بازدید 1632

«آتش بس انسانی» ۱۲ ساعته در غزه اجرایی شد

کد خبر: ۴۱۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ 26 July 2014

 آتش بس انسانی ۱۲ ساعته بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل لحظاتی پیش وارد مرحله اجرایی شد.

به گزارش  تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آتش بس انسانی 12 ساعته مورد توافق بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل از لحظاتی پیش اجرایی شد.
رژیم اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطین بامداد امروز موافقت خود را با برقراری یک آتش بس انسانی 12 ساعته اعلام کردند که صبح امروز از ساعت هشت به وقت محلی (05:00 به وقت گرینویچ)  وارد مرحله اجرایی می‌شد.

این در حالی است که سخنگوی جنبس حماس موافقت این گروه با آتش‌بس 12 ساعته که از ساعت 8 صبح روز شنبه آغاز می‌شود را تأیید کرد.

پیش از این نخست وزیر اسرائیل به «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا خبر داده بود که تل آویو با آتش بس 12 ساعته در نوار غزه که از ساعت 8صبح شنبه به وقت محلی آغاز می‌شود، موافقت کرده است.
این در حالی است که پیشتر اسرائیل با طرح آتش بس مطرح شده از سوی جان کری مخالفت کرده بود.
«سامی ابو زهری» سخنگوی حماس  تاکید کرد که علاوه بر حماس، همه گروه ها و فعالان در غزه با این آتش بس موقت که سازمان ملل متحد میانجی آن بود، موافقت کرده‌اند.
پیش از اعلام موافقت اسرائیل با آتش بس 12 ساعته، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در قاهره گفت که تلاش ها برای تنظیم یک توافق آتش بس همچنان ادامه دارد.
آقای کری که با همراه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در این کنفرانس خبری حاضر شده بود، خواستار آتش بس انسانی هفت روزه به مناسبت عید فطر میان اسرائیل و فلسطینی ها شد.
بان کی مون و سامح شکری نیز درخواست کری را تایید کردند. دبیر کل سازمان ملل متحد گفت می توان با آتش بسی 12 ساعته آغاز کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر