بازدید 2106

زندان بودن غزه مانع از رسیدن کمک‌ها شده است

کد خبر: ۴۱۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱ 24 July 2014
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: غزه زندانی است و باید به هر شکل ممکن به آن کمک‌ها ارسال شود.

به گزارش  تسنیم به نقل از پایگاه خبری الرای؛ علی رضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در مراسم ضیافت افطاری که از سوی سفارت تدارک دیده شد خطاب به حاضران گفت: غزه هم اکنون همچون زندانی است که هیچ کس نمی تواند به آن کمک بشر دوستانه ارسال کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این رابطه افزود: اگر راهی برای ارسال کمک های بشر دوستانه برای ملت مظلوم فلسطینی در نوارغزه می بود ایران امادگی داشت کمک های بشر دوستانه خود را در این رابطه به نوارغزه ارسال کند.
وی در این خصوص افزود: هم اکنون کمک های بشر دوستانه برای ملت فلسطین فراهم است اما راه ارسال و انتقال این کمک ها به نوار غزه فراهم نیست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه این مراسم در نشست خبری با خبرنگاران در باره پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران در این مذاکرات بسیار جدی است و خود کشورهای غربی شرکت کننده در این مذاکرات هم بر جدی بودن ایران در مذاکرات اذعان کرده اند.
عنایتی در ادامه افزود: مذاکرات بر اساس خط مشی و رهنمون های مقامات جمهوری اسلامی از سوی تیم مذاکره کننده ایران دنبال می شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در این خصوص تاکید کرد: تهران نمی خواهد در این پرونده بازی کند، ما در مذاکرات خود بسیار جدی هستیم این درحالی است که براساس فرمایش های امام خامنه ای ما به طرف دیگر این مذاکرات اعتماد نداریم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت دربخش دیگری از سخنانش در این باره اعلام کرد: ماه مبارک رمضان همه ما را گردهم آورده است، چرا که اسلام همه ما را به همبستگی و همیاری و همکاری دعوت می کند و بخصوص در این روزهایی که ملت غزه در سختی و دشواری به سر می برند باید برای کمک به آنها بیشتر تلاش کنیم.
وی در این باره تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و شخص حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تلفنی با مقامات عالی رتبه کشورهای اسلامی و عربی تماس های تلفنی داشته و در خصوص نحوه حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوارغزه با این مقامات گفت‌وگو کرده است که از جمله این مسئولان امیر کویت بوده که در گفت‌وگوی تلفنی با وی آخرین تحولات غزه مرود بحث و گفت وگو قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل