بازدید 2746

بار سنگین گرانی خودروهای بی‌کیفیت بر دوش مردم

کد خبر: ۴۱۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴ 24 July 2014
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره وضعیت این روزهای بازار خودرو ،گفت: به دلیل فضای انحصاری در بازار خودرو، مردم مجبورند که خودروهای بی کیفیت را با قیمت بالا خریداری کنند.

محمد قسیم عثمانی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه انحصار در بازرگانی و تجارت یکی از عوامل موثر در بروز فسادهای اقتصادی است، گفت: خودروسازان به دلیل برخوردار بودن از فضای امن انحصاری در بازار خودرو، هر محصولی را به مشتریان خود تحمیل می کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه خریداران خودرو در کشور مجبورند برخی خودرو ها را با کیفیت پایئن و قیمت بالا خریداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: باید پذیرفت شرکت های ارائه کننده خدمات پس از فروش خودرو عملکرد مطلوبی ندارند که این موضوع نیز از انحصاری بودن بازار خودرو ناشی می شود.

عثمانی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه راهکار ساماندهی بازار خودرو چیست؟ افزود: در حال حاضر با توجه به رشد قیمت خودرو، این کالا از سبد خرید خانوارهایی که درآمد متوسط دارند حذف شده است بنابراین باید واردات هدف دار خودرو به منزله تنظیم بازار انجام شود.

وی در توضیح واردات هدفدار خودرو گفت: بازار خودرو کشور نیاز به واردات خودروهایی دارد که طبقه متوسط درآمدی کشور نیز بتوانند خودرو مورد نظر خود را تامین کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در واردات خودرو باید ملاحظات اقتصادی انجام شود، گفت: با واردات خودرو بصورت هدفدار می توان شرایط رقابتی قابل قبولی ایجاد کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها