بازدید 12603

ربات‌هایی که تا ۲۰۵۰ قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهند

هنوز چندی از مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل نگذشته ‌که این کشور بار دیگر میزبان یکی از جام‌های بزرگ دیگر جهانی شده است. ربوکاپ ۲۰۱۴ که در برزیل در حال برگزاری است، گردهمایی متخصصانی است که قرار است ربات‌های ساخت آن‌ها در سال ۲۰۵۰ قهرمان جام جهانی فوتبال را شکست دهند.‌
کد خبر: ۴۱۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰ 23 July 2014

ربات‌هایی که تا 2050 قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهندهنوز چندی از مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل نگذشته ‌که این کشور بار دیگر میزبان یکی از جام‌های بزرگ دیگر جهانی شده است. ربوکاپ ۲۰۱۴ که در برزیل در حال برگزاری است، گردهمایی متخصصانی است که قرار است ربات‌های ساخت آن‌ها در سال ۲۰۵۰ قهرمان جام جهانی فوتبال را شکست دهند.‌

به گزارش «تابناک»، مسابقات جهانی ربوکاپ که می‌توان آن را ‌یکی از جذاب‌ترین و در عین حال جدی‌ترین جشنواره‌ها و مسابقات در حوزه فن‌آوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی به شمار آورد، هم اکنون در شهر ژائو پسوا برزیل در حال برگزاری است و تا دو روز دیگر نیز ادامه دارد.

در مسابقات امسال تیم‌های ربوتیک از ۴۵ کشور دنیا حضور دارند که از ایران نیز تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دماوند، دانشگاه امیر‌کبیر و تهران و تیم باسط تهران در این مسابقات هستند و تا کنون نیز نتایج خوبی در این مسابقات به دست آورده‌اند.


هدف از این مسابقات ـ که از سال ۱۹۹۷ در جریان است ـ تشکیل تیم فوتبالی از ربات‌هاست که بتوانند تا سال ۲۰۵۰ ‌قهرمان جام جهانی فوتبال را شکست دهند؛ هرچند هیچ یک از تیم‌های کنونی حاضر در مسابقات به سطحی نرسیده ‌که قادر به رقابت با تیم‌های فوتبال انسانی باشد، ‌تحولات و پیشرفت‌های چشمگیر و خیره‌کننده‌ای در این مسابقات پدید آمده است.

این مسابقات از ۲۱ تا ۲۵ جولای در برزیل برگزار خواهد شد.

ربات‌هایی که تا 2050 قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهند

تیم‌های حاضر در این مسابقات در بخش‌های گوناگون ‌رقابت‌ می‌کنند که این بخش‌ها بر پایه ساختار و اندازه ربات‌ها متفاوت است. بخش ربات‌های انسان‌نما در سه گروه، ربات‌های کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود، در حالی که در سایر بخش‌ها چندان محدودیتی در اندازه ربات‌ها وجود ندارد.

ربات‌هایی که تا 2050 قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهند

لیگ فوتبال ربات‌های انسان‌نما، سخت‌ترین بخش این رقابت‌هاست، زیرا مهم‌ترین نکته در آن، حفظ تعادل ربات‌هاست. در این مسابقات ۲ تا ۵ ربات در هر تیم برای ‌دو نیمه ده دقیقه‌ای با هم ‌رقابت می‌‌کنند‌.

ربات‌هایی که تا 2050 قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهند

این برای نخستین بار است که مسابقات جهانی ربوکاپ در کشوری از قاره آمریکای جنوبی برگزار می‌شود.

ربات‌هایی که تا 2050 قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهند

افزایش پردازشگرها و اجزای سازنده ربات‌ها، منجر به آن شده‌ که آهنگ حرکت آنها بسیار سریع‌تر بوده و بیشتر یادآور فوتبال واقعی باشد.

ربات‌هایی که تا 2050 قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهند

ربوکاپ به همان اندازه که از جنبه‌های رقابتی برخوردار است، فرصتی برای تبادل اطلاعات، ایده‌ها و اندیشه‌های متخصصان ربوتیک از سرتاسر دنیاست.

ربات‌هایی که تا 2050 قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهند

اما تا هنگامی که برنده مسابقات در هر بخش تعیین شود، تیم‌ها ایده‌ها و عملیات خود را پنهانی و به دور از دید دیگر رقبا انجام می‌دهند و با ایجاد تغییرات در سخت‌افزار و نرم‌افزار ربات‌های خود، سعی در کسب بهترین نتایج می‌کنند.

ربات‌هایی که تا 2050 قهرمان جام جهانی را شکست می‌دهند

به این ترتیب، پس از پایان همه مسابقات، همه تیم‌ها باید گزارشی کامل از همه عملیات‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و برنامه نویسی‌های خود برای ایجاد تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری در ربات‌ها تهیه و منتشر سازند. این امر منجر به آن می‌شود که همه تیم‌ها از ایده‌های یکدیگر آگاه شده و از آن‌ها برای ایجاد ربات‌های بهتر و دقیق‌تر بهره گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل