بازدید 5533

دستور آخوندی برای حل مشکل مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی در دستوری که به قائم مقام خود در طرح مسکن مهر داده از او خواسته تا با اعلام دقیق اعتبار مورد نیاز تکمیل مسکن مهر عملاً کار او را برای مذاکره با مسئولان بانک مرکزی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر آسان کند
کد خبر: ۴۱۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 25 July 2014
وزیر راه و شهرسازی در دستوری که به قائم مقام خود در طرح مسکن مهر داده از او خواسته تا با اعلام دقیق اعتبار مورد نیاز تکمیل مسکن مهر عملاً کار او را برای مذاکره با مسئولان بانک مرکزی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر آسان کند.

فارس نوشت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در تازه‌ترین اقدام خود برای سرعت دادن به ساخت و تکمیل مسکن مهر به احمد اصغری مهرآبادی (قائم‌مقام وزیر در امور مسکن مهر) دستور داد تا با ارزیابی وضعیت مسکن مهر میزان دقیق اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را استخراج کند. وی با این دستور عملاً می‌خواهد دستش برای ترغیب مسئولان ارشد بانک مرکزی به افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر باز باشد.

بنا بر این گزارش، این دستور جدید که در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مسکن به مهرآبادی داده شده است، با این هدف صورت گرفته که یک بار برای همیشه مشکل روند کُند ساخت‌وساز مسکن مهر حل شود، تا عملاً وعده‌های داده شده برای اتمام کل واحدهای مسکن مهر تا ابتدای سال ۹۴ محقق شود.

مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در اواسط خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر حداقل ۳ هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

وی گفته بود که برای تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر در کشور حداقل ۳ هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که سقف وام و تسهیلات بانکی از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

بانک مرکزی برابر مصوبه دولت دهم برای مسکن مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب کرد که ظاهراً پرداخت تسهیلات هنوز دارای مشکلاتی است.

بر اساس این گزارش، به هر حال بانک مرکزی زیر بار افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر نمی‌رود و اعلام می‌کند، هر پرداختی به پروژه مسکن مهر موجب تورم می‌شود.

این بار آخوندی با ورود به این موضوع و دانستن میزان دقیق اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه مسکن مهر می‌خواهد مسئولان ارشد بانک مرکزی را برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر ترغیب و مجاب کند.

تسهیلات فردی برخی از پروژه‌های مسکن مهر در برخی استانهای کشور با تصویب دولت دهم ۳۰ میلیون تومان است و امید است بانک مرکزی با این موضوع برخورد نرم داشته باشد، تا با افزایش سقف تسهیلات فردی سرعت ساخت و ساز مسکن مهر افزایش و هر چه زودتر این واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان