بازدید 2506

سوریه و عراق جولانگاهی جهت عقده گشایی اتباع تاجیک

کد خبر: ۴۱۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰ 23 July 2014
اتباع کشورهای آسیای میانه و قفقاز خصوصاً کشور تاجیکستان به علت نبود فضا جهت انجام فعالیت‌های سیاسی، سوریه و عراق را جولانگاه مناسبی برای عقده گشایی خود دیده‌اند.


به گزارش فارس، یک مقام امنیتی عراق که خواست نامش فاش شود، اعلام کرد: در درگیری‌های شهر تکریت اتباعی از کشورهای عربی و غیر عربی کشته و به اسارت در آمده‌اند.

وی افزود: تعدادی از این اتباع از کشورهای قفقاز و آسیای میانه بوده که بیشتر این افراد از اتباع تاجیکستان می باشند.

این مقام امنیتی اظهار داشت: یکی از اتباع تاجیک که به اسارت در آمده است، در بازجویی‌ها اقرار نموده است از بدو شروع درگیری‌ها در سوریه تاکنون صدها تاجیک به علت نبود فضایی جهت انجام فعالیت‌های سیاسی در تاجیکستان به سوریه و سپس عراق رفته اند.

این مقام امنیتی عراقی به «حمزه البغدادی» خبرنگار «وحدت نیوز» در عراق گفت: این تبعه تاجیک ضمن ابراز ندامت شدید از حضور خود در عراق گفته است طی سال های گذشته جو جهاد و جنگیدن ما را از تفکر باز داشته و بجای اینکه انرژی مان را متوجه توطئه‌های غرب و صهیونیست کنیم، خود را با خانواده امت اسلامی درگیر نموده‌ایم.

حکومت های اتباع آسیای میانه و روسیه از حضور و بازگشت اتباع کشورهای خود در سوریه و عراق نگرانی‌های شدیدی پیدا کرده‌اند.

هفته گذشته نیز خبرگزاری فارس خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه ۹۱ تبعه تاجیک با پرواز ۲۵۴ ترکیش‌ به داعش در عراق پیوستند. شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین در تاریخ 11/4/93 با شماره پرواز 254 در ساعت 21:10 ، 91 تبعه تاجیک را از دوشنبه پایتخت این کشور به استابول منتقل کرد تا به عراق و صفوف داعش بپیوندند.

سفارت «عربستان» ستاد جذب، سازماندهی و هدایت تروریست‌ها از کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه می‌باشد که «أبو طارق» دبیر اول این سفارتخانه مسئولیت مالی این ستاد را برعهده داشته و هزینه این اقدامات را پرداخت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل