بازدید 19705
۸

عدم امکان رویت هلال ماه شوال در روز یکشنبه

رییس ستاد استهلال در استانهای سه گانه خراسان گفت: بر اساس قرائن موجود امکان رویت هلال ماه شوال در روز یکشنبه پنجم مرداد ماه وجود ندارد و ماه در روز دوشنبه قابل رویت خواهد بود لذا روز سه شنبه آتی عید فطر خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷ 25 July 2014
رییس ستاد استهلال در استانهای سه گانه خراسان گفت: بر اساس قرائن موجود امکان رویت هلال ماه شوال در روز یکشنبه پنجم مرداد ماه وجود ندارد و ماه در روز دوشنبه قابل رویت خواهد بود لذا روز سه شنبه آتی عید فطر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈابراهیم معادیˈ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: روز یکشنبه آتی هلال ماه قبل از خورشید غروب می کند و ماه شوال در آسمان قابل رویت نیست در حالی که روز دوشنبه غروب خورشید به افق مشهد ساعت 41/19 دقیقه و غروب هلال ماه در ساعت 15/20 دقیقه اتفاق می افتاد و میزان مکث هلال ما در آسمان حدود 35 دقیقه و مرحله روشنایی آن دو و پنجاه و پنج صدم است.

وی ادامه داد: لذا امکان رویت هلال ماه شوال در عصر دوشنبه در مناطق جنوبی کشور با چشم غیرمسلح و در مناطق شمال شرق و شمالی از جمله استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با چشم مسلح امکانپذیر است.

رییس ستاد استهلال در خراسان گفت: 170 نفر در قالب 34 گروه رسمی برای رویت هلال ماه شوال از ظهر دوشنبه به رصدگاههای استانهای سه گانه خراسان اعزام می شوند که از این تعداد چهار گروه از هموطنان اهل سنت در مناطق اسدیه، خواف، تربت جام و راز و جرگلان به کار رویت ماه می پردازند.

وی افزود: هر کدام از این گروهها پنج نفره و متشکل از مدیر و روحانی گروه، محاسب، متصدی تلسکوپ و تصویربردار هستند.

حجت الاسلام معادی مهمترین موانع رویت ماه را ابرها، رشته کوههای مرتفع و ریزگردها ذکر و بیان کرد: بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب و بخش اعظم مراجع عظام تقلید تنها ملاک پایان ماه مبارک رمضان و اعلام عید سعید فطر رویت ماه شوال با چشم مسلح و یا غیرمسلح است لذا 150 گروه در سطح کشور زیر نظر مستقیم دفتر مقام معظم رهبری به این اقدام می پردازند.

وی گفت: این گروهها در همه ماههای قمری طول سال برای رویت هلال ماه به رصدگاهها مراجعه می کنند لذا رویت هلال ماه رمضان و شوال بخشی از اقدامات مهم آنها است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۸
یعنی دنیا 14 میلیارد سال نوری رو داره رصد میکنه
هنوز ما موندیم که ماه رو می بینیم یا نه
یعنی اگر دوشنبه هم نببینن سی و یک روز روزه میگیریم؟!!دیگه چه نیاز به این همه هزینه است؟!
بالاخره عید فطر میاد و ماه رمضان هم مثل تمام ماههای دیگه باید تمام بشه و برود آنهایی که به روزه گرفتن علاقمندند باید این مساله را بپذیرند.
وقتی ماه سی روز تمام است اعزام گروه استحلال چه معنی دارد؟!
اونقدر که گوش ناسالم من توی این سالها شنیده اینه که ماههای قمری بیشتر از 30 روز نمی تونن باشن و با توجه به اینکه ماه قبلی هم 30 روزه بوده بنابراین دیگر ارسال گروه برای رویت هلال ماه یعنی اینکه بررسی شود که سه شنبه عید هست یا نه. و این یعنی اینکه در صورت عدم رویت هلال ماه، ماه رمضان ممکن است 31 روزه باشد. وگرنه ارسال گروههای رویت ضرورتی نداشت. . . . . . اجرهم عندا لله
با سلام و قبولی طاعات .از انجا که از دلایل عید 30 روز تمام ماه رمضان است دیگر روز دوشنبه نیازی به رویت هلال نیست .و اگر میدانیم روز یکشنبه عصر ماه میاید و قبل از غروب خورشید غروب میکند پس روز دوشنبه .........؟
مگر نبود که طبق فتوای مقام معظم رهبری رویت هلال قبل از غروب آفتاب هم اعتبار دارد
هر سال در رویت ماه مشکل داریم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر