بازدید 12605

فقیرترین استان از نظر امکانات درمانی

وزیر بهداشت گفت: استان البرز از نظر بهداشت و درمان فقیرترین استان کشور است.
کد خبر: ۴۱۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ 24 July 2014
وزیر بهداشت گفت: استان البرز از نظر بهداشت و درمان فقیرترین استان کشور است.

به گزارش واحد مرکزی خبر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پس از بازدید از بیمارستانهای امام علی علیه السلام، کمالی و شهید مدنی استان البرز گفت: در ازاء هر11 مریض یک تخت بیمارستانی نشانگر وضعیت نامناسب درمانی است و استان البرز فقیرترین استان کشور از این لحاظ محسوب می شود.

هاشمی افزود: برای بهبود وضعیت درمانی استان وزارت بهداشت موظف به ارائه هرگونه خدمات است ولی  با توجه به وضعیت نامناسب مالی وزارت خانه، مسئولان استانی با حمایت از دانشگاه علوم پزشکی باید در رفع این مشکلات همت کنند و با خلق منبع درآمدی وضعیت درمانی استان را بهبود بخشند.

وی با اشاره به اینکه در ازای هر11 بیمار در بیمارستانهای استان یک پرستار وجود دارد گفت: هم اکنون  جذب نیرو در وزارت خانه ممنوع است اما به دانشگاههای علوم پزشکی اجازه داده شده است که نیروهای مورد نیاز خود را به صورت شرکتی جذب کنند.

دکتر درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: مقرر شد  در  بخش زنان و زایمان 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری شود و علاوه بر تجهیز بیمارستان فردیس برای افزایش 500 تخت بیمارستانی در استان تا 3 سال آینده از سرمایه گذاری  بخش خصوصی استفاده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان