بازدید 1855

صاحب‌پناه: انتشار قراردادها کار قشنگي نيست

کد خبر: ۴۱۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ 23 July 2014
رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال گفت: انتشار قراردادها از لحاظ حرفه‌اي کار قشنگي نيست.

کامران صاحب پناه درباره قضيه فسخ قرارداد احمد جمشيديان اظهار داشت: من خودم فکر مي‌کنم اگر در يک فرصت مناسبت‌تري به احمد جمشيديان اطلاع داده مي‌شد خيلي بهتر بود اما مسئله اينجاست که در صحبتي که من با اعضاي کادر فني استقلال داشتم آنها به من گفتند اينطور نبوده که بخواهند به طور کامل جمشيديان را کنار بگذارند. آنها منتقد بودند که وقتي بازيکني را به خدمت گرفتند يعني روي کمک او حساب کردند.

به گزارش فارس، وي افزود: من در دو روز گذشته وقتي روزنامه‌ها را مطالعه مي‌کردم متوجه شدم که برخي از واژه اينکه جمشيديان گناه دارد استفاده کردند که به نظر من استفاده از اين واژه براي يک بازيکن فوتبال که اسم قهرمان کنار آن مي آيد جايز نيست و حرف بي‌محتوايي است. به هر حال ما در کشوري زندگي مي‌کنيم که اخلاق‌مدار است و بايد يکسري مسائل را رعايت کنيم و قطعا در مورد جمشيديان تصميمي مي‌گيريم که به نفع او و باشگاه باشد.

صاحب‌پناه تصريح کرد: با صحبت‌هايي که من روز گذشته در باشگاه داشتم نود درصد جمشيديان را حفظ مي‌کنيم و اگر راهکار قانوني وجود داشته باشد براي اينکه او هم متضرر نشود احتمال دارد به عنوان يار قرضي او را به تيم ديگري بدهيم. در هر صورت من هم معتقدم که اين بازيکن هم نبايد صدمه بخورد. او بازيکن مطرحي است که شايد اگر در استقلال نمي‌ماند تيم‌هاي ديگر او را جذب مي کردند ضمن اينکه فکر هم نمي کنم که ديگر آيين‌نامه نقل و انتقالات اجازه دهد که ما بازيکني را از ليست خارج کنيم.

صاحب‌پناه در خصوص اينکه مبلغ قرارداد بازيکنان ملي‌پوش استقلال همچنان يکي از ابهامات نقل و انتقالات اين فصل مسابقات است،‌گفت: مي‌خواهم دراين خصوص يک مسئله‌اي را بازگو کنم و اينکه تمامي مبالغ قرارداد بازيکنان استقلال که در هيأت فوتبال ثبت شده است کاملا همان چيزي است که در قرارداد اصلي بازيکنان وجود دارد و روز گذشته هم آقاي تاج صراحتا رقم قراردادهاي بازيکناني که بيشترين پول را گرفته‌اند اعلام کرد. صحبت من اين است که اگر باشگاهي خارج از بودجه مورد نظري که در سازمان ليگ تصويب شده درآمدزايي کند و بخواهد خرج بازيکنان تيمش کند آيا غيرحرفه‌اي است؟وقتي ما قرارداد آندرانيک تيموريان را به صراحت اعلام مي‌کنيم اگر بخواهيم پول اضافه اي به او بدهيم آيا به صورت پنهان مي‌توانيم اين کار را بکنيم در نتيجه ما تصميم گرفتيم که راهکار را بررسي کنيم و از طرفي براي اينکه بازيکنان خود را حفظ کنيم تصميم گرفتيم که انگيزه آنها را از بين نبريم. باشگاه استقلال مسيري را در پيس گرفته است که از طريق مارکتينگ و درآمدزايي که مغايرتي با بودجه تصويب شده نداشته باشد به تأمين نيازهاي بيشتر خود بپردازد و اين مسئله هم به هيچ نهاد و ارگاني ارتباط ندارد چون اين درآمدزايي بيشتر هيچ ربطي به بودجه تصويب شده باشگاه ندارد. ما به دنبال درآمدزايي بيشتر هستيم تا بازيکنان خود را راضي نگه داريم و حتي از اين طريق مي‌خواهيم خود را از قالب دولتي مطلق در بياوريم. اين خودش مي‌تواند يک استارت خوب براي خصوصي شدن باشد.

رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال تصريح کرد: ما چند راهکار متفاوت روي ميز گذاشتيم و دنبال رسيدن به هدف خود هستيم و در اين راه مطمئن باشيد که چيزي پنهان نمي‌داند چرا که به طور حتم اگر قرار باشد ما خارج از آنکه بودجه ما بوده عمل کنيم اگر سازمان ليگ و رسانه‌ها را کنار بگذاريم سازمان‌ها و نهادهاي نظارتي و بازرسي که از اين مسئله چشم‌پوشي نمي‌کنند. ما نمي‌خواهيم به مردم دروغ بگوييم در نتيجه راهکاري که در نظر گرفته‌ايم يعني همان درآمدزايي بيشتر خارج از بودجه باشگاه مسئله‌آي است که ديگر غير قابل بازرسي است.

وي در پاسخ به اين سوال که اين راهکار باشگاه استقلال فقط براي تأمين مبلغ قرارداد آندو تيموريان است يا خير، گفت: اصلا چنين چيزي مخصوص يک شخص نيست و شايد ما بازيکن جوان و پديده‌اي در طول فصل داشته باشيم که بخواهيم براي ايجاد انگيزه او پاداشي خارج از قرارداد او بدهيم اين مسئله گناه نيست و فکر مي‌کنم اين فرمولي که ما در نظر گرفته‌ايم يک الگوي خوب به سمت خصوصي‌شدن است.

صاحب‌پناه در پايان درباره اينکه سازمان ليگ درخواست کرده که رقم قرارداد بازيکنان منتشر شود، گفت: به لحاظ حرفه‌اي اين کار قشنگ نيست و وقتي قراردادي بين دو طرف منعقد مي‌شود در واقع دو طرف بايد محرم اسرار هم باشند اما اگر الزام به انتشار قراردادهاست گناه اين مسئله از لحاظ حقيقي و حقوقي به عهده آنهايي است که اين الزام را مي‌کنند. ضمن اينکه نسخه قرارداد اعضاي تيم در اختيار هيأت فوتبال و سازمان ليگ هست و اگر لازم باشد خود باشگاه هم آن را منتشر مي‌کند. ما آنچه که وظيفه خودمان است انجام مي‌دهيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار