بازدید 5226

خالد مشعل: غزه تسلیم نمی‌شود

رئیس دفتر سیاسی تاکید کرد هیچ کس قادر به خلع سلاح مقاومت نیست و غزه در برابر تجاوز اشغالگران تسلیم نمی‌شود.
کد خبر: ۴۱۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶ 24 July 2014
رئیس دفتر سیاسی تاکید کرد هیچ کس قادر به خلع سلاح مقاومت نیست و غزه در برابر تجاوز اشغالگران تسلیم نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در نشستی خبری درباره اوضاع غزه که در قطر در حال برگزاری است، گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتهام نادرست قتل سه شهرک نشین اسرائیلی در کرانه باختری را به حماس وارد کرده و درگیری ها را به غزه منتقل کرد.

وی با اشاره به اینکه ما قربانی هستیم و به تجاوز اسرائیل پاسخ می دهیم اظهار داشت که مردم غزه از خودشان دفاع می کنند و مقاومت هم از مردمش دفاع می کند.

خالد مشعل گفت: دشمن اسرائیلی گمان کرد غزه لقمه آماده ای است پس به شکست آن به نفع محاسبات خود برای انتخابات داخلی اسرائیل دل بسته بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت:مقاومت فلسطین ثابت کرد که از ارتش اشغالگر اسرائیل و تجاوز وی قوی‌تر است. برخی گمان کردند حماس پس از آشتی ملی ضعیف شده است اما ما عکس آن را ثابت کردیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس عذری برای دفاع نکردن از ملت فلسطین ندارد، اظهار داشت که بیانیه های ارتش اسرائیل دروغ، گمراه کننده و فریبنده است.

خالد مشعل شهرک نشینان اسرائیلی را مسلح، خطرناک توصیف کرد و گفت آنها در سرزمینی سکونت گزیده اند که متعلق به آنها نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما جنگ را نمی خواهیم و خواستار ادامه جنگ هم نیستیم اما در برابر دشمن و تجاوز آن تسلیم نمی شویم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند سلاح مقاومت را برچیند تاکید کرد: بیش از یک هزار باب خانه در حمله اسرائیل به غزه کاملا تخریب شده و پانزده هزار ساختمان هم به طور جزیی تخریب شده است.

وی افزود: ما به رغم پیروزیمان و مقاومتمان قربانی هستیم و از سرزمین خود دفاع می کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما از سازمان های بشردوستانه و امدادرسان می خواهیم که به یاری غزه بشتابند و منتظر پایان یافتن حملات اسرائیل نباشند.

مشعل گفت: درخواست برای توقف جنگ و آتش بس از سوی اسرائیل چند روز پس از حمله به غزه مطرح شد.

وی تاکید کرد:جان کری، وزیر خارجه آمریکا بود که از قطر و ترکیه خواست از حماس بخواهد آتش بس را بپذیرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: کسانی هستند که از ما می خواهند فورا جنگ را متوقف کرده و سپس بر سر خواسته های خود مذاکره کنیم و ما این را رد کردیم.

مشعل ابراز داشت: اکنون وقت آن رسیده که محاصره غزه که هشت سال بر فلسطینیان تحمیل شده برداشته شود.

مشعل تاکید کرد: ما با آتش بس فوری و سپس مذاکره بر سر خواسته های خود مخالفیم.

وی ادامه داد: چند سرباز اسرائیلی باید کشته شود تا قدس به ما بازگردد، اسرای ما آزاد شوند و آوارگان فلسطینی به سرزمین خود بازگردند، چند سرباز اسرائیلی باید کشته شود تا محاصره غزه برچیده شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما تلاش همگان را ارج می نهیم و هیچ کس را استثنا نمی کنیم ما از اسرائیلی ها می پرسیم آیا در مقابل محاصره غزه محاصره ای را می خواهند، اکنون زمان برداشته شدن محاصره غزه فرا رسیده است و هیچ کس نمی تواند ما را به کم تر از این راضی کند.

مشعل تصریح کرد: وحدت ملی در این شرایط تجاوز اسرائیل و پس از آن برای آزاد سازی سرزمین فلسطین، پایان دادن به شهرک سازی های اسرائیل و بازگشت به قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان امری اساسی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما می خواهیم مذاکرات با اسرائیل و هماهنگی امنیتی با اسرائیل را برچینیم و حول محور مقاومت متحد شویم.

وی افزود: جامعه بین المللی همچنان با قضیه ملت فلسطین دو گانه رفتار می کند.

خالد مشعل گفت که هیچ شکافی در مذاکرات واقعی برای آتش بس در غزه وجود ندارد.

وی افزود: ما به همه کشورهای عربی و ویژگی‌های آنها احترام می گذاریم، خواه با ما اتفاق نظر دارند یا اختلاف نظرهایی داشته باشند.

خالد مشعل گف: ما هرگز به دنبال کسب اطلاع از نقش مصر نبوده ایم اما به هیچ کس هم اجازه نمی دهیم در تصمیم ما دخالت کند یا چیزی را بر ما تحمیل کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت :ما و جنبش جهاد اسلامی و جبهه مردی و فتح موضع واحدی در قبال آرمان ها و قضایای فلسطین داریم.

وی تاکید کرد:هیچ کس دوست ندارد جنگ طولانی شود اما وقتی چیزی را بر ما تحمیل می کنند ما هرگز در برابر آن تسلیم نمی شویم.

مشعل گفت:من جان کری را دعوت می کنم که به غزه برود زیرا تصمیم میدانی در آنجاست و از بان کی مون هم می خواهم از اوضاع غزه مطلع شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: اگر اسرائیلی ها تجاوز خود را یکجانبه متوقف کنند آن زمان ما هم موضع و اقدام خود را خواهیم داشت.

مشعل گفت:ملاقاتی را که با محمود عباس داشتم اهتمام ما را به رفع محاصره غزه و توقف حملات علیه غزه را منعکس کرد و ما در برخی مسائل با رئیس تشکیلات خودگردان به توافق رسیدیم و در برخی مسائل هم اختلاف نظر داشتیم و از وی خواستیم خواسته های ما را مد نظر داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس