بازدید 27425
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: دونوازی تار حسین علیزاده و زنگ مجید خلج را بشنوید

گالری‌ها و مجموعه‌های فرهنگی پایتخت در روزهای پیش روی، میزبان برنامه‌های متعددی هستند که بسیاری از آن‌ها در راستای پرداختن به ابعاد گوناگون ماه مبارک رمضان بود و با نزدیک شدن به پایان این ماه عزیز، برنامه‌های دیگری نیز آغاز می‌شود که این آخر هفته فرصتی مناسب برای استفاده از آنهاست.
کد خبر: ۴۱۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴ 24 July 2014
آخرین پنجشنبه و جمعه ماه مبارک رمضان فرارسید تا در این روزهای مبارک و همزمان با فرارسیدن روز قدس، گالری‌های پایتخت، میزبان برنامه‌های فرهنگی متفاوتی باشند. نمایشگاه‌ها با عطر خوش این ماه عزیز مزین شد تا این پایان هفته برای اهالی فرهنگ که در ساعات پرحرارت تابستان، راهی مجموعه‌های فرهنگی می‌شوند، پربار‌تر از همیشه باشد. پیش از اینها اما دونوازی تار حسین علیزاده و زنگ مجید خلج را بشنوید.

به گزارش «تابناک»، گالری‌ها و مجموعه‌های فرهنگی پایتخت در روزهای پیش روی، میزبان برنامه‌های متعددی هستند که بسیاری از آن‌ها در راستای پرداختن به ابعاد گوناگون ماه مبارک رمضان بود و با نزدیک شدن به پایان این ماه عزیز، برنامه‌های دیگری نیز آغاز می‌شود که این آخر هفته، فرصتی مناسب برای استفاده از آن‌هاست.

گالری شیرین از سوم ‌مردادماه ماه میزبان نمایشگاه عکس‌های رئوفه رستمی با عنوان عمومی و خصوصی می‌شود. این نمایشگاه یک هفته ادامه خواهد داشت. گالری شیرین در ولنجک خیابان ۱۸ پلاک ۹ واقع شده است.

گالری الهه از سوم مردادماه میزبان منتخب آثار دوره دوم جشنواره پرسبوک خواهد شد. این نمایشگاه ده روز ادامه خواهد داشت. گالری الهه در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ ‌است.

گالری زیرزمین دستان از سوم مردادماه، میزبان نمایشگاه طراحی‌های کیارش علیمی خواهد شد. علیمی در این نمایشگاه سی اثر در ابعاد کوچک را به نمایش خواهد گذاشت. گالری زیرزمین دستان در خیابان ولیعصر بالا‌تر از پارک وی، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ واقع شده است.

گالری طراحان آزاد از سوم مردادماه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی اسدی با نام «همه آرزویم اما...» خواهد شد. این نمایشگاه پنج روز ادامه خواهد داشت. گالری طراحان آزاد در میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ واقع شده است.

گالری جرجانی تا سیزدهم مردادماه، میزبان نمایشگاه گروهی با نام آفرینش می‌شود. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی و مجسمه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. ساعت کار گالری جرجانی همزمان با این نمایشگاه دوباره به حالت پیشین خود بازگشته است. گالری جرجانی در خیابان ولیعصر بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام پلاک ۴، زنگ ۱ واقع شده است.

گالری ماه مهر نیز از سوم مردادماه، میزبان نمایشگاه گروهی عکس می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از الناز خوشدل، مژگان شیخی، یاسمن علی‌پور، نازفر فرقانی، مینا مجیدی به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه تا ۱۳ مردادماه ادامه خواهد داشت. گالری ماه مهر در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر پلاک ۷ واقع شده است.

موزه هنرهای معاصر تهران این روز‌ها میزبان نمایشگاه آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی گنجینه با نام «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» است. در این نمایشگاه بیش از۲۰۰ اثر از ۷۵ هنرمند از جمله پیکاسو، پل کله، خوان می‌رو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جسپر جونز، ادوارد مونش، هنری تولوز لوترک، جیم داین، کامیل پیسارو، اندی وارهول و... به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند، روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و جمعه از ۴ تا ۸ شب به جز شنبه‌ها و روزهای تعطیل به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند. موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله واقع است.

گالری ماه همچنان تا چهارم تیرماه میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی مهدی فرهادیان با نام «آتش‌ها و گل‌ها»ست. آتش‌ها و گل‌ها «نمونه‌هایی از تجربهٔ سال‌های اخیر این هنرمند برای شکل دادن به دنیایی شخصی است از مناظری آرمانی و شاید گهگاه آخرالزمانی. گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۶ واقع شده است.

گالری نگاه تا ششم مردادماه، میزبان نمایشگاهی از آثار حسین زنده رودی، مسعود عربشاهی، منوچهر نیازی، رضا مافی، بهمن محصص، اسماعیل توکلی (مش اسماعیل)، هوشنگ پزشک نیا، صادق تبریزی، ناصر اویسی، فریده لاشایی، علی اکبر صادقی، فرامرز پیلارام و پرویز تناولی خواهد بود. گالری نگاه در لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خ شکوفه (اصطلک)، خیابان نگار، کوچه گلزار، پلاک ۳۲ واقع شده است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین همزمان با روز قدس، میزبان نمایشگاه عکس  «بارش خون درغزه» می‌شود. این نمایشگاه شامل چهل قطعه عکس در ابعاد ۵۰ در ۷۰ است که بمباران مناطق مسکونی غزه و بی‌دفاعی زنان و کودکان آن در قبال حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس را به تصویر کشیده است.

این نمایشگاه ساعت ۱۶ روز چهارشنبه یکم مرداد ماه جاری افتتاح می‌شود و تا بیستم مرداد ماه همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ پذیرای دیدار عکاسان و علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین در به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر است و بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی