بازدید 69841

عرق شرم بر پیشانی نماینده به دلیل قیمت پراید!

بحثي كه امروز در دنيا مطرح است، كيفيت بيشتر و قيمت پایین تر است؛ اما در ايران كيفيت كه به كلي فراموش‌ شده و در بحث قيمت هم خودروسازان خون مردم را در شيشه کرده‌اند.
کد خبر: ۴۱۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶ 24 July 2014
افزایش وام خودرو، یعنی تسهیل شرایط گرانی خودروبا گذشت نزدیک دو سال از ورود شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو، این حوزه هنوز هم با یک کلاف سردرگم و مشتریان ناراضی روبه روست، به گونه‌ای که هر روز شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض از ثبات و یا بازنگری فرمول قیمت‌گذاری این محصول ـ که اکنون یکی از نیازهای اساسی مردم است ـ هستیم.
 
به گزارش «تابناک»، در یک ماه گذشته و با اعلام قیمت‌های جدید، حوزه خودرو هر روز شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض مخالفت یا موافقت مسئولان است. در این میان، اما این صدای مخالفان بود که بلند‌تر از هر صدای دیگری به گوش می‌رسید، که در این راستا نخست دولت از افزایش قیمت‌ها اعلام تکدر خاطر نمود و سپس مجلس پیگیری را مطرح کرد.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قیمت‌هایی که به تازگی شورای رقابت اعلام کرده گفت: من به عنوان نماینده ملت، عرق شرم بر پیشانی‌ام می‌نشیند وقتی می‌بینیم خودرو معلوم‌الحال مثل پراید را که قیمت آن تا همین دو سال پیش ۸ میلیون بود، اکنون حدود ۲۰میلیون تومان! به دست مشتری می‌دهند.
 
وی در ادامه تأکید کرد: امروز در میان نمایندگان اراده‌ای به وجود آمده است که می‌خواهند به هر نحو ممکن، تکلیف خودروسازان را یکسره کنند و نخستین کاری که در دستور کار ما خواهد بود، یک تحقیق و تفحص عمیق و کامل که گذشته‌های دور و نزدیک را در بر بگیرد و در اقدام بعدی دوم به سراغ تعرفه واردات خواهیم رفت و اگر لازم باشد، تعرفه واردات را به حداقل ممکن خواهیم رسانید.

این نماینده مجلس با اشاره به فضای رقابتی بین خودروسازان دنیا گفت:  بحثي كه امروز در دنيا مطرح است، كيفيت بيشتر و قيمت پایین تر است؛ اما در ايران كيفيت كه به كلي فراموش‌ شده و در بحث قيمت هم خودروسازان خون مردم را در شيشه کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: رفتاری که امروز خودروسازان با ملت نجیب ما می‌کنند، مصداق استثمار است.

نکو در بخش پایانی مصاحبه‌اش با اشاره به آسیب‌های بازار انحصاری گفت: امروز مدیران شرکت‌های خودروساز خود را در فضایی انحصاری می‌بینند که با در نظر داشتن تعرفه واردات، هیچ شرکت خارجی نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند؛ بنابراین، هیچ انگیزه‌ای برای توجه به حقوق مصرف‌کننده در آن‌ها وجود ندارد.

به هر حال مجلس شورای اسلامی عزم خود را برای رویارویی با این کار جزم کرده و اکنون به نوعی، منتظر نظر دولت در این ‌باره است، اگر دولت بخواهد در تعرفه‌های واردات خودرو تغییراتی دهد، مجلس این آمادگی را دارد که تمام قد از دولت حمایت کند.

اما باید گفت، با توجه به فشارهایی که از سوی دولت و مجلس به شورای رقابت در روزهای گذشته وارد شد، گویا شورای رقابت، سرانجام به این نتیجه رسیده است که در قیمت‌های جدید بازنگری کند و قیمت‌های جدید را با توجه به آپشن‌های مورد استفاده اصلاح نماید.

عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات نشست عصر امروز شورای رقابت گفت: در این جلسه مقرر شد، بهای خودرو و آپشن‌های آن بازنگری شود.

نادر قاضی‌پور در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌ها با بیان اینکه بنا بر مصوبه اخیر شورای رقابت، قیمت خودرو افزایش غیر واقعی داشته است، افزود: این قیمت‌ها مورد قبول اعضای ناظر شورای رقابت نیست و در پی اعتراض این اعضا، قرار شد در قیمت‌ها بازنگری شود.

قاضی‌پور تصریح کرد: در جلسات بعدی شورای رقابت، موضوع قیمت‌گذاری خودرو‌ها و آپشن آن مورد پیگیری و بازنگری قرار خواهد گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۶۸۲
انتشار یافته: ۸۲
نخریم
پاسخ ها
انصاف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
اگه دولت می خواد جهاد اقتصادی کنه باید از خودرو سازها شروع کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
دولت فقط 8 درصد از قیمت ماشین ، 8 درصد از بیمه ماشین و .... درصد از هر چه فکر کنید گیرش می آید !
خیلی جالبه قیمت ماشین را دولت تعیین میکنه بعد عرق شرم بر پیشانی نماینده میشینه ؟؟
مگه مدیران ایران خودرو وسایپا را کی تعیین میکنه ؟؟ خصوصی که نیستن
پس اونایی که مدیر تعیین میکنن مطمئن باشید قیمتها را هم اونا تعیین میکنن
دقیقا! خون مردمو کردن تو شیشه. این دقیقا جمله من راجع به خودروسازاس که همیشه تو خونه میگم. یعنی باید بریم بمیریم
ای بابا گوش کی میشنوه ...
به نظر من تنها شاخه ای که نمیتوان ازش تحقیق و تفحص کرد خودروسازان ...
خودمختارن و هر کاری که دلشون بخواد میکنن یاد قطنامه های سازمان ملل و یا شکایات کشورهای دیگه به اسرائیل می افتم...
عرق شرم هم دارد...ماشین 9ملیون بیشتر نمی ارزه..21ملیون دست مردم می دهید
من 3 هفته پیش یه پراید صفر با حقوق معلمی گرفته ام ولی حالا کمک های عقب ایراد دارند و بلبرینگ یکی از چرخ های عقب صدا می دهد و شیشه سمت راست راننده هم ایراد دارد. مجبور بدم بخرم چون خانواده اینقدر بهم فشار اورند که ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
مقصر خودتون هستید که میروید 20 میلیون پای ماشین صفر ایرانی بی کیفیت می دهید هم پول مفت به جیب خودرو سازان داخلی ریخته اید هم خودتان را از داشتن ماشین خوب محروم کردید . راه حل ؟ خرید ماشین دست دوم
عمرا بتونن ارزونش کنن. چیزی که من از زندگی توی ایران یاد گرفتم اینه که تغییر اوضاع همیشه در جهت بدتر شدنه
ببینیم و تعریف کنیم
عرق شرم باید وقتی بشینه که نمایده ملت بفکر کار برا مردمش باشه نه خودرو برا رفاحش
تنها خودرو سازان نيستند،بلكه به دليل ازاد نبودن تجارت و رقابتي نبودن ااجناس در ايران بطور كلي كرانتر عرضه ميشود وحتي از قيمت هاي فوق العاده ارزان در روزهاي حراج هم محروم هستيم همه مردم دنيا از قيمتهاي حراج كاهي تا ٧٠درصد استفاده ميكنند ولي ما نه تنها نميبينيم بلكه در حال عادي كرانتر هم ميخريم زيرا مجبوريم،
بعيد به نظر ميرسه مجلس توانايي مقابله با مافياي خودرو داشته باشه
كاش يك كم جان و مال براي دولتمردان ما بيشتر اهميت داشت
خسته نشدید از این همه دروغ..در ایران کاهش قیمت معنی نداره..حتما میخوان پراید 20میلیونی رو بکنن18 میلیون بعد بگن به به چقد ارزون شده...
بابا کم مردمو مسخره کنید
ای بابا اینا همش فیلمه 30 درصد قیمتها رو بردن بالا حالا میگن بازنگری شده و ده درصد کم میکنن یعنی بیست درصد افزایش قیمت و بازهم مثل همیشه ما ایرانی ها میریم و پراید میخریم و آب از آب تکون نمیخوره و همچنان تصادفات با پراید ادامه داره کاش یکی دوباره همون پیکان رو با فرمون و کولر و ایربگ تولید میکرد والا بهتر از این پراید بود
بابا دست بردارین خودتون مسخره کردید مثل توپ فوتبال به هم دیگه این موضوع پاس می دید
به امید خدا
به نظر من شوراي رقابت بأيد قيمت خام و خالص واگذاري خودرو را أعلام كرده ودر مرحله بعد قيمت مستقل هريك از اپشنها را أعلام كند نه اينكه از همان اول كار قيمت خودرو را با لحاظ همه اپشنها أعلام نمايد زيرا أين روش موجب سو استفاده خودرو سازان قرار ميگيرد
راستی انتخابات مجلس کی برزگزار میشه؟
عمرا بتونن ارزونش کنن. چیزی که من از زندگی توی ایران یاد گرفتم اینه که تغییر اوضاع همیشه در جهت بدتر شدنه
بله پراید میزنن سایپا تک صندلی 8 میلیون خوبه؟
یعنی به نظرتون پراید اپشن داره؟
ماشا اه پرایدی بنزی شده های خبر نداشتیم
شورای رقابت تنها باعث ازبین رفتن رقابت بین تولد کننده های داخلی شده باید سریعا منهل شده و هر شرکت قیمت گذاری نموده و اتاق بازرگانی در صورت ناعادلانه بودن قیمت ها وارد میدان شود
میخورن
سزای گرانفروش نخریدن است.
اگر مردم ما با گران شدن اجناس از خریدن آنها خودداری می کردند امروز دیگر منتظر نظر رای شورای رقابت نبودیم
از ماست که بر ماست
هیج کاری نمی کنید
ببينيم تعريف كنيم كداميك از شما از نمايندگان مرد عمل هستيد فقط قشنگ حرف مي زنيد مگر ن به مردم ثابت كنيد پرايد 8 ميليون به دست مرد م بدهيد ان م.قع است اگر شما چوب را برداريد حساب كار خودش را مي كند
جناب آقاي نكو
جناب آقاي قاضي پور و ساير نمايندگان محترم كه در مقابل قسمي كه ياد كرده ايد مسئوليد.
خواهشاً به اين حرفهايتان عمل كنيد در حد حرف نماند. واقعا بازار رقابت باشد واردات آزاد باشد آن موقع اين آقايان خودروساز هم ببينيم حرفي براي گفتن دارند؟
جايي كه رقابت نيست، طبيعي است خودروسازان هم از آب گل آلود ماهي مي‌گيرند.
چشم به راه اقدامات عملي نمايندگان محترم و دولت هستيم.
سزاي گران فروشي نخريدن است.
حالا بعد از كلي كش و قوس از هر خودرو بين صد تا دويست هزار تومان كم مي كنند و غائله ختم به خير مي شه و از اون طرف خودروسازان هم به مقدار قيمت كم كرده از قطعات يا كيفيت خودرو كم خواهند نمودو باز هم سر مردم بي كلاه خواهد ماند
زرشک
چرااین شورای رفاقت که این همه موردنفرت است رامنحل نمی کنند؟
تو این مملکت دیگه جایی هست که خون ملت رو تو شیشه نکرده باشه؟
به نظر شما نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین مربوطه آیا از سه سال قبل تا کنون کدام اقلام از کالاهای مصرفی و سرمایه ایی سه برابر نشده لطفا منصف باشید و برای تبرئه خود فقط خودرو را نبینید و شجاعانه ازافزایش دیگر کالاها مثل لبنیات + آب و برق و گاز + لوازم منزل و ... نیز در مباحث گرم خودروئیتان بگنجاتنید اگر !!!
در اقدام بعدی دوم به سراغ تعرفه واردات خواهیم رفت و اگر لازم باشد، تعرفه واردات را به حداقل ممکن خواهیم رسانید.
زهی خیال باطل! بزرگتر از شما با این نیت اومدن نهایتا تعرفه رو افزایش دادن! ترو خدا شما تلاش نکنین میترسیم از اینکه هست بدتر شه!
برادر نكو نيك بدان كگه هيچ اتفاقي نخواهدافتاد و بهتره شما هم به مسايل مهمتري رسيدگي كنيد.
كسي ديگه اي اونجا نيست شما همش با اين قاضي پور مصاحبه ميكنيد...! تابنام چاپ كن اگه دست خودتم تو كار نيست ....!!!!
اگر نمايندگان محترم مجلس بتوانند قيمت خودرو را به يكباره و با تحسن هايشان به 12 ميليون برسانند نشان ميدهد كه واقعاً اين نمايندگان بيدا بيدارند و در خواب نيستند.
خوشا بحال مجلسی ها و دولتی ها با چنین قیمت وکیفیتی در بازار خودرو خصوصا" پراید ......... اینان در دولت و مجلس چه میکنند که نمی توانند جلو چند خودروساز را بگیرند .......
به ايشان بفرمائيد گوش ما از اين حرفها پر است. دوسال ديگر قيمت پرايد مي شود 30 ميليون باز هم نماينده اي ديگر در آن زمان مي گويد كه عرق شرم بر پيشانيش نشسته است . و اين دور همچنان ادامه خواهد داشت .
عزيزم به عزيزان بفرمايين خيلي حرص نخورن . من هم نمي گم خودرو ارزونه اما همين دو سال پيش لامپ كم مصرف 1500 تومان بود و الات شده 25 هزار تومان . حتي پفك 700 توماني شده 5000 تومان . گوشت و مرغ و ... دوبرابر شده . چرا حالا فقط به خودروسازها گير مي دين . مردم همه ماشاا... ماشين دارن ، سفره شون داره روز به روز كوچيك تر مي شه . به داد مردم برسين نه به داد خودتون
تا در این مملکت رقابت وجود نداشته باشد وضع بدتر از این هم می شود
جالب است مگه خودرو سازان چند كارگر دارند 50 درصد از تعرفه را كم كنند و خوردورهاي استاندارد را با تعرفه 4 درصد وارد كنند و سود انرا به حسابي واريز نمايند و به كار گرهاي از كار بيكار شده ايران خوردو و سايپا بدهند بگذار هي بگويند ما ماشين استاندارد داريم و مردم حتي با پرداخت پولل تمام ماشين خارجي مي توانند صبر كنند و پولها در حساب خزانه تجميع شود و با تورم هم مبارزه خواهد شد و هم يكسال توليه هاي كشاورزي و دامي راافزايش ميدهيم و قيمت كالا هاي غذايي و كشتورزي افزايش صد چمدان خواهد داشت و سود جويان نيز از اين پول بنوان در گردش و در كارهاي غير اقتصادي بهره نمي برند ... كوو اقتصاد دان اين كار را بكنبم كشور اباد ميشود
این میگن نماینده دلسوز(ابراهیم نکو) واقعا مردی.خدا کند مجلسی را که فکر میکردیم مرده است با ایشان همراهی کند. اول کار بهتره شورای رقابت (رفاقت)را جمع (تعطیل) کنند تا مستضعفین بتوانند یک نفسی بکشند بابادخلمون دراومد.واحسرتا
امیدوارم واقعا این راه رو ادامه بدهند نمایندگام مجلس.
در هیچ جای دنیا اینهمه فساد در صنعت خودروسازی کشوری وجود نداره که مسئولینش هم تا الان اقدامی نکرده اند.
قوطی حلبی اونم 20 میلیون!!!
ما مانده ایم با ماشینهای اهداییی چه کنیم.
اگر از اول بین حمایت از صنعت داخلی و افزایش رقابت پذیری با خودروسازان خارجی تعادل ایجاد می کردیم آن وقت خودروسازان مجبور بودند هم به قیمت توجه کنند هم به کیفیت.
معلوم است وقتی که آنها یکه تاز بازار باشند این گرفتاری ها به وجود می آید و همه آن هم به پای حمایت از صنعت داخلی نوشته می شود.
فکر میکنید اتفاقی می افته ؟
با سهمی که خودروسازها در اشتغال و ارتباطات اقتصادی ملی دارند مطمئن هستند که حداقل تا ده سال دیگه کسی نمیتونه مزاحمشون بشه
اگرراست میگوییدواردات راآزادکنید
سلام
واقعا بیام به این موضوع فکر کنیم .
اگر ما در یک جامعه ای یک کالا داشته باشیم که دیگران نداشته باشن ، به چه قیمتی می فروشیمش ؟
جواب معلومه . به بالترین قیمت.
خوب خودرو هم همینه . تا وقتی تنحصار هست ، خون خریدار تو شیشه هست .
انحصار باید از بین بره.
این دولتمردان هستن که مردم رو استثمار میکنن چیزی که تو این سالها کاملا روشن هستش
شير - پنير- نون - اجاره خونه - دلار - يورو دو سال پيش قيمتش چند بوده و الان چند درصد گرون شده ؟ آقايان پول ما بي ارزش شده .گنه كرد در بلخ آهنگري به شوشتر زدند گردن مسگري!!!!!!!
منظور از آپشن فرمون و abs و ترمزه دیگه نه .واقعا خجالت اوره که ملزومات اولیه یه خودرو رو میگین اپشن
شورای رقابت = شورای حمایت از قیمت های خودروسازان
شورای رقابت= شورای رقابت با قیمت ماشین های لوکس خارجی
شورای رقابت= ؟؟؟ واقعاً چه کاری مفیدی تا حالا کردن جز گرفتن حقوق از بیت المال ؟
اين دوستان احتمالا مشكلشون چيز ديگه اي است !!!!!!
يا تا حالا خواب بوده اند!!!!!!
خدا وکیل این یه نظر را نمایش بدید

یکی نیست بگه سهامدارهای اصلی خودرو سازی های بزرگ ایران ، چه کسانی هستند؟

ما که فکر میکنیم عمده سهامشون دولتی باشه...

اگر اینطوره ، پس مجلس و دولت دنبال کی میگردن؟!

کی خون ملت را به شیشه میکنه که از گفتن نامش واهمه دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
مجيد جان چه عجب تابناك سانسورت نكرد!!!!!!!!
اين که پرايد هشت ميليونى بشه بيست ميليون و بعدش بخواهيد با کلى اتلاف انرژى و پول بيت المال يک ميليون ازش کم کنيد اين مصداق استثماره.
ما انتظار قيمت واقعى اتومبيل رو داريم .به نظر من پرايد در حدپنج ميليون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
موافقم
آقای نماینده تند نرو
امیدوارم در آینده فراموش نکنی این شعارهارا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
اين آقاي نماينده نكنه تب دارن ،ببينه بقيه صداشون در نمياد .... برو دكتر جانم ،كي به كيه بابا تاريكيه مملكت...
كو ؟همه اش كه فقط حرف مي زنيد؟اگر تونستيد ففقط وفقط 100هزارتومان ارزانترش كنيد بيائيد من اجايزه مي دهم
سلام . به نظر من اگز صنعت خودرو سازی تعطیل شود و کارخانه های آن اختصاص یابد به فرقون سازی از مزیت بالاتری برخوردار است . مسکن مهر هم از بحران بیرون می اید. مشکل خودرو و مسکن به همین سادگی حل می شود
هيچ كاري نميتونين بكنين بيخودي تلاش نكنين...
قولللللللللللل میدم درست نمشه تا زمانی که مدیریت کلان خودرو سازیها دگرگون نشود . و تعرفه واردات برداشته نشود.به عبارت ساده اینکارا بازی با هممونه
سرتو بالا بیگیر
تا وقتی مردم بدون توجه به کیفیت وقیمت خودرو در ایران در صف خرید از روی ناچاری قرار دارندو دولت هم با خودروسازان مماشات میکند اش همین اش است وکاسه همین
کشتاری که خودروساز انجام میده اسراییل درغزه انجام نداده
عزیز دل. برای همه قیمت ها باید شرم نمود.
در مسیر احقاق حق ملت، ملت تا همیشه کنار شماست.
بسم اله بگین و مردانه شروع کنین...
این شان ایرانی تیست که خودروسازان هرچه خواستند بر ما تحمیل می کنند.
خدا از دهنتون بشنوه، اگر واقعا نماينده مردم هستيد ما را از ستم اين خودروسازان نجات بديد.
تو مملکت اسلامی علنی دارن به مردم ظلم میکنن خودروسازا.
وقتی درغزه 500 کشته می دهد کل مسئولین ازطریق رسانه ها بوغ وکرنا می کنند ومسئله راجهانی جلوه می دهند ولی مردم کشور خودشان از بی کیفیتی خودروهای داخلی سالانه 10000 کشته طبق آمارهای موجود اتفاق می افتد هیچ خبری نیست آیا این طرز تفکر دوگانه نیست یا منافع مالی عده ای راتامین می کند اگر نما ینده های مجلس واقعا نماینده مردم می باشند باید این دوشرکت مفسد اقتصادی را تعطیل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
گل گفتي علي آقا ، احسنت
خدا از دهنتون بشنوه، اگر واقعا نماينده مردم هستيد ما را از ستم اين خودروسازان نجات بديد.
اين كشور . خودروسازان تعيين كننده هستند نه دولت و نه مجلس . و گرنه بسم ا لله . اين گوي و اين ميدون
oخودرو ساز مشکلی ندارد و مقصر نیست
مقصر شهروندی است که حاضر است تحت هرشرایط ماشین بخرد چون وسیله نقلیه عمومی وپیاده روی و دوچرخه سواری را افت می داند و مسیر حتی 100 متر را باید با اتومبیل طی نماید عزیزم علاج گرانی خودرو نخرید..............................................................................ن است
زهی خیال باطل.
زهی خیال که ماشین ارزون بشه
قیمت خودرو خیلی بالا است خدا کمک مردم کند
چرا بر چهره نمايينده بر چهره اوني كه لام تا كام از همه چيز سخن بميان مياره ودر مورد همه چيز اظهار نظر ميكنه و35 ساله در خصوص خودرو لب به سخن نميگشايد !!! چرا؟؟؟؟؟؟؟ چون سودشو داره ميبره
با سلام واحترام
جای بسی تاسف است که بعداز این همه مدت مجلس و دولت نمی توانند یک قیمت واحد برای خودرو اعلام کنند خدا به خیرکند پروژه های عظیم صنعتی چه جوری به سر انجام خواهد رسید تا شاهد رشد و شکوفایی کشور شویم . باید از دیگر کشورها الگو برداری کنیم خودمان که بلد نیستیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان