بازدید 2995

دفاع نمایندگان از تعویق انتخاب رسایی و نبویان

کد خبر: ۴۱۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴ 23 July 2014
رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات رییسه مجلس در گفت و گو با خانه ملت تصریح کردند: اقدام رییس مجلس در به تعویق انداختن انتخاب عضو هیات ناظر بر صدا و سیما لازم و اقدامی به جا برای ممانعت از اجحاف در حق نظرات مختلف نمایندگان در صحن بوده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جلسه علنی امروز -چهارشنبه 1 مرداد- با دستور کار انتخاب عضو هیات نظارت بر صدا و سیما در حالی برگزار شد که کمیسیون فرهنگی مجلس، محمود نبویان و حمید رسایی را به عنوان اعضای ناظرمجلس بر مطبوعات معرفی کردند. این اقدام با انتقاد برخی از نمایندگان در خصوص عدم معرفی علی مطهری در این بین و معرفی تنها دو نفر برای انجام رای گیری در صحن مواجه شد. این نمایندگان معتقد بودند اقدام کمیسیون فرهنگی ایجاد محدودیت در انتخاب نمایندگان و کانالیزه کردن انتخابات در صحن علنی مجلس بوده است. در پی این موضوع رییس مجلس تصمیم به بررسی مساله و تعیین تکلیف در هیات رییسه مجلس برای ممانعت از بروز تنش در صحن علنی گرفت. به دنبال این موضوع برخی از رسانه ها با اختلافات قدیمی سیاسی، هیات رییسه و شخص رییس مجلس را متهم به سیاسی کاری کردند. در این بین عزت الله یوسفیان ملا، رییس کمیسیون آیین نامه داخلی و حسین سبحانی نیا و محمد حسین فرهنگی به عنوان اعضای هیات رییسه در گفت و گو با خانه ملت تصریح دارند  اقدام رییس مجلس در به تعویق انداختن انتخاب عضو هیات ناظر بر مطبوعات سیاسی کاری نبوده ، بلکه اقدامی به جا برای ممانعت از احتمال اجحاف در حق نظرات مختلف نمایندگان در صحن بوده است.

یوسفیان ملا:اقدام رییس مجلس در به تعویق انداختن انتخاب عضو هیات ناظر بر مطبوعات  سیاسی کاری نبود

عزت الله یوسفیان ملا رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره به تعویق افتادن انتخاب عضو هیات ناظر بر مطبوعات در جلسه علنی امروز – 1 مرداد- گفت: آیین نامه داخلی مجلس در خصوص انتخاب عضو های ناظر کمیسیون های تخصصی یا مجلس شورای اسلامی دارای ابهاماتی است که باید شرح و تفسیر دقیق  در مورد آن صورت گیرد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در جلسه علنی امروز اختلاف نظری در خصوص نحوه انتخاب و افراد انتخاب شده برای عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات به وجود آمد که بخشی از آن نیز ناشی از همین ابهام در آیین نامه داخلی و برداشت های مختلف از آن بود.

یوسفیان ملا تصریح کرد: اقدام ریاست مجلس در به تعویق انداختن انتخابات عضو هیات نظارت بر صدا و سیما به هیچ عنوان سیاسی کاری نبود بلکه اقدامی به جا برای ممانعت از اجحاف در حق کسی بود.

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برداشت ها از یک ماده از آیین نامه داخلی می تواند متفاوت باشد و این حق و اختیار هیات رییسه است که برای بررسی بیش تر موضوع را برای مدت زمان معینی به تعویق و آن را بررسی کند.

سبحانی نیا: اقدام رئیس مجلس در به تعویق انداختن انتخاب نماینده عضو شورای نظارت بر مطبوعات بر اساس قانون بود

حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراهای مختلف دارای ابهاماتی است که می تواند باعث اختلاف نظر شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: آنچه امروز در صحن علنی مجلس در باب انتخاب عضو ناظر در هیئت نظارت بر صدا و سیما رخ داد ناشی از همین اختلاف نظر در برداشت از آیین نامه داخلی مجلس بود که متأسفانه از جانب برخی از جریان های سیاسی و رسانه های آنها وسیله ای برای اتهام زنی به ریاست مجلس و هیئت رئیسه شد.

وی همچنین تصریح کرد: رئیس مجلس برای ممانعت از اینکه حقی از کسی ضایع شود و در واکنش به اختلاف نظر در مورد انتخاب عضو هیئت نظارت بر مطبوعات موضوع را برای بررسی بیشتر به هیئت رئیسه ارجاع داد و از هیچ کجای این موضوع نمی توان برداشت سیاسی کاری داشت.

کسانی به رییس مجلس اتهام سیاسی کاری می زنند که خود با سیاسی کاری تنها دو نفر را برای رای گیری در صحن معرفی کردند و سعی در کانالیزه کردن رای نمایندگان دارند

سبحانی نیا ادامه داد: این اتهامات از طرف کسانی مطرح می شود که خود می توانستند با تدبیر بیشتری در کمیسیون فرهنگی مانع از بروز مسئله امروز شوند اما نه تنها همکاری نکردند بلکه بعد از جلسه حق قانونی هیئت رئیسه را سیاسی کاری خواندند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیئت رئیسه مجلس هیچ اقدام سیاسی انجام نداده و دور از انصاف است که حب و بغض های سیاسی دستمایه اتهام زنی به رئیس و هیئت رئیسه مجلس شود.

فرهنگی : رییس مجلس اختیار به تعویق انداختن جلسه انتخاب اعضای ناظر بر مطبوعات را داشت

محمدحسین فرهنگی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز٬ با اشاره به تصمیم امروز چهارشنبه( 1 مرداد ماه) هیات رئیسه درباره به تعویق انداختن انتخاب اعضای هیات نظارت بر صدا و سیما٬ گفت: هیات رئیسه در به تعویق انداختن این موضوع سیاسی کاری نکرده است.

نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی٬ تاکید کرد: هیچ کار خلاف قانونی در به تعویق انداختن انتخاب عضو ناظر بر مطبوعات از سوی هیات رئیسه مجلس صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه بررسی مجدد انتخاب عضو ناظر بر مطبوعات در هیات رئیسه مغایر آیین نامه مجلس نیست٬ افزود: هیات رئیسه اختیار برای به تعویق انداختن جلسه انتخاب اعضای ناظر بر مطبوعات را داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس می‌توانست افراد بیشتری را به عنوان اعضای ناظر بر مطبوعات انتخاب کند تا شائبه تلاش برای سیاسی کاری و نادیده گرفتن سلایق نمایندگان مطرح نباشد تصریح کرد: به احترام سایر اعضا و نمایندگان مجلس بررسی مجدد این موضوع به آینده موکول شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار