بازدید 7585

نگاه شما: 8 مقدس فوتبال بدرود...

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱ 26 July 2014
پویان اصغریان در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

جادوگر آسیا نیز با مستطیل سبز وداع گفت تا آخرین فرد از نسل طلایی فوتبال را نیز نداشته باشیم. تا دوباره داغمان تازه شود کسی را از دست دادیم که از فوتبال بود و با فوتبال زیست. کسی که فوتبال را پاک آغاز نمود و هیچگاه جز حق نگفت. علی کریمی برای همیشه از میادین رفت. کسی که با رفتنش حرفای بسیاری را زد همانگونه که ماندنش نیز برایمان درس های بزرگی به همراه داشت. جوان خوش آتیه و مغرور فوتبال که در سالهای اولیه جوانی طعم محرومیت یکساله را چشید. با او زندگی کردیم ٬ با گام ها و تکنیک بی نظیرش روزهای فوتبالیمان را گذراندیم. خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را با او س\ری کردیم و چه زود دیر می شود...

از گل های خاطره انگیز در بازی های آسیایی 2004 به کره جنوبی تا شوت کردن بطری آب در جام جهانی 2006. از اختلافات با آجورلو و دایی و رویانیان و.. تا مردانگی و رفاقت بی نظر با معصومی. معرفت و عطوفتش بی نظیر بود.

در ذهن مرور میکنیم که هیچ گاه گذشته خود را فراموش نکرد . همیشه خود را مدیون مربیان پایه و شمس می دانست. از خاطر نبرده ایم که بابک معصومی او را برادر خود نامید و او بود که بر فدراسیون فوتبال سایه انداخت و مخارج درمان بابک را پردات. از فوتبال با توپ پلاستیکی با کودکان بی سرپرست و تا برآوردن آرزوهای بلندقدترین مرد ایران که در برنامه ماه عسل ٬ یکی از آرزوهای خود را دیدار با اسطوره می دانست. آری تنها یک انسان با افکار یزرگ قادر به این کارهاست. علی کریمی مانند ما زیست . جدای از مردم نبود . هیچگاه نه کسی را مدیون خود دید و نه زیر بار ناحق رفت.

ناراحتی های خود را ابراز کرد و دوستی های کاذب نداشت.

به مانند مهدوی کیا و فرهاد مجیدی ها او نیز ناگهان و بی سر و صدا رفت و با رفتنش افکار بسیاری را به بازی گرفت. جادوگر آسیا لقبی بود که عرب ها به او دادند و الحق به جا بود.

شاید اگر او هم سخت کوشی و جاه طلبی برخی را داشت ٬ اکنون قطار افتخاراتش پربارتر بود و سال ها در اروپا دوام می آورد. هرگاه اراده کرد بهترین بازیکن زمین بود. او یک پرسپولیسی واقعی بود اما فارغ از رنگ ها نمیتوان او را دوست نداشت. چشم نوازنرین فوتبالیست تاریخ ایران. کریمی به ما یاد آور شد که در دنیای شلوغ و فوتبال ناپاک این روزها میتوان سالم و در عین حال بهترین بود.

مهم نیست تعداد گل های ملی و بازی هایت بیشترین نیست و شاید در افتخارات هم طراز خود می بینی اما همیشه در قلب فوتبال ایران جای داری و نسل ها تو را فراموش نخواهند کرد. فوتبال

گوارایت باد و خسته نباشی مرد...

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۱
توصيه به دوستان
كتاب جامعه شناسه نخبه كشي رو بخونين، وصف حال ماست از دير باز، ما مردمان خوش استقبال بد بدرقه،
براي همين هم هست كسي كه در پاكي اسطوره ميشه، غريبانه از ميان ما ميره، چه خداحافظي از عرصه ورزشي و حتي چة مرگ!
بيايم فارغ از هر سليقه اي، همديگه رو دوست داشته باشيم، ما مردميم، هميشه هم فقط ما براي هم ميمونيم!
علی کریمی اسطوره ورزش ما بود و هست . شاید بشه اونو نزدیکترین ورزشکار به مرحوم تختی دونست.
خداحافظ جادوگر
خداحافظ پهلوان
خداحافظ سرکش مغرور
خداحافظ شماره 8 دوس داشتنی


خداحافظ علی کریمی
جادوگر آسیا نیز با مستطیل سبز وداع گفت تا آخرین فرد از نسل طلایی فوتبال را نیز نداشته باشیم. تا دوباره داغمان تازه شود کسی را از دست دادیم که از فوتبال بود و با فوتبال زیست. کسی که فوتبال را پاک آغاز نمود و هیچگاه جز حق نگفت. علی کریمی برای همیشه از میادین رفت.
لقب جادوگر را میک مکارتی سرمربی ایرلند در مقدماتی جام جهانی 2002 به کریمی داد
درود بر شرف فوتبال ایران علی کریمی عزیز
این مرد ایتقدر بزرگه که سایتهای مثل یاهو هم چند مرتبه ازش خبر میذاره
زیبا بود
بدرود علی کریمی
به حق نوشتى برادر
جادوگر داش علی کریمی همیشه در قلب ما جا داری فرقی ندارد قرمز باشیم یا آبی همه عاشق معرفت و تعصب و مردانگی و تکنیک نابت هستیم و خواهیم ماند،بدرود مرد...
عالی بوووود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر