بازدید 1710

صهیونیست ها تظاهرات روز قدس را سرکوب کردند

کد خبر: ۴۱۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ 25 July 2014

 نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح امروز جمعه تظاهرات مردمی فلسطینیان در قدس اشغالی و شهرهای کرانه باختری به مناسبت روز جهانی قدس را سرکوب کردند.

به گزارش سنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در شهر قدس اشغالی در جریان سرکوب تظاهرات فلسطینیان، 12 جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

همچنین درگیری هایی نیز در حی وادی الجوز رخ داد و نمازگزاران فلسطینی سعی داشتند محاصره تحمیلی پلیس بر مسجد الاقصی را بشکنند.

همچنین درگیری هایی نیز بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در ورودی بیت لحم شمالی به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم اشغالگر نیروهای زیادی را در قدس شرقی و اطراف آن مستقر کرده و با هدف ممانعت از ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی اعلام آماده باش کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده است که از ورود نمازگزاران به داخل حرم قدس شریف برای برگزاری نماز جمعه ممانعت خواهد کرد.

بامداد امروز جمعه نیز نیروهای اشغالگر اسرائیلی در دو استان الخلیل و طولکرم در کرانه باختری تظاهرات فلسطینیان در راستای اعلام همبستگی با اهالی نوار غزه و روز جهانی قدس را سرکوب کردند که در جریان آن تعدادی از جوانان فلسطینی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، 6 جوان فلسطینی در اثر اصابت گلوله پلاستیکی در ورودی اردوگاه العروب در الخلیل زخمی شدند و این در حالی است که نیروهای اشغالگر اسرائیلی تعداد زیادی از سربازان را در اطراف اردوگاه برای مقابله با اعتراضات فلسطینیان مستقر کرده است.
در منطقه پل حلحول واقع در شمال الخلیل نیز سربازان اسرائیلی بمب های گازی و صوتی به سمت جوانان فلسطینی که به نشانه همبستگی با اهالی نوار غزه در اطراف برج نظامی تجمع کرده بودند، شلیک کردند.

همچنین یک کودک فلسطینی در جنوب دورا در اثر حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی از ناحیه سر زخمی شد و بیهوش بر زمین افتاد و نیروهای هلال احمر وی را به یکی از بیمارستان های الخلیل منتقل کردند.

در اردوگاه الفوار واقع در جنوب الخلیل نیز نیروهای اشغالگر به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی بمب های گازی و صوتی شلیک کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به سمت شهروندان فلسطینی در استان طولکرم حمله کرده و ده ها نفر از جوانان فلسطینی را با شلیک گاز اشک آور زخمی کردند و همچنین 10 فلسطینی نیز با گلوله پلاستیکی زخمی شدند.

شب گذشته نیز در جریان سرکوب تظاهرات ده‌ها هزار فلسطینی در شهر رام‌الله که در حرکت به سمت قدس اشغالی بودند، 2 فلسطینی شهید و حدود 110 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار