بازدید 3916

مراجعه بیماران به مراکز فیزیوتراپی در ایران روند معکوس دارد

کد خبر: ۴۱۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵ 25 July 2014
‌یک فیزیوتراپ عنوان کرد: مراجعه بیماران به مراکز فیزیوتراپی در ایران روند معکوسی دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدباقر صداقت به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی عنوان کرد: علم فیزیوتراپی رشته‌ای از علوم پزشکی است که در آن با استفاده از عوامل فیزیکی عوارض و بیماری‌های سه دستگاه عصبی، اسکلتی و عضلانی بدن درمان می شود، بنابراین هر بیماری که علائم آن این سه سیستم بدن را درگیر کند از جمله سکته مغزی و یا فلج مغزی و نیز شکستگی استخوانها از فیزیوتراپی در درمان آن استفاده می‌شود.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: درمان در فیزیوتراپی به سه شکل الکتریسته درمانی، ورزش درمانی و آب درمانی انجام می‌شود.

وی به روند معکوس مراجعه بیماران به پزشکان، متخصصان و فیزیوتراپ‌ها در ایران اشاره کرد و افزود: در سایر کشورها بیماران با ضایعه استخوانی ابتدا به فیزیوتراپ مراجعه کرده و در صورت عدم رفع مشکل به پزشک عمومی و سپس به جراح و متخصص مراجعه می کنند، این در حالیست که این روند در ایران کاملا معکوس بوده و بیماران برای کوچکترین موردی ابتدا به جراح و متخصص مراجعه می‌کنند.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه همواره در علم پزشکی بیشترین تاکید بر پیشگیری است نه درمان، گفت: علم فیزیوتراپی این قابلیت را دارد تا از تشدید عارضه‌های استخوانی و اسکلتی پیشگیری کند.

وی افزود: افرادی که مبتلا به ضایعات کمردرد، آرتروز و یا مشکلات مادرزادی در دستگاه اسکلتی عضلانی خود هستند می توانند با فیزیوتراپی به وضعیت مشکل خود پی برده و با انجام تمرینات فیزیوتراپی از تشدید بیماری خود پیشگیری کنند.

صداقت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر علم فیزیوتراپی در بسیاری کشورها بصورت تخصصی دنبال می شود، گفت: این در حالیست که متاسفانه در ایران با وجود پیگیری‌های بسیار، هنوز رشته فیزیوتراپی در قالب دکترای حرفه‌ای در دانشگاه‌ها تدریس نمی شود و باید مرحله به مرحله از کارشناسی شروع کرد تا به دکترای این رشته برسیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل