بازدید 1356

مجلس نمایندگان، اوباما را از فرستادن نیروی نظامی به عراق منع می‌کند

کد خبر: ۴۱۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ 26 July 2014
مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه‌ای رای داد که بر اساس آن باراک اوباما از فرستادن نیروهای نظامی آمریکا برای ایفای "نقش نظامی دائم" در عراق بدون اجازه کنگره منع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا با 370 رای مثبت و 40 رای منفی بیانگر خواست قوی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه از کاخ سفید، نسبت به عدم هرگونه اقدام در عراق بدون حمایت کنگره است.

تبدیل این قطعنامه به قانون نیازمند حمایت مجلس سنای آمریکاست. البته حمایت از این قطعنامه توسط مجلس سنا انتظار نمی‌رود، با این حال حتی پس از تایید سنا نیز این قطعنامه الزام اجرایی ندارد.

این قطعنامه توسط دو نماینده دموکرات و یک نماینده جمهوری خواه ارائه شده است.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند که بر اساس قانون، کنگره باید ادعای خود را درباره کنترل نیروهای ارتش بعد از سال‌ها مجددا اعلام کند. روسای احزاب دموکراتیک و جمهوری خواه اعلام کرده‌اند که قدرت اجرایی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سربازان را در هر جایی مستقر کنند.

مک گاورن، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان که این قطعنامه را به مجلس ارائه داد پیش از رای گیری در نطق خود گفت: کنگره باید بسیاری از قدرت خود را به شاخه اجرایی واگذار کند.

در این حال دولت آمریکا در واکنش به نگرانی‌های امنیتی در پی حملات داعش در عراق، با افزایش نیرو و هلی کوپتر در این کشور در حال افزایش نیروهای نظامی خود در عراق است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار