بازدید 8364

حواشی «لاله» به حَکم رسید

علیرضا رضاداد به عنوان حَکَم سازمان سینمایی در ماجرای پروژه «لاله» انتخاب شد
کد خبر: ۴۱۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ 25 July 2014
علیرضا رضاداد به عنوان حَکَم سازمان سینمایی در ماجرای پروژه «لاله» انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، بیش از 10ماه از آغاز افشاگری‌های پرحاشیه فیلم سینمایی «لاله» و مطالب جنجالی‌ای که درباره مسائل مالی،‌ مالکیت و حق رایت شخصیت اصلی آن مطرح شد، می‌گذرد و به این ترتیب فیلمی که تلاش می‌شد به جشنواره سی‌و‌دوم فجر برسد هنوز نیمه تمام باقی مانده است.

بر این اساس با توجه به اینکه دو طرف ماجرا یعنی اسدالله نیک‌نژاد(کارگردان) و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که به عنوان مالک پروژه اقدام به پرداخت هزینه‌ها کرده به توافق نرسیدند، و نیز با توجه به بودجه کلانی که تا به حال صرف این فیلم شده (بیش از 6میلیارد تومان)، یک حَکَم از طرف سازمان سینمایی تعیین شده تا این داستان ختم شود.

اختلاف اصلی‌ طرفین در این پروژه بیشتر بر سر حقوق مالکیت،‌سرمایه‌گذاری و حق رایت شخصیت اصلی فیلم است که توافقی حاصل نشد اما با انتخاب رضاداد به عنوان حکم، بیشترین تمرکز بر نحوه تمام شدن پروژه و حل مشکلات است.

انتخاب حَکَم از این رو انجام شده که براساس قرارداد ابتدایی فی‌مابین اسدالله نیک‌نژاد(کارگردان) و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، قرار بر این بوده که در صورت بروز هرگونه اختلاف و عدم رسیدن به توافق و حل نشدن اختلاف،‌سازمان سینمایی حَکَم خواهد بود.

در این راستا شنیده شده‌، تاکنون جلسات متعددی با اسدالله نیک‌نژاد(کارگردان)، سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد(مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی)،‌پروانه پرتو(تهیه‌کننده) و شفیع آقامحمدیان (مدیرعامل اسبق مرکز گسترش) برگزار شده و جریان در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا،‌ فیلم «لاله» درباره‌ی «لاله صدیق» یکی از قهرمان‌های اتومبیل‌رانی ایران است. در این فیلم که توسط جلیل عرفان‌منش نوشته شده است،‌ سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری (در نقش پدر لاله)، سینان تازچو (در نقش مربی لاله)، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی و ...بازی کرده‌اند.

فیلمبرداری بخش‌های پایانی این فیلم هنوز باقی مانده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر