بازدید 8609

فرار ازجهنم زندگی در خانه پدری

کد خبر: ۴۱۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲ 24 July 2014
زن 50 ساله یمنی پس از نیم قرن زندگی مرارت‌بار تحت سرپرستی پدری دیوانه، زندگینامه سیاه خود را به نگارش درآورده است.

به گزارش ایران، «گابریلا گیلسپی» یکی از هزاران عروس کم سن و سالی بود که با خشونت و خودخواهی پدر به عقد مردی ناشناخته درآمد و زندگی سخت و تلخی را تجربه کرد.

این زن که در حال حاضر با پنج فرزندش دور از همسر معتاد و روانی‌اش در انگلیس زندگی می‌کند امیدوار است با به تصویرکشیدن داستان زندگی‌اش از تکرار این نوع ازدواج‌های دیوانه‌وار جلوگیری کند.

گابریلا گیلسپی و دو خواهر بزرگ‌ترش ثمره ازدواج مردی یمنی با زنی انگلیسی در ولز بودند. زندگی این خانواده تا شش سالگی گابریلا بسیار شیرین بود تا این‌که مادر خانواده به شکلی مرموز ناپدید شد و به‌رغم تلاش پلیس انگلیس کوچک‌ترین اثری از او به دست نیامد. تحقیقات

پلیس تا یک سال بعد از ماجرای ناپدیدشدن این مادر 26ساله ادامه داشت تا این‌‌که پلیس همسر یمنی او را به اتهام قتل دستگیر و در دادگاه به شش سال حبس محکوم کرد.

گرچه جسد مادر این خانواده هرگز پیدا نشد اما مجازات همسر او به اجرا درآمد. دختران او به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ای در انگلیس سپرده شدند.

از آنجا که گابریلا و خواهرانش هرگز از پدر خشونت ندیده بودند اتهام قتل پدرشان توسط او را نپذیرفتند و پس از آزادی او حاضر شدند بار دیگر تحت سرپرستی‌اش زندگی کنند.

همه چیز عادی و خوب به نظر می‌رسید تا این‌که پدر خانواده با تصویرسازی خیالی از کشور زادگاهش، فرزندانش را مجاب به سفر به یمن برای تجدید دیدار با خویشاوندان کرد. سه دختر نوجوان نیز که به پدر اعتماد کامل داشتند حرف او را قبول کردند و راهی یمن شدند اما با ورود این خانواده به یمن همه دروغ‌های مرد برای دخترانش فاش شد و این پدر مهربان شخصیتی عصبی و غیرقابل تحمل جلوه کرد. اندکی از ورود این خانواده به زادگاه پدری‌ نگذشته بود که مرد تصمیم به فروش دخترانش و ازدواج اجباری آن‌ها گرفت. به‌رغم مخالفت‌های این دختران اما پدر آن‌ها به دنبال سوژه‌های مناسب بود و به سرعت توانست برای دختر 14 ساله‌اش مردی با سه برابر سن او پیدا کند و قرار عروسی را بگذارد.

از آنجا که دختر نوجوان از همسر آینده‌اش وحشت داشت و حاضر به این ازدواج نبود با خوردن قرص‌های فراوان در روز عروسی اقدام به خودکشی کرد اما بموقع نجاتش دادند و او را با همان حال نزار سر سفره عقد نشاندند.

شش ماه پس از ازدواج این دختر، نوبت به خواهر بزرگ‌تر رسید و این بار پیرمردی کهنسال با زن و چندین فرزند برای همسری او برگزیده شد اما این دختر نیز در روز عروسی اقدام به خودکشی کرد که این بار کسی نتوانست عروس را نجات دهد.

گابریلا که می‌دانست پس از دو دختر نوبت اوست در 13 سالگی‌اش خود به دنبال پیداکردن مرد آینده‌اش افتاد و پس از آشنایی با پسری 18 ساله از اهالی روستا، پدرش را به این ازدواج راضی کرد اما این زندگی شش هفته بیشتر طول نکشید و همسر او به علت بیماری درگذشت اما بازگشت گابریلا به خانه برای پدرش قابل پذیرش نبود و او به سرعت در مذاکره‌ای با یک خانواده ثروتمند روستا، این دختر را به عقد پسر 18 ساله‌شان درآورد. ثمره این ازدواج نیز پنج فرزند بود. گابریلا پس از این ازدواج تحمیلی به‌رغم ثروت همسر مجبور به انجام کارهای سختی در خانه می‌شد. این کارها بخصوص با بارداری‌های پی در پی او زندگی را برایش به مراتب سخت‌تر کرده بود. این شرایط ادامه داشت تا این‌که همسر او معتاد شد و رفتارهای خشونت‌آمیزی علیه او و فرزندانش را شروع کرد.

گابریلا بارها زیر مشت و لگد همسر تا یک قدمی مرگ رفته بود. پس از این‌که شوهرش تصمیم به شوهردادن فرزندانش گرفت برای جلوگیری از تکرار سرنوشت شوم خود برای فرزندانش همسر دیوانه‌اش را ترک کرد و به خانه پدری بازگشت اما این بازگشت زندگی او را با بحران هولناک‌تری روبه‌رو کرد چون پدر پیر او دیگر تحمل دختر و نوه‌هایش را نداشت و آن‌ها را مدام به کارهای سخت وا می‌داشت و بیرحمانه کتک‌شان می‌زد.

گابریلا برای فرار از این شرایط مرارت‌بار این بار راهی جز پناه بردن به سفارت کشور محل تولدش انگلیس را نداشت و کارگزاران انگلیس با شنیدن داستان وحشت‌آور زندگی گابریلا تصمیم به بازگرداندن او و دخترانش به انگلیس گرفتند. این خانواده شش نفره 20 سالی است که دور از فضای خفقان‌آور یمن در انگلیس زندگی می‌‌کنند.

گابریلا امیدوار است کتاب زندگینامه او بتواند در آینده دختران بخت‌برگشته یمنی را نجات دهد و از ازدواج‌های اجباری نجات یابند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر