بازدید 2596

مزایای حذف عوارض صادرات زعفران فله ای

کد خبر: ۴۱۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴ 26 July 2014
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: حذف عوارض صادرات فله ای زعفران، باعث کاهش قاچاق این محصول می شود، اما برای جلوگیری از فله ای صادر شدن آن باید صنعت بسته بندی را توسعه داد.

محمد اسماعیل نیا در گفت و گو با خانه ملت در رابطه با تاثیر حذف عوارض صادرات فله ای زعفران بر رونق این صنعت ،گفت : در گذشته زعفران ایران به صورت فله ای صادر و در سایر کشورها بسته بندی می شد، دولت وقت نیز به منظور حفظ نام ایران، صادرات بیش از 30 گرم را مشمول پرداخت عوارض اعلام کرد.

نماینده مردم کاشمر،بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام دولت موجب شد که برخی دلالان، زعفران را به صورت قاچاق از کشور خارج و با قیمت کمتری به سایر کشورها بفروشند.

وی تصریح کرد: این اقدام، علاوه بر پایین آورن ارزش زعفران در کشور، موجب رونق دلالی در این بازار شد و تصمیم دولت یازدهم نیز برای حذف عوارض و مجوز صادرات موجب کاهش دلالان می شود.

اسماعیل نیا گفت : البته آن چه مهم است ضعف کشور در صنعت بسته بندی بوده، یعنی دلیل صادرات فله ای زعفران  ، نبود بسته بندی شکیل برای جذب متقاضی در بازارهای بین المللی است و همین موضوع باعث می شود که کشوری مانند اسپانیا زعفران را به صورت فله ای از ایران خریداری و با نام تولید آن کشور، روانه بازارهای جهانی کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: همین موضوع باعث شده بود که کشور اسپانیا درآمد بسیاری را از بسته بندی زعفران ایرانی به جیب زند و دولت ایران نیز، به منظور هدر رفت سرمایه های ملی باید به فکر توسعه صنعت بسته بندی باشد.

نماینده مردم کاشمر،بردسکن و خلیل آباد در مجلس تصریح کرد: با حذف عوارض صادرات فله ای زعفران، دیگر شاهد قاچاق این محصول نخواهیم بود، اما تلاش ها باید در راستای ایجاد ارزش افزوده و صادرات با سود بالاتر باشد، چرا که این موضوع علاوه بر افزایش تقاضا برای تولید زعفران، برای کشور ارزآوری خواهد داشت و دست دلالان نیز از سودهای کلان کوتاه می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل