بازدید 8588
۸

پشت پرده تولد نوزاد مسافر تاکسی

کد خبر: ۴۲۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 27 July 2014
پدر شدن مسافر تاکسی بهانه‌ای بود تا سناریوی یک کلاهبرداری حرفه‌ای کلید بخورد.

به گزارش ایران، این مرد می‌گوید در شرایط مالی مناسبی قرار دارد و تنها می‌خواسته از این سرگرمی حیله‌گرانه لذت ببرد.

ساعت 9 شب شش خردادماه سال جاری، راننده تاکسیای با مراجعه به پلیس آگاهی شرق تهران از گرفتار شدن در دام فریبکاری مسافرش خبر داد.

این مرد به مأموران گفت: نیم ساعت پیش جوانی شیک پوش را که کنار خیابان منتظر خودرو بود به صورت دربستی سوار کردم.

وی افزود: مرد جوان پساز سوار شدن ادعا کرد قرار است بزودی پدر شود و خواست به سمت بیمارستان حرکت کنم. خیلی خوشحال بود و هنوز دقایقی نگذشته بود که زنگ گوشی موبایلش بهصدا درآمد و از به دنیا آمدن دو دختر دوقلویش با خبر شد. پدر جوان با شنیدن این خبر بیقرار شده بود و خواست به سمت پاساژ گلنرگس بروم تا از آنجا برای بچه هایش خرید کند.

راننده جوان افزود: مسافر شیکپوش وقتی از خودرو پیاده شد خواست منتظر بمانم تا سپس به بیمارستان برویم، هنوز چند قدمی از خودرو فاصله نگرفته بود که دوباره به سمت خودرو برگشت و با چرب زبانی گفت پول نقد همراهش نیست و خواست 50 هزار تومان به وی بدهم تا پساز خریدهایش در برابر دستگاه عابربانک برویم تا پول بگیرد.

وی ادامه داد: به حرفهای مرد جوان اطمینان پیدا کرده بودم و پول درخواستی را به وی دادم. پدر جوان داخل پاساژ شد و من نیز منتظر وی ماندم اما با گذشت یک ساعت وقتی دیدم خبری از مسافر نیست داخل پاساژ شدم و همانجا بود که فهمیدم وی از در دیگر پاساژ خارج شده و همه حرفهایش برای دزدیدن 50 هزار تومان بود. با این ادعاها تیم ویژه ای به دستور بازپرس «مسعودی» از شعبه اول دادسرای ورامین برای دستگیری مسافر فریبکار وارد عمل شدند.

خیلی زود مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ورامین پی بردند طعمه های دیگری بدین شیوه و شگرد در دام مسافر فریبکار گرفتار شده اند. باتوجه به افزایش این نوع سرقتها، فراخوانی به اتحادیه های تاکسیرانی ورامین و پیشوا داده شد تا راننده های دیگر نیز در جریان این سناریوی فریبکاری قرار گیرند.

کارآگاهان در گام بعدی آلبوم مجرمان سابقه دار را پیش روی طعمه های پدر دروغین گذاشتند اما در این مرحله نیز سرنخی از مسافر شیکپوش به دست نیامد. تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه یکی از راننده های تاکسی در تماس با پلیس ادعا کرد مسافر فریبکار را مقابل پاساژ گلنرگس شناسایی کرده است. همین سرنخ کافی بود تا مأموران در اقدامی غافلگیرانه و سریع خود را به این پاساژ برسانند و مسافر فریبکار را که به دنبال سوژه دیگری بود دستگیر کردند.

«حسین» که 23 سال دارد درگام نخست بازجویی ها خود را بیگناه دانست اما وقتی طعمه هایش را پیش روی خود دید ناچار لب به اعتراف گشود. مسافر فریبکار گفت: از وضعیت مالی خوبی برخوردارم ولی از روی سرگرمی دست به اینکار میزدم و برایم جالب بود که مردم چه راحت فریب میخورند و یک بازی بود.

 وی افزود: زمانیکه سوار تاکسیها میشدم ادعا میکردم همسرم باردار است و با چربزبانیهایم اعتماد آنها را جلب میکردم سپس با گوشی موبایلم حرف میزدم و با نقشپردازی طوری وانمود میکردم که صاحب دو بچه شده ام.

این پدر دروغین ادامه داد: از راننده ها میخواستم به پاساژهایی که از قبل شناسایی کرده بودم بروند و پس از آن به بهانه اینکه پول نقد همراهم نیست از آنها میخواستم پولی بدهند تا پس از خرید همراه آنها به دستگاه عابربانک یا نزد پدرم برویم تا علاوه بر پول قرضشان کرایه خودرو را نیز به آنها بدهم.

پسر جوان گفت: پساز گرفتن پول وارد پاساژهای مختلف میشدم و از در دیگر پاساژ خارج میشدم و نمیدانم طعمه هایم چند ساعتی را انتظار کشیده اند.

بنابر این گزارش، در حالی که «حسین» بیشتر طعمه هایش را در پاساژهای گل نرگس، طلافروشان، پاساژ بزرگ و بیمارستان مفتح و 15 خرداد ورامین غافلگیر کرده است بازپرس پرونده خواست کسانی که به این شیوه و شگرد تحت دستبرد قرار گرفته اند به شعبه اول بازپرسی دادسرای ورامین یا اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
واقعا ادم چقدر بايد ناجوانمرد باشه كه از راننده تاكسى كه تو اين گرما براى دراوردن روزى خانوادش صبح تا غروب تو ترافيك زحمت ميكشه كلاهبردارى كنه، اونم براى سرگرمى!!! اين جوان خوشى زير دلش زده، جاشه بفرستنش تو معادن مناطق گرمسير كه اونجا يه خورده سرگرم بشه.
روانی
خوبه برای سرگرمی مدتی بزارن اش تو قفس شیرهای گرسنه و بعد فراموش کنند درش بیارند
تابناک جان سلام حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟ فکر کنم گرما اذیتت کرده و چشمات خوب نمی بینه إإإإإإإ این متن را بخوان ببین چند غلط املایی داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هر کدام از هم کارات نوشتن بفرستشون دوباره کلاس های سواد آموزی یا اگر گرما زده شدن و سوادشون هم گرما زده شده کمی آبلیمو یا خاکشیر بده بخورن...ای داد و بیداد مثلا سانه ی ملی هستی هاااااا
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
شما هم كه اشتباه نوشتى و به ابليمو و خاكشير احتياج دارى، "سانه ى ملى" يعنى چى ؟؟؟
اكابري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
تازه همكارانت ايجوري نوشته ميشه نه اونجوري آي كيو خودت هم برو اكابر ياد بگير
فقط اعدام.
جز پست فطرت لقبی شایسته اش نیست
اعتماد رو بین مردم سلب میکنه
تا اگر کسی واقعا دچار بحرانی بود در کمک کردن بهش شک کنیم
عذابت افزون باد آقای پولدار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل