بازدید 6875
۳

تلاش جمهوری‌خواهان آمریکایی برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای

‌همان گونه که انتظار می‌رفت، با تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ به مدت چهار ماه دیگر، بار دیگر عناصر تندرو و جنگ‌طلب در آمریکا، فعالیت‌های خود را برای جلوگیری از دستیابی به هر گونه توافق میان دو طرف آغاز کرده‌اند. در همین راستا و در ادامه مجموعه طرح‌های ارائه شده، طرح جدیدی دربردارنده برخی شروط جدید برای توافق هسته‌ای، در سنای آمریکا مطرح شده است.
کد خبر: ۴۱۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰ 24 July 2014
تلاش جدید جمهوری‌خواهان آمریکایی برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای
‌همان گونه که انتظار می‌رفت، با تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ به مدت چهار ماه دیگر، بار دیگر عناصر تندرو و جنگ‌طلب در آمریکا، فعالیت‌های خود را برای جلوگیری از دستیابی به هر گونه توافق میان دو طرف آغاز کرده‌اند. در همین راستا و در ادامه مجموعه طرح‌های ارائه شده، طرح جدیدی دربردارنده برخی شروط جدید برای توافق هسته‌ای، در سنای آمریکا مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، خواستار ایفای نقش گسترده‌تر کنگره در هر گونه توافق هسته‌ای میان ایران و غرب در موضوع هسته‌ای شده‌اند.

در این زمینه، چهار تن از سناتورهای آمریکایی، طرحی را تدوین کرده‌اند که باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور را وادار می‌سازد، هر گونه توافق هسته‌ای حاصل شده با ایران را برای تأیید نهایی در اختیار کنگره بگذارد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر، به نقل از سناتور مارکو روبیو می‌نویسد: «هرگونه توافق نهایی در این موضوع، باید از سوی کنگره ‌بازبینی و‌ در اختیار این نهاد گذاشته شود و کنگره نیز باید این توانایی را داشته باشد که آن را ‌بازنگری کند».

وی مدعی شده فراهم نشدن چنین امکانی سبب می‌شود، ایالات متحده از یک «توافق وحشتناک» که می‌تواند آمریکایی‌ها را به خطر بیندازد، آسیب ببیند.

بر پایه طرح جدید مطرح ‌در سنا، تمدید دوباره مذاکرات هسته‌ای با ایران ممنوع می‌شود؛ در صورتی که ثابت شود ایران در زمینه انجام تعهدات خود در هر گونه توافق آتی، طرف مقابل را «فریب داده»، همه تحریم‌های لغو شده از نو برقرار ‌و نیز در صورتی که اکثریت دو سوم نمایندگان سنا علیه توافق نهایی رأی دهند، از اجرای آن جلوگیری می‌شود.

«باب کورکر»، سیاستمدار جمهوری‌خواه عضو کمیته روابط خارجی سنا ـ که از طراحان اصلی تحریم‌های ایران نیز به شمار می‌رود ـ ضمن حمایت از این طرح جدید مدعی شده، وی از مذاکرات حمایت می‌کند و امیدوار است، این مذاکرات به نتیجه برسد؛ اما در صورتی که دو طرف به توافق برسند، جزئیات این توافق باید آشکارا شود.

وی گفته، چنین توافقی باید ‌کامل ‌سنجیده و مشخص شود، ‌آیا تأمین کننده منافع آمریکا هست یا خیر.

«لیندسی گراهام»، از دیگر سناتورهای حامی طرح نیز گفته: «توافق تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای»، مهم‌ترین تصمیم سیاست خارجی آمریکا در چندین دهه است.
وی با اشاره به اینکه کنگره نقش اصلی را در وضع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران داشته، گفته همین نهاد نیز باید درباره اینکه توافق نهایی به اندازه کافی قوی هست که به برداشته شدن تحریم‌ها منجر شود یا خیر، اظهار‌نظر کند.

گفتنی است، بیشتر اعضای مجلس نمایندگان آمریکا ‌اوایل ماه جاری میلادی، با فرستادن نامه‌ای به باراک اوباما، درخواست‌های مشابهی را مطرح کرده و گفته بودند، هر گونه برداشته شدن کامل تحریم‌ها، نیازمند تأیید کنگره خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
اميدواريم در مهلت تعيين شده به توافق جامعي برسيم تا راه براي تندروها بسته بشه.لابي صهيونيزم از هر راهي براي جلوگيري رسيدن به نتيجه مذاكرات استفاده ميكنه.ولي ايران و آمريكا بايد از اين فرصت كاملآ استفاده كنه به گفته آقاي ظريف راه براي مذاكرات تا ابد باز نيست.
توافق هسته ای بین ایران و غرب (آمریکا)
توهمی بیش نیست
فقط ما میتوانیم با انجام مذاکرات حسن نیت خود را به جامعه جهانی ثابت کنیم که برنامه هسته ای ما خلاف آن چیزی است که غرب تبلیغ میکند و تبلیغات ترساننده غرب در مورد برنامه هسته ای ما دروغ است. که این هم دست آورد مهمی است
هر قدر هم مخالف این نظر باشید بدانید
رومانتیک شدن و احساساتی شدن ما را
از واقعیت دور میکند
پاسخ ها
سید سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
این فقط نظر شماست من اینجوری فکر نمیکنم!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر