بازدید 16227
۶

روابط داعش و گروه‌های تکفیری پاکستان تا کجا پیش خواهد رفت؟

لشکر طیبه پاکستان در حال آموزش تندروهایی است که برای جنگیدن در عراق، نخست در پاکستان آموزش می‌بینند. زیربنای همکاری داعش و لشکر طیبه با آموزش نیروهای داعش به وسیله لشکر طیبه ریخته شده ‌و در ماه‌های آتی دو طرف برنامه همکاری خود را نهایی خواهند کرد.
کد خبر: ۴۱۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ 26 July 2014
روابط داعش و گروه‌های تکفیری پاکستان تا کجا پیش خواهد رفت؟

رسانه‌های هندی از تهدید بزرگ ناشی از آموزش تروریست‌های تکفیری برای این کشور و کشورهای همسایه خبر می‌دهند، زیرا لشکر طیبه پاکستان در حال آموزش تندروهایی است که برای جنگیدن در عراق، نخست در پاکستان آموزش می‌بینند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از ری‌دیف از رسانه‌های پرمخاطب هند، علاوه بر حدود دو هزار تن از شهروندان چچن و نیجریه ـ که بر پایه یک گزارش سازمان ملل اکنون در صفوف نیروهای تکفیری در عراق و سوریه مشغول جنگ هستند‌ ـ خبر‌ها حاکی از این است که حدود هشتصد تبعه هند نیز به دنبال پیوستن به داعش هستند.

بنا بر این گزارش، تروریست‌های اهل چچن و نیجریه در اردوگاه‌های لشکر طیبه آموزش می‌بینند و این می‌تواند تهدیدی برای هند باشد. مقامات سازمان‌های اطلاعاتی هند نسبت به نزدیکی لشکر طیبه و گروه داعش و تبعات آن هشدار می‌دهند.

این موضوع با توجه به افزایش علاقه لشکر طیبه برای آموزش شهروندان هند نگران‌کننده‌تر خواهد بود، زیرا در گذشته لشکر طیبه به دنبال یافتن نیروهایی مناسب برای حملاتی در هند بوده است. لشکر طیبه در گذشته بیش از اینکه به دنبال نقش‌آفرینی خود در چنین حملاتی باشد، کنترل بر آن‌ها را در نظر داشته است.

بنا به گفته اطلاعاتی هند، حافظ سعید، امیرگروه جماعت الدعوه که مغز متفکر حملات ۲۶ دسامبر مومبای هند است، توانایی جمع‌آوری نیرو در پاکستان و هند برای اهداف خود را دارد.

پیش‌بینی می‌شود که روابط گروه داعش و لشکر طیبه در آینده تقویت شود. رهبر لشکر طیبه احتمالا برای تحکیم روابط داعش و طالبان نیز تلاش خواهد کرد. خروج نیروهای غربی از افغانستان در سال آینده بر اهمیت چنین روابطی خواهد افزود.

منابع اطلاعاتی هندی مدعی هستند که زیربنای همکاری داعش و لشکر طیبه با آموزش نیروهای داعش به وسیله لشکر طیبه ریخته شده ‌و در ماه‌های آتی دو طرف برنامه همکاری خود را نهایی خواهند کرد.

لشکر طیبه که در دهه ۱۹۹۰ در افغانستان به وسیله افرادی مانند عبدالله عزام و حافظ سعید تشکیل شده است، در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان اردوگاه‌های آموزشی دارد و در سال‌های گذشته، روابط نزدیکی با طالبان در افغانستان و نیروهای وابسته به القاعده داشته است.

شروع عملیات در بیرون از پاکستان و افغانستان در سال‌های گذشته نشان داده که این گروه، در مسیری مشابه حرکت القاعده به دنبال برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی خواهد بود.

لشکر طیبه از جمله گروه‌های حاضر در شبکه گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با هم در منطقه شرقی ایران است که گاهی با گروه‌های تروریستی فعال در شهرهای مرزی ایران نیز همکاری می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۶
گل بود ، به سبزه نیز آراسته شد
این دیگه از کجا پیداش شد
هر روز یه گروهی از یه ناکجا آبادی میزنه بیرون
خیلی خوبه که همه تندروها از سوریه و عراق

و عربستان و پاکستان و حتی اروپا جمع بشن تو همون موصل عراق و دست آخر یا توسط ارتش عراق یا آمریکا نابود بشن، این جذب نیرو توسط داعش به نظرم این بعد مثبت رو هم داره.
عراق ارتش داره یا نه؟؟!!!بریزین بکشین .تمام.
حالم به هم میخوره از این داعش و دار ودستکش
تا اونجا که اگر امروز جلوشون گرفته نشه فردا از چند طرف به قول سرلشگر فیروزآبادی مغولی میریزن تو ایران
به به چشم مان روشن به كشور برادر پاكستان. احتمال راحت ترين و بي مانع ترين راه نفوذ به كشور ما سيستان عزيز و با استعداد مي باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر