بازدید 5136

همدانی‌ها کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند

کد خبر: ۴۲۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷ 27 July 2014
یک فوق تخصص آنکولوژیست کودکان گفت: استان همدان از استان‌های صنعتی محسوب نمی‌شود بنابراین میزان آلودگی صنعتی در استان کمتر است و شیوع سرطان خون نیز در این استان متوسط با میانگین کشوری است.

به گزارش فارس، دکتر حسین اصفهانی اظهار کرد: استان همدان جزو استان‌های صنعتی محسوب نمی‌شود بنابراین میزان آلودگی صنعتی در این استان نسبت به برخی استان‌های کشور کمتر است و شیوع سرطان خون در این استان متوسط با میانگین کشوری است اما این در حالی است که آمار سرطان خون کودکان در برخی استان‌ها بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه سرطان خون شایع‌ترین نوع سرطان در کودکان است، گفت: اما سرطان در کودکان به راحتی قابل درمان‌ است البته در شرایطی که تشخیص زودهنگام انجام شود.

فوق تخصص آنکولوژیست کودکان تصریح کرد: درمان سرطان در کودکان به دلیل این است که بدن‌شان در مقایسه با بزرگسالان کمتر در برابر عوامل مختلف محیطی قرار دارد.

وی ادامه داد: سرطان خون از جمله بیماری‌هایی است که وراثت در بروز آن چندان نقشی ندارد.

فوق تخصص آنکولوژیست کودکان تاکید کرد: افرادی که مشکل سندروم و یا نقص ژنتیکی خاصی دارند بیشتر از سایر افراد مستعد ابتلا به سرطان خون هستند.

اصفهانی تصریح کرد: عوامل محیطی، مصرف مواد شیمیایی و نگه‌دارنده‌ها، قرار گرفتن در معرض اشعه‌ها و سموم صنعتی در بروز سرطان‌ها بسیار تاثیرگذار هستند بنابراین عوامل اکتسابی بسیار تاثیرگذارتر از عوامل ارثی هستند.

این فوق تخصص ادامه داد: عامل اولیه‌ای که وارد بدن می‌شود در ژنتیک سلول مورد نظر تاثیر گذاشته و به این ترتیب سلول‌های بعدی که تولید می‌شود دچار نقص شده و به این ترتیب سلول‌های سرطانی افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: قابلیت درمان سرطان خون بستگی به نوع ژنتیک و نوع تغییر سلول داشته و در صورتی که سرطان خون در کودکان باشد 70 تا 80 درصد موفقیت‌آمیز بوده اما اگر در بزرگسالان درگیر شود 50 درصد درمان‌پذیر است.

اصفهانی اظهار کرد: اگر در شرایطی دو نفر سرطان مشابه داشته باشند احتمال دارد در بدن یکی درمان موفق باشد در حالیکه همان روش در بدن شخص دیگری موفق نباشد بنابراین شرایط بدنی افراد و سیستم دفاعی افراد با یکدیگر متفاوت است.

وی با بیان این‌که سیستم دفاعی بدن کودکانی که مبتلا به سرطان خون هستند کاهش می‌یابد، گفت: این کودکان بیشتر در معرض انواع عفونت‌ها قرار می‌گیرند و مراقبت از آن‌ها باید در شرایط مناسب باشد.

این فوق تخصص آنکولوژیست کودکان به تامین داروهای افراد مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر داروهای مورد نیاز افراد مبتلا به سرطان در داخل بیمارستان‌ها موجود است و مشکلاتی که در گذشته برای تامین دارو وجود داشت رفع شده است.

اصفهانی تصریح کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها انجام ورزش مداوم، عدم قرار گرفتن در معرض اشعه‌ها، آلودگی‌ها و تغییر سبک زندگی است که بسیاری از افراد به این موضوعات بی‌توجه بوده و همیشه در معرض اشعه‌های کامپیوتر قرار دارند.

وی ادامه داد: احتمال تاثیر اشعه‌های ماهواره‌ای بر روی سلول‌های بدن در حال تحقیق بوده و نتیجه قطعی در این زمینه وجود ندارد اما بهتر است افراد همه مسائل را رعایت کرده و خود را از این شرایط دور کنند.

این فوق تخصصی آنکولوژیست به عود این بیماری اشاره کرد و گفت: گاهی درمان تا انتها انجام می‌شود اما هیچ تضمینی برای غیرقابل برگشت بودن بیماری وجود ندارد و هر چه از زمان درمان بگذرد احتمال عود بیماری کاهش می‌یابد.

وی داشتن روحیه را برای درمان این بیماری بسیار موثر خواند و عنوان کرد: اولین شرط درمان‌پذیر بودن این بیماری داشتن روحیه در خود بیمار و اطرافیان بیمار است که وجود برخی موسسات حمایتی این امور را انجام می‌دهند و خانواده‌ها را برای داشتن روحیه آماده می‌کنند.

اصفهانی تصریح کرد: بیماران مبتلا به سرطان مانند سایر افراد جامعه بوده و نباید آن‌ها در جامعه نادیده گرفته شوند و هر فردی در جایگاه خود می‌تواند در حد و اندازه توانش به آن‌ها کمک کند.

این فوق تخصص یادآور شد: وضعیت اقتصادی افراد در درمان سرطان کودکان بسیار موثر است چراکه برخی خانواده‌ها در رفاه اقتصادی قرار داشته و تغذیه بهتری دارند و به این ترتیب شرایط درمان آن‌ها بهتر خواهد بود اما خانواده‌ای که در تامین دارو و غذای بیمار مبتلا به سرطان مشکل دارد به این ترتیب درمان وی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

وی تاکید کرد: خیران بهتر است کمک‌های خود را برای امور درمانی به بیماران سرطانی اختصاص دهند تا آن‌ها تنها سختی بیماری را بر دوش کشیده و مشکلات مالی بر درمان آن‌ها غالب نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر