بازدید 1808

دمپسی: آمریکا فعلا برنامه‌ای برای اقدام نظامی علیه داعش ندارد

کد خبر: ۴۱۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱ 25 July 2014

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد دولت اوباما قصد دارد صبر کند تا ببیند آیا در عراق دولتی فراگیر شکل‌ می‌گیرد و پس از آن تصمیم بگیرد تا علیه داعش در این کشور به زور متوسل شود یا خیر.


به گزارش  فارس به نقل از «فارین‌افرز»، «مارتین دمپسی» ژنرال آمریکایی و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کرد که دولت اوباما قصد دارد صبر کند تا ببیند آیا در عراق دولتی فراگیر شکل‌ می گیرد و پس از آن تصمیم بگیرد تا علیه داعش در این کشور به زور متوسل شود یا خیر.

دمپسی همچنین اعلام کرد:«آمریکا تمایل دارد تا برای فرونشاندن بحران داعش با دولتی فراگیر کار کند و در صورتی که عراق آینده سیاسی نداشته باشد،ما باید شرکای دیگری پیدا کنیم.»

این ژنرال آمریکایی اعلام کرد که کشورش باید دید بلند مدت‌تری برای مقابله با دولت اسلامی داعش داشته باشد.

این در حالی است که وی چندی پیش تاکید کرده بود که پنتاگون در حال بررسی گزینه حمله هوایی برای مقابله با داعش است.

دمپسی همچنین به این نکته نیز اشاره کرده بود  که دولت ایالات متحده آمریکا استفاده از حملات هوایی در عراق برای مبارزه با داعش را نیز مدنظر دارد، اما در مورد جزئیات آن فعلاً قصد ارائه اطلاعات بیشتری ندارد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به تحکیم مواضع ارتش عراق و مقاومت در مقابل پیشروی نیروهای داعش، از توانمندی نیروهای امنیتی این کشور در دفاع از بغداد حمایت کرد. با اینحال ادامه داد که بازپس گیری مناطق از دست رفته در عراق بدون استفاده از کمک‌های خارجی عملاً برای عراق غیر ممکن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل