بازدید 9769

نافرمانی، خودکشی و خودزنی در ارتش اسرائیل

نظامیان رژیم صهیونیستی از ترس مقابله با رزمندگان مقاومت به بهانه‌های مختلف از رفتن به جبهه غزه خودداری می‌کنند و 15 سرباز اسرائیلی برای فرار از جنگ اقدام به خودکشی کردند و 30 سرباز دیگر سوار بر تانک حاضر نشدند وارد غزه شوند.
کد خبر: ۴۱۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸ 24 July 2014
کیهان نوشت:

نظامیان رژیم صهیونیستی از ترس مقابله با رزمندگان مقاومت به بهانه‌های مختلف از رفتن به جبهه غزه خودداری می‌کنند و 15 سرباز اسرائیلی برای فرار از جنگ اقدام به خودکشی کردند و 30 سرباز دیگر سوار بر تانک حاضر نشدند وارد غزه شوند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد سربازان اسرائیلی برای فرار از جنگ غزه خود را مجروح می‌کنند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، تعداد سربازانی که با گلوله خود را از ناحیه پا مجروح کرده‌اند بسیار زیاد است و همین امر موجب نگرانی سران اسرائیل شده است.

این سربازان اقدام به خودزنی می‌کنند تا از رفتن به جبهه جنگ غزه معاف شوند. 30 نظامی اسرائیلی نیز سوار بر تانک از ورود به خاک غزه خودداری کردند. گفته می‌شود سربازان متمرد احضار شده‌اند. تاکنون به اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک به 30 نظامی اسرائیلی در جنگ غزه کشته شده‌اند و دست کم 100 نفر نیز مجروح شده‌اند که منابع غیررسمی این تعداد را حداقل دو برابر آمار رسمی اعلام می‌کنند.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در این باره اعلام کرد از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 52 سرباز اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس روز چهارشنبه از شلیک به سمت یک فروند جنگنده اف-16 ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

این جنگنده توسط دوش‌پرتاب‌های ضدهوایی نیروهای مقاومت در حال پرواز بر فراز نوار غزه، هدف قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا این جنگنده مورد اصابت قرار گرفته و ساقط شده یا نه.

ارتش رژیم صهیونیستی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است. پیشتر تل‌آویو تأیید کرده بود که هلی‌کوپترهایش در چند مورد توسط سامانه‌های ضد هوایی هدف قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود که این حملات موجب شده تا صهیونیست‌ها تمرکز اصلی خود در حملات هوایی را بر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌ها قرار دهند و پرواز هلی‌کوپترها بر فراز غزه، محدود شده است.

از سوی دیگر، مقاومت فلسطین که به دنبال موشکباران سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی و بسیاری از ناظران را شگفت‌زده کرده هم اکنون با استفاده از موشک‌های ضدتانک مالوتکا بار دیگر رژیم صهیونیستی را شوکه کرد.

در همین رابطه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مبارزان فلسطینی طی دو روز اخیر بیش از 90 موشک به فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند. از زمان آغاز حملات اسرائیل به غزه مبارزان حماس و جهاد اسلامی بیش از 2100 راکت به سوی فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد بر اثر درگیری بین مبارزان مقاومت و ارتش اسرائیل در منطقه صنعتی واقع در جبالیا تعدادی از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

گردان‌های قسام چند بسته انفجاری را در نزدیکی نیروهای ویژه اسرائیلی در شرق منطقه جبالیا منفجر کردند و از مسافتی نزدیک با آنها درگیر شدند که به کشته شدن دو نظامی اسرائیلی و مجروح شدن بیش از 60 نفر دیگر منجر شد.
سی‌ان‌ان نیز در گزارشی نوشت فرمانده گروهان سلاح زرهی ارتش اسرائیل به هلاکت رسیده است.

رژیم صهیونیستی همچنین اسارت یکی از نظامیان خود را تأیید کرد.این در حالی است که منابع فلسطینی اعلام کردند ارتش اسرائيل در منطقه خزاعه در جنوب غزه مرتکب کشتار دیگری شده است.اجساد شهدا زیر آوار رها شده‌اند و نیروهای امدادی به دلیل حملات توپخانه‌ای امکان نقل و انتقال شهدا و مجروحان را ندارند.

نیروهای امدادی از صلیب‌سرخ خواسته‌اند که برای خارج کردن زخمی‌ها و پیکر شهدا اقدام کنند.

منابع فلسطینی اعلام کردند تعداد شهدا و مجروحان در این منطقه بسیار بالاست و به آن الشجاعیه دوم لقب داده‌اند.شمار قربانیان حملات صهیونیست‌ها پس از 17 روز جنگ به بیش از 650 تن شهید و 4060 مجروح رسیده است.

این در حالی است که همزمان با موج جدید حملات رژيم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها سنای آمریکا با طرح 225 میلیون دلاری برای کمک به بودجه سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

از سوی دیگر جنبش حماس شروط خود برای پذیرش آتش‌بس را اعلام کرد.توقف فوری تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی علیه ملت فلسطین و توقف سیاست یورش- ترور، تخریب خانه‌ها و پرواز هواپیماها در آسمان،‌ رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها، ورود همه کالاها، برق، سوخت، مواد ساختمانی و مایحتاج ملت فلسطین، آزادی اسیران فلسطینی از جمله شروط حماس برای پذیرش آتش‌بس است.

تلاش‌های بین‌المللی برای تهیه طرح آتش‌بس آغاز شده است، جان‌کری وزیر خارجه آمریکا و بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل با سفر به قاهره رایزنی‌ها را برای پایان دادن به جنگ غزه شروع کرده‌اند. کری برای ادامه رایزنی‌ها از قاهره به تل‌آویو رفته است.

سایر رویدادها
* نماینده پارلمان انگلیس گفت، اگر من هم به جای فلسطینی‌ها بودم راکت شلیک می‌کردم.
*‌نماینده فلسطین در سازمان ملل اظهار داشت، ملت فلسطین در زندانی به نام غزه زندگی می‌کنند.
* نهادهای وابسته به سازمان ملل درباره اوضاع ناگوار انسانی و خدماتی، کمبود آب و غذا، دارو و تجهیزات پزشکی در این منطقه هشدار دادند.
* امیر قطر در سفر به عربستان با شاه سعودی درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.
* آژانس امداد رسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران یکی از مدارس وابسته به این آژانس در مرکز نوار غزه را محکوم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر