بازدید 4537
ابوترابی‌فرد:

رژیم صهیونیستی روی هیتلر را سفید خواهد کرد

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک رژیم صهیونیستی به نسل کشی مردم مظلوم فلسطین و کشتار مردم غزه ادامه خواهد داد و در این جریان روی هیتلرها را سفید خواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱ 25 July 2014
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک رژیم صهیونیستی به نسل کشی مردم مظلوم فلسطین و کشتار مردم غزه ادامه خواهد داد و در این جریان روی هیتلرها را سفید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد در مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در اصفهان با بیان این‌که «نامگذاری نخستین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس ابتکار پیشوا و بنیانگدار عظیم انقلاب اسلامی ایرانی بود» اظهار کرد: امام خمینی(ره) منادی عفت و اقتدار امت اسلام و پرچمدار رویارویی با نظام سلطه و زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار بود و راهپیمایان روز جهانی قدس رهروان راه آن امام همام و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: کلام امام علی(ع) موکد و تبیین کننده راه مسلمین جهان و مهمترین راهبرد انقلاب و ملت های مسلمان و وفادار به اسلام و آموزه های قرآن کریم است.

وی با تاکید بر این‌که «انسان، خانواده، جامعه و نظام سیاسی محصول عمل است»، تصریح کرد: ای امت مسلمان جهان "العمل العمل"، شما در سایه گوهر گرانمایه عمل صالح، سعادت دنیا و آخرت خود را رقم خواهید زد؛ چراکه اگر عمل انسان، شخصیت فردی و خانوادگی او صالح باشد، نظام اجتماعی و سیاسی او نیز در مسیر سعادت و عزت قرار خواهد گرفت.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ماه مبارک رمضان مدرسه انسان‌سازی بشر است که در پرتو آن انسان را با عمل صالح و راه تربیت دینی آشنا و مانوس می‌کند؛ روزه، نماز و نماز جمعه نماد عمل صالح است؛ چراکه حضور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اگر با دانش و بصیرت دینی و سیاسی همراه شود برای انسان عمل صالح محسوب می‌شود.

وی افزود: باید جوانان، مردان و زنان ما برای آراسته شدن به عمل صالح مبتنی بر دانش، ایمان و معرفت از همه ظرفیت خود بهره‌گیری کنند.

وی با اشاره به این‌که «انقلاب، محصول عمل صالح امام و امت امام بود»، ادامه داد: بصیرتی که اکنون رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می‌کند، همان عمل صالح برآمده از بصیرت، ایمان و اخلاق است و حرکت پرشتاب علمی کشور نیز برای آن‌که قله‌های افتخار را فتح کند باید در چهارچوب اعتقاد به انجام عمل صالح گام بردارد.

این نماینده مجلس افزود: ای مومنان، عمل صالح آن هنگام نقش تربیتی خود را ایفا می‌کند که تداوم داشته باشد تا زمانی که انسان برای رسیدن به هدف تلاش می‌کند عمل صالح، ایستادگی و مقاومت را به عنوان آرمان خود برشمرد.

وی تصریح کرد: بهترین عمل آن عملی است که تداوم داشته باشد، حتی اگر از نظر کمیت محدود باشد؛ چراکه تداوم، رمز پیروزی انسان است همانگونه که امام علی (ع) در توصیه‌ها و وصایای پایان عمر مادی و دنیوی خود خطاب به خانواده و پیروان خود توجه به ظرفیت روحی و توان جسمی افراد را شرط گزینش اعمال سازنده و صالح معرفی کرده است.

وی در تشریح فواید نماز جمعه تاکید کرد: نماز جمعه مداوم، جامعه را به بصیرت سیاسی و فهم دینی می‌رساند همانگونه که برنامه عبادی منظم، جامعه را به ارزش‌های والای دینی آراسته می‌کند و حجاب، مسیر رسیدن زنان را به صلابت دینی هموار می‌سازد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تداوم اهتمام دانشجویان به علم آموزی، خاطرنشان کرد: تلاش علمی مداوم، جامعه را به شعور علمی می‌رساند اما اگر دانشجویی پس از اخذ مدرک لیسانس و فوقق لیسانس کتاب و مطالعه را ترک کند با دست خود پایان حیات علمی خود را رقم زده است این در حالی است که طراوت علمی دانشگاه‌ها و رمز موفقیت حوزه‌های علمیه در تداوم یادگیری علم و گره زدن علم با حیات دانشجو محقق می‌شود.

وی با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت، اظهار کرد: مراتب علمی و مرجعی علما به علت شب های تحصیلی آن‌ها بوده که حتی تا پایان عمر نود ساله آنان نیز ادامه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم عمل صالح را با زندگی خود گره بزنیم باید اهل استقامت و پایداری باشیم، هرچند کسانی که در مدرسه توحید زانو می‌زنند و کارهای بزرگ را انجام می‌دهند، قابل ستایش هستند، اما این کار آن‌ها گره‌گشا نیست؛ چراکه برای رسیدن به کمال، حضور دایمی در مدرسه توحید لازم است و تنها آن هنگام است که انسان شایسته فرود ملایکه الهی بر شانه های خود خواهد بود.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه کشور گفت: در لیالی قدر، ملایکه مقرب خداوند بر انسان فرود می‌آیند و به او بشارت می دهند، "و لا تخافوا و لاتحزنوا" و در گوش او زمزمه می کنند به قلب پاک خود ترس و واهمه راه نده و اهل حزن نباش.

وی اظهار کرد: ای مردان و زنان مسلمان اهل استقامت، در مسیر دنیای شما بلاها و سختی های فراوانی خواهد بود، شما در رویاروی خود، حق و باطل را خواهد دید اما صبور باشید و استقامت به خرج دهید؛ چراکه رحمت خدا شامل حال انسان‌های صابر خواهد شد.

وی افزود: ای مردم سلحشور اصفهان، ای مردان و زنان وارسته‌ای که در خانه‌های نورانی به نور ایمان، نماز و روزه شما، 23 هزار شهید عالیقدر پرورش یافته‌اید، این ایثار شما و ایستادگی‌تان بر مصیبت‌های جنگ علامت صبر و پایداری شما بوده است، همانگونه که تقدیم 45 هزار جانباز دفاع مقدس نشان دهنده صبر، استقامت و عمل صالح شما مردان و زنان مومن است که بحق راه عزت، سربلندی و اقتدار را در پیش گرفته‌اید.

ابوترابی درباره حرکت پرشتاب علمی کشور تصریح کرد: هرچند در ایران، پیشرفت، تبدیل دانش به فناوری و تجاری‌سازی علم با شدت و تعصب دنبال می‌شود اما کشور هنوز از فتح به قله‌های علم و دانش فاصله دارد؛ چراکه مطابق با منویات رهبر معظم و عالیقدر و هوشمند انقلاب اسلامی، ایران باید در کمتر از نیم قرن پیش رو به بزرگترین مرجع علمی جهان تبدیل شود و آن چنان با مرزهای علم و دانش ارتباط برقرار کند و با افق های علم آشنا شود که تمام مردم جهان برای درک یک مطلب علمی مجبور باشند به کتب متقن علمی جوانان ایرانی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: کشوری که به عنوان مرجع علمی جهان شناخته شود علاوه بر این‌که در راهبرد سیاسی خود به اقتدار لازم دست می یابد، اقتصاد دانش بنیان را نیز به سریع ترین روش ممکن به دست خواهد آورد.

وی مردم را پرچم‌دار حرکت‌های کلان کشور دانست و گفت: پرچم حرکت خودجوش مردم رمز انسجام و وحدت ملی در هر جامعه ای است و اگر اسلام آن زمانی که پرچم نهضت اسلامی در دستان وجود مقدس امام علی (ع) قرار داشت و امت اسلامی تحت رهبری آن شخصیت استثنایی بود به رهبری او وفادار می‌ماند، اکنون دین اسلام، دین همه کشورهای جهان بود و هیچ جامعه‌ای دغدغه دفاع از مظلوم را نداشت.

این نماینده مجلس در بیان مظلومیت علما و دانشمندان، خاطرنشان کرد: علما و دانشمندان در برابر پرخوری‌های ستمگران و گرسنه ماندن مظلومان جهان نباید ساکت بنشینند و اسلام نباید رهبری علی(ع) را فراموش کند.

وی افزود: اگر در 35 سال گذشته، روز جهانی قدس هر سال پرشورتر از گذشته ارج نهاده می‌شود و ندای دفاع از مظلوم در سراسر عالم می پیچد برای آن است نظام اسلامی با محوریت فقیهی عادل، بصیر، شجاع، هوشمند و مقتدر که در برابر زیاده خواهان خشمگین و در برابر مظلومان متواضع است رهبری می‌شود و همین عالم عادل صالح است که می‌تواند با تبیین نقشه راه امت اسلام، پرچمدار مقاومت اسلامی باشد.

وی اظهار کرد: امت اسلامی در زیر لوای پرچم مبارزه با استکبار توانسته است توهمات رژیم صهیونیستی را که زمانی تشکیل سرزمین از نیل تا فرات را در ذهن خود می‌پروراند، نابود کند و امروز شاهدیم که چگونه نیروهای مقاومت فلسطین، اسرائیل را در محاصره حملات خود قرار داده اند و این حرکت انقلابی مردم فلسطین چیزی نیست مگر ایمان، بینش درست سیاسی و فهم درست آنان از راهنمایی‌های رهبری.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اظهار نظر نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مورد لبنان، افزود: زمانی اسراییل برای حمله به لبنان گروه‌های موسیقی و رقص خود را به این کشور می‌فرستاد و می‌گفت عروس خاورمیانه عزم لازم را برای جنگیدن یک سرباز اسراییلی ندارد اما هم‌اکنون لبنان به مرتبه‌ای رسیده است که به نماد مقاومت امت عرب و اسلام در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همین لبنان بود که در جنگ 33 روزه توانست کمر رژیم غاصب صهیونیستی را بشکند و برای همیشه آن‌ها را از دستیابی به افکار پلید خود بازدارد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون مقاومت غزه در نهمین تهاجم گسترده رژیم اشغالگر قدس طعم تلخ شکست را در ذائقه این رژیم گذاشته است و به تنهایی به مهره موثری در جریان مقاومت اسلامی تبدیل شده و همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند امت مسلمان کرانه باختری رود اردن نیز باید با اقتداری برآمده از ایمان و سلاح و صلاح با قدرت پرچم مقاومت را در دست گرفته و مسلح شوند.

وی تاکید کرد: شما ملت بزرگ ایران باید به امتی الگو و پیشرو برای سایر امت‌ها تبدیل شوید و این راه را با عزت و اقتدار بپیمایید و با صبر و استقامت به دفاع از ارزش های اسلام بپردازید و در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه بر دنیای مظلومین به عنوان یک اسوه ایفای نقش کنید.

وی گفت: رمز پیروزی ملت و امت ایران در صحنه‌های جهانی آن است که ما در مسیر مستقیم الهی که علی(ع) آن را تبیین و تشریح کرده است، گام برداشته‌ایم و اکنون نیز باید با همبستگی، وحدت اسلامی و انسجام ملی در سایه التزام به ولایت و زعامت رهبر با درایت و عادل خود افق هایی پیش روی جهان اسلام را با جدیت ترسیم کنیم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: تردید نکنید که رژیم اشغالگر به نسل کشی مردم مظلوم فلسطین و کشتار مردم غزه ادامه خواهد داد و در این جریان روی هیتلرها را سفید خواهد کرد و قدرت های شیطانی جهان نیز با کوفتن بر طبل دفاع از حقوق بشر در برابر دیدگان جهان از اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس حمایت خواهند کرد اما پیروزی اسلام تنها با ایستادگی و استقامت در راه مستقیم و تمسک به اصول ناب دینی تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: ما باید برای دستیابی به اقتصاد برتر که نماد اقتدار ملت است از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم؛ زیرا همانگونه که رهبری فرمودند امروز تبدیل شدن به قدرت سیاسی راهبرد قطعی نظام است و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر کار و تلاش متکی بر و مدیریت صحیح مصرف باید گسترش یابد.

وی افزود: مدیریت مصرف راه برون رفت از تنگناهای جامعه در همه حوزه‌هاست و باید در عالی ترین سطوح مدیریت هر فرد با تاسی از آموزه های قرآنی با عزم و اراده جدی برای اصلاح ساختار اجرایی کشور، متناسب نمودن سیستم اجرایی با اقتصاد مقاومتی و کاستن از هزینه‌های اداری کشور به نفع منافع ملی تلاش کند تا راه توسعه اقتصادی برای ایجاد اشتغال در جامعه فراهم شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: رسالت دولتمردان، نمایندگان سخت کوش و پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی دولت در استان ها و تمام آحاد مردم عمل به راهبرد اقتصادی کشور در سال جاری است. راهبرد دیگری که نظام برای تحقق آن در جامعه به تعامل دولت و مجلس نیازمند است، عرصه فرهنگی است که نقش معناسازی مردم در آن بسیار مشهود است.

وی افزوذ: سال‌هاست خطر شبیخون فرهنگی، جوامع اسلامی را تهدید می‌کند و ماهواره سم مهلکی است که فتح قله‌های صبر، استقامت و پایداری مردم را هدف قرار داده و برای مبارزه با آن مدیریتی لازم است که علم و دین دانشگاه و حوزه را با اخلاق دینی گره بزند و به این طریق از ارزش های بزرگ فرهنگی با بیداری و بصیرت پاسداری کند.

وی با بیان این‌که «آینده متعلق به امت اسلام است» خاطرنشان کرد: مسلمانان با استقامت و پایداری، راه امام را که همان زبان گویای رهبری معطم انقلاب است، پیروی می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر