بازدید 2659

اعلام حمایت شاه اردن و بان کی مون از طرح مصر درباره غزه

کد خبر: ۴۱۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵ 24 July 2014
پادشاه اردن توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را خواستار شد و نسبت به پیامدهای فاجعه آمیز این جنایت‌ها بر کل منطقه هشدار داد.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کاخ حسینیه ضمن بررسی تحولات غزه، برقراری فوری آتش‌بس در این منطقه حمایت خود را از طرح مصر برای دستیابی به آتش‌بس فوری اعلام کرد و همچنین خواستار حمایت بین‌المللی از این طرح شد.

پادشاه اردن با محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در حمایت از ملت فلسطین عمل کرده و کمک‌های انسانی و پزشکی فوری را به این منطقه ارائه کند.

ملک عبدالله دوم خاطرنشان کرد: اوضاع خطرناک غزه قابل چشم‌پوشی و سکوت نیست چون مساله فلسطین مساله محوری است و بدون دستیابی به راه حل دائمی و فراگیر تنها فرصت‌های صلح کم شده و یاس و ناامیدی و بی‌ثباتی کل منطقه را فرا خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اردن با تمام توان خود در کنار ملت فلسطین ایستاده است، گفت: اقدامات و تحولات کنونی در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

از سوی دیگر، ملک عبدالله دوم درباره اوضاع عراق گفت: اردن از تمامیت ارضی و وحدت ملت عراق حمایت می‌کند و خواستار یک روند سیاسی فراگیر با مشارکت تمامی گروه‌های عراقی است.

وی همچنین حمایت کشورش را از ایجاد راه حل سیاسی فراگیر برای بحران سوریه اعلام و خاطرنشان کرد که باید به اردن برای پذیرش آوارگان سوری کمک شود.

دبیرکل سازمان ملل نیز با اعلام اینکه اوضاع کنونی غزه غیرقابل قبول است و هر ساعت که می‌گذرد کودکان فلسطینی کشته می‌شوند از طرفین جنگ یعنی حماس و اسرائیل خواست تا هرچه سریعتر آتش‌بس را برقرار کنند.

بان کی مون اظهار کرد: طرفین باید آتش‌بس کنند و در مورد سایر مسائلی که مدت‌هاست مطرح است یعنی تامین نیازهای مردم فلسطین که جنایات و خشونت‌های زیادی در حق آن‌ها شده و از جمله تضمین امنیت برای اسرائیل با یکدیگر گفتگو کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح مصر بسیار خوب است و من برای برقراری صلح و امنیت در فلسطین و اسرائیل موافقت خود را با پیشنهاد مصر اعلام می‌کنم.

وی افزود: آژانس امدادرسانی و کار فلسطین (آنروا) برای کمک به مردم غزه 13 میلیون دلار درخواست کرده است.

بان کی مون در خصوص سفر خود به اردن اعلام کرد که نشست خوبی با ملک عبدالله، پادشاه اردن داشته، و همچنین از تلاش‌های اردن برای کمک رسانی به مردم غزه و استقبال از یک میلیون آواره سوری در کشورش قدردانی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر