بازدید 3209

علم‌الهدی:‌ فلسطین خاکریز نخست اسلام است

امام جمعه مشهد گفت: دشمن از طریق تهاجم به دین و با هدف براندازی آن جبهه فلسطین را به عنوان نخستین خاکریز اسلام مورد هجوم قرار داده است
کد خبر: ۴۱۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶ 25 July 2014
امام جمعه مشهد گفت: دشمن از طریق تهاجم به دین و با هدف براندازی آن جبهه فلسطین را به عنوان نخستین خاکریز اسلام مورد هجوم قرار داده است.

به گزارش ایسنا آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهارکرد: اگر در گذشته بچه‌های فلسطینی در برابر تانک‌های وارد شده به غزه با سنگ از خود دفاع می‌کردند با حضور حماسی شما مردم روزه‌دار در راهپیمایی با شکوه روز قدس در سالیان اخیر بچه‌های حزب‌الهی غزه با موشک اسرائیل را بدبخت کردند.

امام جمعه مشهد ضمن تقدیر و تشکر از حضور با شکوه نمازگزاران روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: مقاومت بچه ‌های حزب‌الهی غزه نتیجه فریادزدن‌ها و مشت گره‌کردن‌های شما مردم نمازگزار است که اسرائیل را مستاصل نموده است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه حضور باشکوه شما مردم روزه‌دار نشان داد که همچنان با قدم‌های محکم در راه شعائر الهی در حرکت هستید خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها در گوشه و کنار در مقابل موضع‌گیری‌های ما در برابر اسرائیل مخالف هستند اما این جریان باید آگاه باشد که دلیل 35 سال برگزاری راهپیمایی در روز قدس آن است که بر روی کره زمین هیچ کشوری همانند اسرائیل به این شکل تشکیل نشده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک عده زن بی‌گناه را از خانه‌هایشان بیرون راند و به تعبیر مقام معظم رهبری یک کشور موزاییکی برای خودش درست کرد.

علم‌الهدی عنوان کرد:‌ در طول شصت سال این کشور موزاییکی به منظور تداوم حیات خویش خون‌های بسیاری ریخت، خانه‌های فراوانی را ویران کرد و بچه، زن و پیرمرد بی‌شماری را به قتل رسانید.

امام جمعه مشهد با طرح این سوال که مگر مردم فلسطین مسلمان نیستند؟ یادآور شد: این مردم بچه‌های کشته شده خویش را به روی دست می‌گیرند و ذکر خدا را بر لب جاری می‌کنند بنابراین نباید در برابر این همه مظلومیت بی‌اعتنا و بی‌تفاوت بود.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه امام راحل درست تحلیل کردند که یک عده غده سرطانی را به عنوان آفت وحدت اسلامی تشکیل دادند، ادامه داد: دشمن در منطقه رژیمی را تدارک دیده تا ثروت منطقه را غارت کند و بدزدد و در مقابل چنین جریانی باید با دشت و حدت هرچه بیشتر ایستاد.

وی عنوان کرد:‌ بسیاری از مردم بی‌گناه فلسطین شیعه هستند و عشق آنان به امام حسین (ع) و قمر بنی‌هاشم با هیچ ملتی قابل مقایسه نیستند.

علم‌الهدی در برابر ادعاهای دشمن مبنی بر اینکه برخی از داعشیان متعلق به غزه هستند چرا که در غزه دفن می‌شوند افزود: این امر دلیل آن نیست که مردم غزه جزء گروه تکفیری داعش باشند زیرا ممکن است برخی از وهابی‌های ایران نیز در داعش باشند و این مساله به معنای آن نیست که ایرانی‌ها داعشی هستند.

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنان خود مبنی بر اینکه 15 خرداد مصادف با سالگرد آغاز برگزاری نماز جمعه در کشور است تصریح کرد: تمامی عزت ما به برکت برگزاری 700 نماز جمعه سراسری است.

وی با بیان اینکه تکیه زدن ائمه جماعات بر اسلحه در هنگام قرائت خطبه به معنای به زور قبولاندن حقشان به مردم نیست افزود: خواندن خطبه و گوش دادن به آن به معنای خواندن نماز است و به دست گرفتن اسلحه توسط ائمه جماعات به معنای آن است که نماز در کنار جهاد معنا می‌یابد.

علم‌الهدی افزود: همانطور که پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) با تکیه بر شمشیر بر مردم سخن می‌راندند ما نیز با تداوم این شیوه جهاد را در کنار عبادت و عبادت در کنار جهاد را اشاعه خواهیم داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر