بازدید 8041
اگر دنبال کار خیر هستید، این راه را هم امتحان کنید؛

راهی برای کشیدن جور کم‌کاری‌های سابقه‌دار مسئولان +فیلم

به فاصله چند روز تا نیمه تابستان و در حالی که ‌نام‌نویسی مدارس، تقریبا به پایان خود نزدیک شده است، همزمان با آغاز فصل، دغدغه اولیای دانش‌آموزان برای تهیه و تدارک مایحتاج تحصیل فرزندان چون کیف و کفش و لوازم التحریر‌ است؛ دانش‌آموزانی که ‌گاه از کار در مزارع و باغات یا چرای گوسفندان خسته می‌شوند، ولی رغبتی به آغاز سال تحصیلی و بازگشت به مدرسه ندارند!
کد خبر: ۴۱۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹ 26 July 2014
بیش از دوازده میلیون دانش‌آموز؛ همین که بدانیم جمعیت دانش‌آموزی کشورمان از جمعیت بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است، چه بسا پذیرش مشکلات فراوان مجموعه آموزش و پرورش برایمان آسان‌تر شده و رویکردمان از نقد و گلایه به اقداماتی از این دست سوق یابد.

به گزارش «تابناک»، به فاصله چند روز تا نیمه تابستان و در حالی که ‌نام‌نویسی مدارس، تقریبا به پایان خود نزدیک شده است، همزمان با آغاز فصل، دغدغه اولیای دانش‌آموزان برای تهیه و تدارک مایحتاج تحصیل فرزندان چون کیف و کفش و لوازم التحریر‌ است؛ دانش‌آموزانی که ‌گاه از کار در مزارع و باغات یا چرای گوسفندان خسته می‌شوند، ولی رغبتی به آغاز سال تحصیلی و بازگشت به مدرسه ندارند!

کافی است، فیلمی که به تازگی از مدرسه‌ای واقع در نقطه‌ای محروم منتشر کردیم (اینجا) ‌به یاد آورید تا چرایی رویگردان بودن دانش آموزان سختکوش ساکن مناطق محروم از مدرسه برایمان حل شود و جای آن را انبوه سؤالات و گلایه‌‌ها بگیرد؛ انتقاداتی که تا اندازه بسیاری وارد هستند.

این در حالی است که اگر بدانیم جمعیت دانش‌آموزی کشورمان از جمعیت بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است و به این مؤلفه، جمعیت معلمان و اولیای مدارس را بیفزاییم، دور از انصاف خواهد بود که حل همه این مشکلات انباشته شده از سالیان طولانی را ‌یکباره بخواهیم و توقع داشته باشیم، مشکلات این جمعیت بزرگ، به سرعت حل و فصل شود؛ هرچند پذیرفته ‌نخواهد بود که از یک سو از مدارس کپری بشنویم و از سوی دیگر، وعده هوشمند‌سازی مدارس به گوشمان برسد!

تکیه بر جمعیت بزرگ دانش آموزی، شاید بهترین راه برای درک مشکلات این عرصه بوده و ترغیبی برای ورود مردم به حل مشکل باشد؛ یعنی همین رویکردی که یک جمعیت داوطلب جهادی مد نظر قرار داده و ثابت کرده‌اند که ترجیح می‌دهند به جای نقد بحق مسئولان و نهادهای گوناگون بابت کوتاهی‌هایی که کرده‌اند ‌ـ و موجب محرومیت زایی شده ـ آستین بالا زده و وارد گود شوند.

از جمله این کارها، ساخت مدارس در نقاط محروم یا بازسازی آنهاست که مدتی است در دستور کار برخی اردوگاه‌های جهادی قرار گرفته است؛ به این صورت که نخست مناطق محروم و مشکلات در سفرهایی شناسایی می‌شوند و بعد با بهره‌گیری از توانایی‌های افراد، برای رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

شاید ساخت مدرسه روستای دشتک که می‌خواهیم در قالب فیلم روایتش کنیم، بهترین نمونه برای تشریح این روند باشد؛ مدرسه‌ای فرسوده و مستهلک که بیم آن می‌رفت، تیرهای چوبی سقف کلاس‌های درسش به زودی بر سر دانش آموزان آوار شود و فاجعه‌ای را رقم بزند و با کمک تعدادی از هموطنان دلسوز در قالب اردویی جهادی به سرعت تجدید بنا شد.

کافی است، به همراهی دانش آموزان و معلم مدرسه با گروهی که برای ساخت مدرسه آستین بالا زده‌اند، دقت کنیم تا دریابیم ‌چگونه می‌توان بهترین کلاس درس تابستانی دانش‌آموزان ساکن منطقه‌ای محروم را رقم زد و در اقدامی خیر‌خواهانه، جور کم‌کاری مسئولان را به نفع مردمان سختی دیده، کشید.


دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
افزایش جمعیت؟ عمراً
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
ما هنوز توی نیاز های اولیه موندیم بعد میگن افزایش جمعیت
چه جوری می شه کمک کرد؟ میشه لطفا شما زحمت بکشید و شماره حساب بدین...
قیمت حامل های انرژی که امسال افزایش یافت بیش از 50هزار میلیارد تومان برای دولت درامد داشت ولی یارانه پرداختی به مردم تغیری نکرد قرار است 20میلیون نفر دیگه از یارانه حذف بشن 1% این مازاد درامد را اختصاص به مدرسه های روستایی بدن ما تو جهان مدرسه هامون نمونه میشه
خداقوت
ای کاش فرزندم را به گوسفند چرانی و کار در مدرسه مشغول می کردم!که الان غم بیکاریش را نمی خوردم! در سال های دور در گوش پسرم خواندم : پسرم درس بخوان اگر می خواهی در اینده کسی بشوی! الان پس از 20سال تحصیل و2سال سربازی تازه فهمیدیم شده ایم هیچ کس! به ما می گویند برای کسی شدن مدرک و تخصص در این کشور مهم نیست!باید پارت گردن گلفت داشته باشی!....
خدا قوت.

سری هم به کردستان بزنبد.
ديگر بجاي رسيديم كه هر كسي براحتي نتواند درس بخواند خيالتان راحت
بابا جان با اين همه گراني كه پدر ما را درآورده
بهترین راه حل برای فقیران مهاجرت به کلانشهرهاست
نسل بعدی انها از فقر نجات پیدا میکند
تاریخ گواه مطلب من است
بازم بگو جمعیت کمه!!!!
کعبه به دیدار خدا میروی؟؟؟ کعبه که اینجاست کجا میروی!..
آموزش و پرورش قلب جامعه است
با سیاست های غلط الان جامعه دارای یک قلب مریض شده.
آقایان مسئول که بچ هاشون خارج از کشور تحصیل می کنن براشون مهم نیست.

چرا باید مدرسه و مدیر تمام فکرش این باشه که پول آب ور چه جوری تهیه کنه گاز چی شد و...
معلم به فکر این باشه که شغل دوم و سومش چقدر بازدهی داره.

کین ره که ما میرویم به ترکستان است.
به کجا چنین شتابانیم ما؟...
این یعنی انقلابی بودن
اگر مردم بخواهند می توانند بسیاری از مشکلات کشور را با دست های مهربانشان و دلهای پاکشان بسازند
خدا یاورتان
تورو خدا جلوی پایان نامه ها رو نگیرید من بیکار میشن دوتا بچه دارم از این راه نون میدم تورو خدا تابناک بگید این کارو نکنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان