بازدید 2469

کمیسیون فرهنگی حق مجلس را ضایع کرده است

کد خبر: ۴۱۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶ 24 July 2014
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه در اصل اول و سوم قانون اساسی بر رفع تبعیض و بها دادن به همه ملت تأکید شده است گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد معرفی نمایندگان کاندیدای ناظر، حق مسلم مجلس، نمایندگان و آقای مطهری نماینده فرهیخته را ضایع کرده است.

به گزارش خانه ملت، کمال الدین پیرمؤذن در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده 218 آیین نامه داخلی گفت:‌ در بند یک این ماده آمده است برای انتخاب ناظران کمیسیون های تخصصی و یا مجلس شورای اسلامی کمیسیون ذیربط موظف است حداقل به تعداد دو برابر مورد نیاز نمایندگان واجد شرایط را به مجلس معرفی کند تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد مورد نیاز اقدام کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: اما کمیسیون فرهنگی حق مسلم مجلس، نمایندگان و آقای مطهری نماینده فرهیخته را در این موضوع حیف کرده است، مسئله چیست؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی می توانست 3 نفر را معرفی کند چرا که کلمه حداقل در بند یک ماده 218 آمده است در حالی که اختلاف سلیقه ها مانع از این اقدام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پیرمؤذن گفت: کمیسیون مربوطه موظف است حداقل دو برابر تعداد مورد نیاز معرفی کند و تعداد معرفی شده نباید از حداقل کمتر باشد بنابراین کمیسیون تخلفی نکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار