بازدید 18875
۲

فدراسیون موفق والیبال؛ «چاق» برای مردان و «لاغر» برای زنان

در همه این سال‌هایی که اخبار گوناگون و رنگارنگی از والیبال مردان مخابره می‌شد، از قهرمانی آسیا تا در‌خشش در مسابقات جهانی و راهیابی به لیگ جهانی و نهم و چهارم شدن در لیگ جهانی و حضور در مسابقات بین قاره‌ای و هزاران رویداد خوب دیگر والیبال بانوان ایران همراه یک خبر ثابت تولید می‌کرد و آن هم قرار گرفتن در رتبه‌ای بین هشتم تا دوازدهم آسیا در همه رده‌های سنی!
کد خبر: ۴۲۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ 27 July 2014
فدراسیون موفق والیبال؛ «چاق» برای مردان و «لاغر» برای زنان‌این روز‌ها فدراسیون والیبال ایران، نمونه ‌ساختار منسجم و درست و حسابی است که پس از سال‌ها برنامه‌ریزی حاصل زحمات خود را دیده و برای نخستین ‌بار در تاریخ ورزش کشورمان در یک رشته تیمی نه ‌تنها درخشیده، که در جمع چهار تیم بر‌تر دنیا هم قرار گرفته است.

واقعیت ماجرا این است که هنوز برای خودمان هم ‌هضم‌ناشدنی است که سازمانی در ورزش ما با یک برنامه بلندمدت بیست و چند ساله به نتیجه‌ای درخور رسیده و در جمع‌ بهترین‌های دنیا قرار گرفته است؛ اما اگر موشکافانه به کارکرد فدراسیون والیبال بنگریم، هنوز هم لنگی‌هایی در آن می‌بینیم که با بهبود آن‌ها، می‌توان تا سال‌ها به داشتن چنین فدراسیونی افتخار کرد.

به گزارش «تابناک»، در روزهایی که افتخارآفرینی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی توجه همه را در ایران به خود جلب کرده بود، تیم ملی بانوان زیر نوزده سال ایران در مسابقات آسیایی در جایگاه دوازدهم قرار گرفت؛ آن هم در میان پانزده تیم حاضر در این رقابت‌ها.
 
البته این تیم پیش از اعزام دچار حاشیه‌های عجیبی شد. در روزهایی که تیم ملی والیبال ایران در دور گروهی لیگ جهانی با رقبای خود می‌جنگید، در فدراسیون والیبال و در پی یک سهل‌انگاری به اشتباه، نام بازیکنان تیم ملی والیبال زیر هجده سال به جای تیم ملی زیر نوزده سال برای شرکت در مسابقات آسیایی معرفی شد و به این ترتیب، در فاصله کمتر از یک ماه مانده به این رقابت‌ها، تیم جدیدی خودش را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کرد و البته نتایج درخوری هم به دست نیاورد؛ ماجرای عجیبی که البته کسی در فدراسیون والیبال توضیح دقیقی در خصوص آن نداد و مشخص هم نشد که با خاطیان چه برخوردی شد!

اما عملکرد ضعیف بانوان والیبالیست ایرانی، تنها وابسته به موضوع اشتباه در فرستادن نام ‌بازیکنان نیست، چه اینکه همین تیم در سال‌های گذشته نیز در رتبه‌های نازل هشتم و نهم آسیا قرار گرفته است. ماجرا از جای دیگری آب می‌خورد و آن، ‌جایی است که همه موفقیت‌های چشمگیر چندین و چند سال اخیر والیبال ایران، یک قید داشته و آن هم «مردانه» بودن آن است. در واقع والیبال ایران در همه این‌ سال‌هایی که با برنامه‌ریزی فوق‌العاده به جایگاه درخشان کنونی رسیده، چشمش را بر برنامه‌ریزی درست و منسجم برای بانوان بسته و همین‌ موجب شده که والیبال بانوان ایران، جایگاهی مانند همتای «مردانش» در آسیا داشته باشد.

همین مسأله هم موجب شده ‌در همه این سال‌هایی که اخبار گوناگون و رنگارنگی از والیبال مردان مخابره می‌شد، از قهرمانی آسیا تا در‌خشش در مسابقات جهانی و راهیابی به لیگ جهانی و نهم و چهارم شدن در لیگ جهانی و حضور در مسابقات بین قاره‌ای و هزاران اتفاق خوب دیگر، والیبال بانوان ایران همراه یک خبر ثابت تولید می‌کرد و آن هم قرار گرفتن در رتبه‌ای بین هشتم تا دوازدهم آسیا در همه رده‌های سنی!

بنا بر این گزارش، اما امسال والیبال بانوان ایران در رتبه دوازدهم آسیا قرار گرفته و بسیاری می‌خواهند این نتیجه ضعیف را پشت اشتباه رخ داده در معرفی بازیکنان پنهان کنند، ولی حتی اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد، باز هم نتیجه بهتری برای والیبال ایران به دست نمی‌آمد. همه این تیره‌روزی‌ها در والیبال بانوان ایران، در حالی رخ می‌دهد که در همین فدراسیون مدل پیشرفت و ترقی والیبال مردان تا سال‌ها می‌تواند سرمشق و الگویی برای سایر رشته‌ها و فدراسیون‌ها باشد؛ اما عجیب است که دست فدراسیون والیبال برای پیچیدن نسخه شفابخش برای بانوان والیبالیست به هر دلیلی کوتاه است!
 
مدیران موفق والیبال ایران باید بدانند ‌توسعه امری همه‌جانبه است؛ به این معنا که وقتی شما در والیبال در حال رشد و توسعه هستید، باید در همه زمینه‌ها همزمان و یک‌شکل رشد کنید، نه اینکه با صرف توجه و هزینه و وقت، تنها یک رشته را به سطح جهانی برسانید و در سایر بخش‌ها در حد منطقه خودتان هم نباشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی