بازدید 3687

17 جلسه برای بحران اوکراین، 2جلسه برای غزه!

کد خبر: ۴۱۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ 25 July 2014
ملت مسلمان و مظلوم فلسطین هیچ امیدی به سران کشورها و سازمان‌های مدنی، حقوقی و بین‌المللی که گرد مرگ و بی‌غیرتی بر آن‌ها پاشیده شده و با سکوت خود حمایتگر این اشغالگران هستند، ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "میرمسعود حسینیان" طی یادداشتی به بررسی جنایات پی در پی زژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم بیگناه غزه، در آستانه برگزاری راهپیمایی روز قدس، پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است

حدود 15 روز است که غزه زیر آتش سنگین گلوله‌های صهیونیستی در هم فرو می‌ریزد و کودکان، زنان و مردان فلسطینی با گلوله‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی در خاک و خون می‌غلطند.  
 
حدود 15 روز است که باریکه کوچک 360 کیلومتر مربعی غزه بیش از 3500 بار مورد تهاجم قرار گرفته و افزون از 2000 تن بمب و گلوله بر سر مردم بی‌دفاع غزه فرو ریخته شده است.  
 
بمب‌هایی که بسیاری از آن‌ها جزء سلاح ممنوعه و غیرمتعارف به شمار می‌رود، بدن‌های سوخته و جسدهای متلاشی شده شهیدان فلسطینی دلیلی بر این مدعاست.  
 
 نوار غزه در طول سال‌های 2004 تا 2014، 8 بار مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفته که حملات سرب گداخته (نبرد مشهور 22 روز سال 2009) و ستون ابر (نبرد 8 روزه 2012) و سخره مقاوم (17 ژانویه 2014 تاکنون) بیش از سایر عملیات‌ها مشهورشده است.  
 
رژیم صهیونیستی این بار با هدف از میان بردن زیرساخت‌های مقاومت مانند سایت‌های موشکی و ویران کردن تونل‌ها که کابوس بزرگ این رژیم منحوس محسوب می‌شود حملات خود را از طریق هوا، دریا و اخیرا زمینی به غزه آغاز کرده و در این مسیر از هیچ جنایتی از جمله حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان، مساجد و کلیساها، مهد کودک و مراکز نگه‌داری سالمندان و نیز به کارگیری سلاح‌های غیرمتعارف و ممنوع بین‌المللی خودداری نکرده است.

 کشتار مردم منطقه الشجاعیه در صبح یکشنبه 29 تیر ماه که در عرض دوساعت بیش از 60 کشته و 400 مجروح بر جای گذاشت نمونه‌ای از ددمنشی این رژیم اشغالگر است و این اجساد قربانیان در کنار خیابان‌ها خاطرات کشتار صبرا و شتیلا در لبنان را زنده می‌کند، به جا ماندن بیش از 600 کشته و 3 هزار زخمی و مجروح در طول 15 روز که بیش از 70 درصد آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند بیانگر میزان سبعیت این رژیم و مقابله با مردم بی‌دفاع است.

 آنچه باعث تعجب و حیرت می‌شود سکوت معنادار سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و سران کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایات است که خود در برگیرنده نوعی حمایت از اقدامات این رژیم اشغالگر محسوب می‌شود شورای امنیت که جهت مسئله اوکراین بیش از 17 جلسه برگزار کرد در طول این مدت تنها به دو جلسه تشریفاتی بدون نتیجه در 27 و 29 تیر یعنی 10 روز بعد از شروع این عملیات بسنده کرد و طرفین ظالم و مظلوم را محکوم نمود.

 اتحادیه عرب بعد از 500 حمله هوایی رژیم صهیونیستی تنها به برگزاری یک جلسه اکتفا کرد و سازمان همکاری‌های اسلامی OTC که انگیزه اصلی تشکیل آن حمله یک شهرک نشین یهودی به مسجد القصی و آتش زدن آن بود  فقط به یک محکومیت لفظی اکتفا کرد، سران برخی از کشورهای عربی و اسلامی که خود را سکاندار رهبری جهان عرب می‌دانند بعد از سکوت 13 روزه در تماس با رئیس‌جمهور مصر به طرح آتش بس اعلامی از طرف این کشور که بیشتر یک طرح آمریکایی غربی است و طرحی در جهت تسلیم مقاومت در مقابل اشغالگران است تاکید کردند.

می‌بینیم که سران اروپایی و آمریکایی به صراحت از حق واکنش رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند و هیچ واکنشی در عرصه بین‌المللی در جهت محکومیت این عملیات صورت نگرفته است.

 در مقابل، این رفتار رژیم صهیونیستی از سوی تمامی ملل غیرتمند جهان محکوم و تظاهرات مردمی، اکثر شهرها و کشورهای دنیا را فرا گرفته است افکار عمومی جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان در مقابل صحنه‌های دلخراش کشتار کودکان و زنان و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و هدف گیری آمبولانس‌ها و تجهیزات پزشکی به خشم آمده است.

 در چنین شرایطی که ملت مسلمان و مظلوم فلسطین یکه و تنها در مقابل این تهاجم ددمنشانه ایستادگی می‌کنند فقط و فقط دلخوش و امیدوار به پشتیبانی ملت‌های دنیا بوده و هیچ امیدی به سران کشورها ی مدعی حقوق بشر و سازمان‌های مدنی و حقوقی، بین‌المللی  جهان که گرد مرگ و بی‌غیرتی بر آن‌ها پاشیده شده و با سکوت خود حمایتگر این اشغالگران هستند، ندارند.

 بنابراین امسال روز قدس که از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز احیای اسلام و روز مستضعفین نامگذاری شده جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.  
 
حضور تک تک مسلمانان در ایران و سایر کشورها در این تظاهرات باعث دلگرمی و اطمینان فلسطینی‌ها برای بقا ومقاومت در مقابل اشغالگران خواهد شد و هر مشت گره شده به طرف آسمان و طنین فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نشان دهنده اقتدار، وحدت و همبستگی ملل دنیا با ملت مظلوم فلسطین است و این امر به اهمیت روز قدس امسال می‌افزاید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار