بازدید 4589

جزئیات طرح «مدیریت مورد» تشریح شد

کد خبر: ۴۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱ 25 July 2014
مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر جزئیات اجرای طرح مدیریت مورد را تشریح و از اختصاص بودجه ۴۰۰ میلیونی به این طرح خبر داد.

به گزارش فارس، فرید براتی سده با اشاره به اختصاص بودجه 740 میلیونی برای نظارت بر مراکز درمان و کلینیک‌ها به وزارت بهداشت و بهزیستی گفت: 540 میلیون به وزارت بهداشت و 200 میلیون نیز سهم بهزیستی می‌شود.

وی افزود: بهزیستی برای نظارت بر مراکز کاهش آسیب و کمپ‌ها و وزارت بهداشت هم جهت نظارت بر کلینیک‌ها و مراکز درمانی به این مبلغ نیاز داشتند.

مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی پیرامون اختصاص بودجه برای طرح «مدیریت مورد» نیز یادآور شد: این طرح برای معتادانی است که از مراکز ماده 16 بیرون می‌آیند.

وی تشریح کرد: این افراد استعداد دوباره معتاد شدن را دارند و ممکن است بار دیگر به همان محل‌هایی که دستگیر شدند بازگردند و مواد مصرف کنند.

براتی با بیان اینکه اکنون کسی بر عملکرد آنها نظارت نمی‌کند گفت: «مدیریت مورد» در واقع طرح و فعالیتی است برای رها نشدن بهبودیافتگان.

وی خاطر نشان کرد: یعنی همانگونه که ما در مراکز ترک اعتیاد مددکار داریم، بیرون هم یک مددکار و موسسه‌ای باشد که بهبودیافتگان به آنها معرفی شوند مام کارها را این موسسات انجام دهند.

به گفته مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی وظیفه این مراکز در اختیار گذاشتن متادون یا جای خواب به معتادان است.

وی با اشاره به وظایف متعدد این موسسات گفت: در آیین نامه‌ای که رئیس قوه قضائیه آن را ابلاغ کرده، 12 تکلیف برای معتادی که از مراکز ماده 16 خارج می‌شود دیده شده است و این موسسات برای هماهنگی و پیگیری این تکالیف تشکیل می‌شود.

آنچنان که براتی می‌گوید این طرح بصورت آزمایشی تنها در 5 استان کشور و با بودجه 400 میلیون تومانی اجرا خواهد شد و در صورت تامین بودجه، از سال آینده طرح در تمامی استان‌ها اجرا می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر