بازدید 2144

ژنرال بازنشسته آمریکایی: جنگ عراق اشتباه بود

کد خبر: ۴۱۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ 24 July 2014
یک ژنرال بازنشسته آمریکایی که پس از جنگ عراق برنامه‌های بازسازی این کشور را هدایت می‌کرد، گفت: جنگ عراق اشتباه بود و ما هیچگاه نباید وارد این جنگ می‌شدیم چرا که بسیاری از سیاست‌های خارجی نادرست باعث تحریک دشمنان آمریکا و ناآرامی‌ در سراسر جهان شده است.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال «جی گارنر» که در عملیات بازسازی پس از جنگ عراق حضور داشت، روز سه‌شنبه در جمع 50 تن از افسران ارتش آمریکا در «ویندرمر» آمریکا تجربیات خود را در سال‌های حضورش در خاورمیانه بازگو کرده و به بحث و بررسی اوضاع عراق، ایران و درگیری در نوار غزه پرداخت.

وی گفت: ما هیچگاه نباید وارد جنگ عراق می‌شدیم. جورج بوش،‌ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نباید این جنگ را در عراق به راه می‌انداخت.

گارنر 76 ساله که اولین مدیر دفتر بازسازی و کمک‌های بشردوستانه پس از جنگ عراق محسوب می‌شود، به صورت منظم برای انجام امور تجاری به خاورمیانه سفر می‌کند و دو هفته قبل از اسرائیل به آمریکا بازگشت. وی در ادامه سخنرانی خود گفت: آنچه که شما به آن نیاز دارید تا در مورد عراق به بحث و بررسی بپردازید، این است که ما در جنگ عراق باعث تبدیل شدن این کشور به یکی از متحدان آمریکا هیچ دستاوردی را به دست نیاوردیم. عراق تنها به متحدی برای ایران تبدیل شده است.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا عراق را کشوری تقسیم شده توصیف کرد و گفت: به نظر من، ما باید تنها به تامین سربازان کافی در عراق برای تضمین از امنیت کارمندان آمریکا در سفارت خود در بغداد بپردازیم و در صورتی که لازم باشد آن‌ها را از عراق خارج کنیم. به نظر من ما نباید هیچگاه در جنگ اعراب و جنگ مذهبی حضور داشته باشیم.

این ژنرال بازنشسته همچنین تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را درباره تهدید سوریه در انجام اقدام نظامی به خاطر استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم این کشور و سپس دست کشیدن از این تصمیم مورد انتقاد قرار داد و ادامه داد: ما یک خط قرمز برای سوریه در نظر گرفتیم و سپس از آن عقب نشستیم و با این کار پیامی را به تمام دشمنانمان ارسال کردیم که تنها پارس می‌کنیم، اما گاز نمی‌گیریم. شما می‌توانید پس از لغو تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا موارد مشابهی را از جانب دشمنان واشنگتن ببینید. به عنوان مثال کره شمالی چندین بار حتی با وجود ممنوعیت‌های سازمان ملل و تهدیدهای آمریکا موشک پرتاب کرد و چین قدرتنمایی بیشتری را در شرق داشته است. روسیه اوکراین را تحت کنترل درآورده و شبه جزیره کریمه را از آن خود کرده است و به هیچ چیز اهمیت نمی‌دهد و هم‌اکنون حماس در حال حمله به اسرائیل است. در عراق نیز ما هم‌اکنون جنگ منطقه‌ای داریم و اینها همگی به این خاطر است که سیاست خارجی اوباما نادرست است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر