بازدید 4618
استاندار کرمان:

سیره اقتصادی امام علی(ع) نیاز امروز ماست

استاندار کرمان شب گذشته در ادامه حضور خود در مساجد کرمان به مسجد قائم (عج) کرمان، رفت و گفت: اقتصاد باید از مساجد شروع شود و مساجد پایگاهی برای توسعه اقتصاد و فرهنگ باشد.
کد خبر: ۴۱۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴ 23 July 2014
عصر ایران نوشت:

در پی انتشار مطلبی در خصوص حضور استاندار کرمان در مسجد قائم شهر کرمان ،‌ استانداری کرمان توضیحات زیر را ارسال کرده است.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان معمولا هفته ای یک بار در یکی از مساجد شهر کرمان نماز می گزارد و حداقل به خانواده یک شهید یا جانباز سرکشی می کند.

در ماه مبارک رمضان این جلسات گسترش یافت و هر شب یکی از مساجد کرمان میزبان استاندار بود. از مسجد بلال در خیابان ابوذر تا مسجد خاتم الانبیا و مسجد امام و مصلا تا مسجد قائم و این روند تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

تلاش در جذب حداکثری مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعتدال گرایی مورد نظر ریاست محترم جمهوری و تشریح اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید در استان کرمان محور سخنان استاندار کرمان در برنامه های رمضان را تشکیل می دهند و در مسجد قائم کرمان نیز مهندس رزم حسینی پیرامون ضرورت امام شناسی، میانه روی، همدلی، وحدت، آبادگری و پرهیز از افراط و تفریط و خط بازی های سیاسی سخنانی بیان داشت. بدین وسیله بدون هرگونه پیشداوری متن سخنان علیرضا رزم حسینی در مسجد قائم کرمان به اطلاع عموم می رسد.

استاندار کرمان: مساجد پایگاهی برای توسعه اقتصاد و فرهنگ باشد

استاندار کرمان شب گذشته در ادامه حضور خود در مساجد کرمان به مسجد قائم (عج) کرمان، رفت و گفت: اقتصاد باید از مساجد شروع شود و مساجد پایگاهی برای توسعه اقتصاد و فرهنگ باشد.

علیرضا رزم حسینی با اشاره به این که مساجد پایگاه انقلاب بودند، اظهار داشت: امروز مساجد باید پایگاه ولایت و توسعه باشند.

وی با  اشاره به ابعاد شخصیتی امام علی (ع)، ادامه داد: با توجه به تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی و بیکاری که در جامعه وجود دارد، باید به امام شناسی توجه کنیم.

شناخت امام علی (ع)، علی وار زیستن و علی وار اندیشیدن، نیاز امروز جامعه ماست. باید به یاد داشته باشیم که درد ضربت شمشیر، امام را عذاب نمی داد، بلکه جهالت مردم بود که امام را عذاب می داد.
امروز ما به امام شناسی نیاز داریم و باید ببینیم که چقدر با ابعاد مختلف شخصیت امام علی (ع)، فاصله داریم.

امام علی (ع) در حکمت 109 نهج البلاغه می فرمایند: ما جایگاه میانه هستیم و عقب افتادگان باید به ما ملحق شوند و تندروان غلو کننده باید به سوی ما بازگردند.

هم چنین در حکمت 70 نهج البلاغه می فرمایند: انسان جاهل انسانی است که اقدامات تفریطی و افراطی انجام دهد.

امام علی (ع)، امام اعتدال و میانه روی است و کسی که مومن است، نمی تواند افراط و تفریط داشته باشد.

امام علی (ع)، امام عدالت، شجاعت و جوانمردی و از خود گذشتگی و امام محرومان و مستضعفان است، آنچه امروز نیاز جامعه ماست، سیره اقتصادی حضرت امیرالمومنین (ع) است. وی در 25 سال سکوت و تحمل، یک آبادگر موفق بود، چاه حفر می کرد، نخلستان آباد می کرد و آن ها را وقف می نمود، ثروت امام علی (ع) کم نبود، به مستضعفین کمک می کرد و برای توانمند سازی آن ها می کوشید. حضرت امیر مشکل شغل و امرار معاش مردم را حل می نمود.

امروز کشور نیازمند کار اقتصادی است و مساجد باید علاوه بر نقش نماز خواندن، عزاداری و دعا، نقش دیگری نیز ایفا کنند و آن کار اقتصادی است. امروز نسل جوان نباید منتظر باشند که دولت کار انجام دهد، بلکه باید مانند جوانان نسل جنگ، به صورت جدی وارد صحنه جنگ اقتصادی شوند. اقتصاد را باید  از مساجد شروع کرد، گروه های کارآفرین می توانند شغل ایجاد کنند. هر دولتی که می آید مسوول ایجاد شغل نیست و باید زمینه ایجاد شغل را فراهم کند.

استاندار ادامه داد: نه تنها باید دوستدار علی باشیم بلکه باید پیرو علی باشیم و به دستورات آن امام عمل کنیم.

امیرالمومنین بخشنده و متمکن بود و همه کسانی که می توانند کار انجام دهند، باید در این راستا حرکت کنند.

مقام معظم رهبری سال هایی را برای مسایل اقتصادی و فرهنگی نام گذاری کردند و این نشان دهنده اهمیت  این مسایل است.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: چرا نباید شهر ما آباد باشد و چرا نباید دست به دست هم بدهیم تا آبادی را برای استانمان رقم بزنیم؟

همه گروه های سیاسی که در در گرو جمهوری اسلامی دارند، باید تلاش کنند که شهر و استان زرخیز کرمان را آباد کنند.

دولت تدبیر و امید در محور اعتدال و میانه روی است و من  هم که خدمتگزار مردم استان کرمان هستم، عضو هیچ گروه سیاسی نیستم و قصد خدمت زیر چتر ولایت و توسعه را دارم.

استان کرمان جای کار دارد، عقب افتادگی های زیادی داریم و در همه شاخص ها، جایگاه استان کرمان جایگاه خوبی نیست، در حالی که ثروت و ظرفیت های استان ما نسبت به سایر استان ها بیشتر است. اگر می خواهید شهر و استان ما آباد شود، و جوانان ما مشغول کار باشند و فقر در جامعه نباشد، زیر چتر ولایت و توسعه کار کنید.

همه کسانی که در چهار چوب نظام جمهوری اسلامی، ولایت مدار هستند، باید وحدت استان را برای توسعه آن حفظ کنند و خوشبختانه استان کرمان از این نظر سرآمد کشور است.

اعتدالی که استان کرمان ایجاد شده، این است که از همه نیروهای دلسوز نظام و اهل نظر، برای پیشرفت استان استفاده می کند.

سه گروه مشاورتی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان کرمان داریم، به عنوان مثال گروه مشورتی سیاسی به این معنی است که از همه جناح های سیاسی در این گروه حضور دارند.

چرا باید خط بازی باشد و چرا تعصب و افراط و تفریط داشته باشیم؟ آیا سزاوار است که جوانان بیکار باشند و ما سرگرم مسایل سیاسی باشیم؟ آیا شهدا ما را می بخشند؟ آنها شهید نشدند که فرزندان ما بیکار باشند.

امروز فرصتی است برای استان کرمان، که همه گروه های سیاسی که دل در گرو توسعه دارند، پای کار بیایند.

استاندار کرمان افزود: جوانان نگاه به دولت نکنند، نگاه به توانمندی های خود کنند. امروز امکانات و شرایطی در استان فراهم شده است که وضع اقتصادی استان بهتر شود و این همت خود جوانان و فعالان اقتصادی را می طلبد که از ظرفیت ها استفاده و خود را توانمند کنند.
افراد کارآفرین، مجاهدین جبهه اقتصادی هستند و هر کس یک شغل ایجاد کند، جهاد کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار