بازدید 4349

7درصد بزرگراه‌ها مشکل روسازی دارند

کد خبر: ۴۱۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ 25 July 2014
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه شهید شوشتری در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مازیار حسینی در این خصوص افزود: فاز اول پروژه از بزرگراه امام رضا(ع) تا ورزشگاه تختی و اتصال آن به بزرگراه شهید محلاتی است و فاز دوم نیز از ورزشگاه تختی به سمت بزرگراه رسالت و تقاطع بزرگراه شهید یاسینی را شامل می‌شود.

وی افزود: بزرگراه شهید شوشتری کمربندی شرقی تهران است و برای هدایت ترانزیت‌ها به خارج از بافت شهری اهمیت بالایی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از آغاز عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم امسال خبر داد و افزود: امیدواریم مطالعات به موقع انجام شده و تنها منتظر اقدامات مربوط به مجوزها و همکاری برای رفع معارضات بمانیم.

حسینی به حفظ محیط زیست و طبیعت بکر این محدوده در جریان این پروژه تاکید کرد و گفت: در این قسمت با مسائل خاص زیست‌محیطی مواجه هستیم که با جدیت این مسائل را دنبال کردیم تا کوچکترین آسیبی به طبیعت بکر این محدوده وارد نشود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ادامه داد: از نظر فنی به دنبال راهی هستیم که در زمان ساخت و بهره‌برداری هیچ آسیبی به طبیعت و محیط زیست وارد نشود.

وی اضافه کرد که به احتمال زیاد برای حفظ محیط زیست، از قسمت مروبط به جنگل‌های حفاظت شده به شکل تونلی عبور می‌کنیم و در واقع بخشی از فاز دوم پروژه بزرگراه شهید شوشتری به شکل تونل اجرایی می‌شود.

هنوز 7 درصد بزرگراه‌ها مشکل روسازی دارند

حسینی از ارتقای کیفیت روسازی جاده‌ها با استفاده از تکنولوژی برداشت مکانیزه در سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار کیفیت سنجی بزرگراه‌ها با تکنولوژی بسیار پیشرفته و برداشت مکانیزه در سال جاری انجام شده و 900 کیلومتر از مسیر بزرگراه‌های داخل تهران به کمک تکنولوژی و ابزار دقیقی که می‌تواند کلیه عوارض و مشکلات سطح روسازی را با دقت یک میلیمتر برداشت کند، صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس شاخص PCI که برای کیفیت روسازی از آن استفاده می‌شود 63 در صد از بزرگراه‌ها وضعیت خوب وعالی و تنها 30 درصد بزرگراه ها در حالت متوسط و تنها 7 درصد ضعیف است و تلاش مجموعه مهندسی شهری در سال جاری افزایش ارتقاء 37 درصد بزرگراه‌هاست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: با در اختیار داشتن گزارش‌های کیفیت، بررسی عملکرد پیمانکاران قابل رصد و سنجش شده است به طوری که یکی از بحث های اصلی در خصوص روسازی تولید و حمل آسفالت و پخش و عملیات اجرایی بوده است.

وی افزود: از آنجا که برخی کارخانه‌ها تولیدکننده آسفالت بوده و برخی کار پیمانکاری را انجام می‌دادند، همیشه این مساله وجود داشت که هر یک کیفیت روسازی را به گردن دیگری می‌انداختند اما امسال برای نخستین بار در اسناد مناقصه، شهرداری تهران رتبه پیمانکاران را از 3 به بالا عنوان کردیم و فقط از مشاورانی که از پایه 2 به بالا داشته باشند در طرح‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در رابطه با شرایط دیگر مناقصه اظهار کرد: از امسال یا باید پیمانکارانی که در مناقصات شرکت می‌کنند تولیدکننده آسفالت باشند و یا این که از همان ابتدا به صورت مشترک با یک تولیدکننده در مناقصات شرکت کنند.

وی با بیان این که مساله روسازی جاده‌ها و اتوبان‌ها از آروزهای دیرینه بلدیه بوده و دراین دوره از مدیریت شهری تهران تحقق پیدا کرده است، گفت: درحال حاضر مشکل آسفالت و چاله در بزرگراهها جدی نیست و فقط ممکن است در برخی بزرگراه‌ها از جمله امام‌علی(ع) مشکلاتی وجود داشته باشد که جزو 7 درصد ضعیف است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل