بازدید 5065
۵

نگاه شما: پیرامون بیمه طلایی فرهنگیان

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴ 26 July 2014
آرش کاویان در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

در زمان وزارت آقای حاجی بابایی که انتظار زیادی هم از ایشان برای رفع مشکلات فرهنگیان وجود داشت، تنها اقدام شایسته‌ای که در این رابطه انجام گرفت و علیرغم اشکالات فراوان در خور تقدیر می‌باشد برقرار بیمهٔ طلایی بود که البته با نشیب و فرازهایی همراه بود و متاسفانه این بیمه در دورهٔ جدید وزارت با چالش‌های بیشتری روبرو شد.

 در این خصوص نکاتی به نطر نگارندهٔ این سطور می‌رسد که امید است مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد و باعث بهبود کیفیت این خدمت گردد:

 ۱-از ابتدای برقراری این بیمه، فرهنگیان برای دریافت هزینه‌های درمان با کاغذبازی‌های خسته کننده و دردسر‌های فراوانی روبرو بودند که بسیاری اوقات از دریافت آن صرف نظر می‌نمودند که البته این روند تا حدودی رو به بهبود می‌رفت اما با تغییر شرکت بیمه گر دوباره از صفر شروع شد.

 ۲-از اولین سال اجرا تاکنون همواره حق بیمهٔ پرداختی افزایش یافته است که با توجه به افزایش هزینه‌های درمان این امر طبیعی به نظر می‌رسد اما لازم بود برای هزینه‌هایی که دارای سقف پرداخت می‌بود مانند هزینهٔ زایمان یا لیزیک، این سقف‌ها نیز متناسب با افزایش هزینه‌ها تغییر می‌کرد اما چنین اتفاقی نیفتاد که ظاهرا این موضوع از طرف مسئولان مربوطه در وزارت آمپ مغفول مانده است.

 ۳- قرا ربود نیمی از حق بیمه توسط اموزش و پرورش پرداخت شود که بسیاری اوقات مبلغ حق بیمه از پرسنل دریافت گردید از جمله در فیش مربوط به تیرماه نیز ناباورانه این اتفاق را شاهد بودیم و در این خصوص اعتماد فرهنگیان بطور کامل از بین رفته است.

 ۴-حذف هزینه‌های دندانپزشکی که علیرغم ثابت ماندن سقف آن از ابتدا تا سال قبل در سال جاری بطور کلی حذف گردید ضربه‌ای به وضعیت درمانی فرهنگیان وارد نمود وآن‌ها از این حداقل نیز محروم نموددر حالیکه تحت پوشش بودن دندانپزشکی ضروری به نظر می‌رسید.

 ۵-با وجود آنکه می‌شود چند ماه قبل از پایان قرارداد به فکر تمدید آن بود و ایرادات احتمالی را برطرف نمود متاسفانه همه ساله در پایان قرارداد یعنی ابتدای اردیبهشت فرهنگیان با بلاتکلیفی روبرو می‌شوند و ضرر و زیان مالی و روانی ناشی از سهل انگاری مسئولان را می‌پردازند.
 امید است این نکات مورد توجه قرار گیرد و در آینده شاهد وضعیت بهتری باشیم.

والسلام
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۵
اول فکر میکردیم به فکر ما هستند کلی پول از معلمان گرفتند یک صدم ان را صرف بیمه تکمیلی ما کردندانگاه متوجه شدیم نصف حقوقمان به هدر رفته از طلایه هم بیزار شدیم چه نام خوبی طلایی؟!!!
چرا این تبیض بین کارمندان دولت باشه
تازه ما که بیمه طلایی رو حذف کردیم خدمات درمانی نفری بیست 25 تومان برداشته
امیدواریم مسئولین امر پاسخ دهند
باسلام وتشکر ازآقای کاویان عزیز
انتظاراین است که دولت تدبیروامید در راستای همین دو عبارت زیبا، هم با تدبیر عمل کند وهم امید به بهبود اوضاع را در اذهان زنده کند ،اما متأسفانه در این مورد خاص هم بی تدبیری دیده می شود وهم خلاف جهت گیریهای دولت برای گسترش خدمات درمانی وتلاش برای تحت پوشش قرار دادن هزینه های دندانپزشکی در بیمه های پایه است.ضمناً تا امروز5/5/93 هنوز کارت بیمه طلایی به فرهنگیان تحویل نشده،تازه با تغییر شرکت بیمه از ایران به آتیه سازان که تعداد شعبات بسیار کمی دارد وعدم استفاده ازتجارب اجرایی گذشته وکاغذ بازیها وگرفتن کپی های مختلف از دفترچه وکارت بیمه در نیمه های شب که نوعی تحقیر برای فرهنگیان بود ظاهراً در عصر دولت الکترونیک وکنترلهای رایانه ای وبرنامه ریزی شده در فضای مجازی باز این چرخه باطل مراجعه حضوری فرهنگیان به دفاتر بیمه وآموزش وپرورش وکاغذ بازی ادامه خواهد یافت.امید است حداقل الآن که با تأخیر چندماهه قرار است کارتهای بیمه طلایی را تحویل فرهنکیان عزیز بدهند با طراحی کارتهای الکترونیکی وازطریق سامانه شرکت بیمه به صورت غیر حضوری وبدون نیاز حضوری وتجمع فرهنگیان شریف وصرف ساعتها وقت وهزینه در نمایندگیهای بیمه از الآم این عزیزان بکاهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی