرطانی به گونه‌ای سیستم ایمنی بدن را فریب می‌دهند که این سیستم با سلول‌های بیمار نیز همچون سلول‌های سالم برخورد کرده و به این ترتیب تومور سرطانی به راحتی به رشد خود ادامه می‌دهد. نانوذرات‌ به حدی کوچک هستند که یک میلیارد از آنها می‌تواند روی سر سوزنی جای بگیرد. ابعاد بسیار کوچک آنها، نانوذرات را به گزینه مناسبی برای فعال‌سازی سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است.

متخصصان براین‌باورند که روزی پزشکان خواهند توانست انواعی از ترکیبات را با ظرفیت‌های مختلف به وسیله نانوذرات به سلول‌های سرطانی وارد کنند. آنتی‌بادی‌ها، ویروس‌ها، ذرات فلزی و داروها می‌توانند به نانوذرات ضمیمه شده و به سلول‌های تومور فرستاده شوند.

متخصصان دانشگاه ییل و جان هاپکینز پیش از این در بررسی‌های خود نشان داده بودند که نانوذرات‌ از این قابلیت برخوردارند تا دارو را به تومورها برسانند.

«استیو فیئرینگ» از دانشکده پزشکی گیسل در دانشگاه دارتموت گفت: روش آزمایشگاهی ما از بیشتر روش‌های مبتنی بر نانوذرات برای تحریک سیستم ایمنی به منظور مقابله با تومورها متفاوت است و انواعی از روش‌های مختلف برای این منظور وجود دارند که می‌توان آنها را به کار گرفت. متخصصان معتقدند این امکان وجود دارد که با فرستادن عامل خارجی به بدن به سلول‌های سرطانی حمله شود.

این تیم تخصصی در حال بررسی راهکاری است که از ترکیب ذرات فلز و گرما استفاده کند. نانوذرات با آهن،‌ نقره و طلا به راحتی توسط تومورها جذب می‌شوند. همچنین انرژی مغناطیسی یا امواج‌ رادیویی برای فعال ساختن ذرات فلز استفاده می‌شوند که در نتیجه این تعامل، حرارت ایجاد شده سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

به نقل از نچرال ورلد نیوز، در حقیقت حرارت ایجاد شده موجب فعال شدن سیستم ایمنی شده که سلول‌های مقابله کننده با سرطان را برای مقابله با سلول‌های سرطانی آماده می‌کند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان