بازدید 2098

لغو پروازهای غربی به تل آویو پیروزی استراتژیک حماس است

کد خبر: ۴۱۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳ 24 July 2014
یک روزنامه آلمانی لغو پروازهای غربی به تل آویو به دلیل اصابت یکی از موشک های حماس به نزدیکی فرودگاه بین المللی بن گورین را یک پیروزی استراتژیک برای حماس و چالشی برای اسرائیل دانست.

به گزارش   تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در مطلبی نوشت: لغو پروازها به تل آویو معضلات دولت نتانیاهو را آشکار کرد. در یک جنگ نامتقارن این اتفاق یک پیروزی استراتژیک برای حماس محسوب می شود.
نویسنده در ادامه نوشت: به دلیل اصابت یکی از موشک های حماس به نزدیکی فرودگاه بین المللی تل آویو، شرکت های هواپیمایی غربی پروازهای خود به این فرودگاه را لغو کرده اند. ایالات متحده آمریکا به دستور سازمان های هواپیمایی تصمیم به این اقدام گرفته است و شرکت لوفت هانزای آلمان هم پروازهای خود به تل آویو را لغو کرد.
نویسنده در ادامه این مطلب چنین اتفاقی را یک پیروزی راهبردی برای گروه فلسطینی حماس دانسته و نوشت: حماس شرایطی را خلق کرده است که اسرائیل را به صورت نمادین و واقعی از جهان خارج جدا کند و فشار روی این رژیم را افزایش می دهد تا به عملیات نظامی در نوار غزه پایان دهد و نشان دهد که اسرائیل آسیب پذیر است.
یک وزیر اسرائیلی اختلال در پروازهای شرکت های غربی به تل آویو را پاداشی برای اقدامات تروریستی حماس نامیده است. ممکن است این قضاوت از دید این وزیر اسرائیلی موجه باشد اما از دیدگاه شرکت های هواپیمایی ناحق و غیر واقعی است. برای این شرکت ها بیش از همه ایمنی مسافران و خدمه پرواز اهمیت دارد. اگر یکی از موشک های حماس هدف خود را به دست آورد یک فاجعه اتفاق خواهد افتاد.
در ادامه این مطلب آمده است که تعلیق پروازها به تل آویو دولت نتانیاهو را در تنگنا قرار داده است. اسرائیل نمی تواند این مسئله را بپذیرد که حملات موشکی بی رویه خود را متوقف کند. اسرائیل حق دفاع از خود و کاهش تهدیدات موشکی حماس را دارد. این رژیم در یک جنگ نامتقارن قرار گرفته است که در طرف فلسطینیان صدها قربانی غیر نظامی به بار آورده است. نتانیاهو نمی تواند از این چالش روزافزون (کشتار غیر نظامیان) که  انتقادهای روزافزون به این رژیم را به دنبال داشته است فرار کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر