بازدید 2538

سازمان ملل: تهدید داعش به عراق محدود نخواهد شد

کد خبر: ۴۱۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵ 24 July 2014
 فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق امروز پنجشنبه هشدار داد که تهدید گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) به عراق محدود نخواهد شد و شورای امنیت باید به قساوت‌های این گروه پایان دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، نیکولای ملادینوف در نامه‌ای به شورای امنیت از این شورا خواست تا به قساوت‌های گروه داعش پایان دهد.
وی همچنین از کشورها خواست تا" ممنوعیت بین المللی سلاح را تقویت کرده و تحریم های اقتصادی علیه این گروه تروریستی به منظور تلاش برای تضعیت آن را اعمال کنند".
ملادینوف هشدار داد: این افراد مسلح تهدیدی به شمار می روند که به عراق محدود نخواهد شد.
وی گفت: داعش گروهی منشعب شده از القاعده است که اکنون به منبع خطرناکی برای صلح و امنیت عراق و تمام منطقه و خارج از آن تبدیل شده است.
ملادینوف تاکید کرد: جامع بین المللی و شورای امنیت باید با عبارات روشن بخواهد که داعش همه اقدامات جنگی و قساوتها را متوقف کند و عراق نیاز به حمایت منطقه ای و بین المللی است و باید این حمایت را دریافت کند.
وی همچنین از کشورها خواست "تا عاملان، سازماندهی کنندگان و حامیان این اقدامات تروریستی هولناک و جنایت های ضد بشری را بازخواست کنند".
ملادینوف گفت: حدود 900 نفر فقط در خشونت های ماه جاری میلادی و 5500 نفر در بین ماههای ژانویه تا ژوئن در عراق کشته شده اند. ما گزارشهایی درباره هدف قرار گرفتن زنان و اعمال محدودیت های شدید علیه آزادیهای آنها دریافت کرده ایم.
وی افزود: من همچنین از قتل کودکان در حملات بدون تمایز و ادامه سربازگری و استخدام کودکانی که بیشتر از 12 سال سن ندارند، ناراحتم.
سازمان ملل تاکید کرده است که گروه داعش عملیات اعدام، تجاوز و سربازگیری اجباری کودکان را در زمان حمله خود برای تصرف اکثر شمال عراق مرتکب شده است.
شورای امنیت گروه القاعده در عراق را 10 سال پیش در فهرست سیاه خود قرار داد و درسال گذشت این توصیف اصلاح و شامل حال داعش شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها