بازدید 2337

بزرگترین مطالعه ژنتیکی جهان درباره شیزوفرنی

کد خبر: ۴۱۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ 23 July 2014
متخصصان علوم روانپزشکی در بزرگترین مطالعه ژنتیکی روی شیزوفرنی از شناسایی 80 ژن جدید که احتمال ابتلا به این اختلال را افزایش می‌دهند، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، این تیم تخصصی اظهار داشتند: بزرگترین مطالعه ژنتیکی جهان از این اختلال نشان می‌دهد که شیزوفرنی می‌تواند دلایل زیستی داشته باشد. این تیم تحقیقاتی بین‌المللی که به سرپرستی متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کاردیف فعالیت دارند در مورد نقش نسبی ژن‌ها در بیماری شیزوفرنی استدلال‌هایی داشته‌اند. هم‌اکنون در سراسر جهان بیش از 24 میلیون نفر به این اختلال مبتلا هستند.

اکنون کنسرسیوم بین‌المللی در 35 کشور جهان ساختار ژنتیکی بیش از 37 هزار بیمار مبتلا به شیزوفرنی را بررسی کرده و به مقایسه آن با ساختار ژنتیکی 110 هزار فرد سالم پرداخته است.

این متخصصان و دانشمندان علوم روانپزشکی دریافتند که وجود بیش از 100 نسخه ژنی در فرد، او را مستعد ابتلا به بیماری شیزوفرنی می‌کند که به 83 مورد آنها پیش از این اشاره نشده بود. بسیاری از این ژن‌ها در بخش پیام‌های شیمیایی اطراف مغز نقش دارند.

پرفسور «میشل اودونوان»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: برای سال‌های بسیاری ارائه شیوه درمانی جدید برای شیزوفرنی امکان پذیر نبود چرا که فهم درستی از این بیماری وجود نداشت.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، «دیوید کورتیس»، یکی دیگر از محققان این مطالعه گفت: در گذشته این ایده وجود داشت که مشکلات و اختلالات روانی، واقعا بیماری‌ نیستند اما اکنون علم پزشکی ثابت کرده است که نارسایی و نقص در فرآیندهای زیستی و بیولوژیکی بدن، عامل مهم در بروز این بیماری‌ها است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر