بازدید 11658

چگونه پروازهایمان را ارزان‌تر کنیم؟

با گذشت بیش از یک ماه از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جدول قیمت خود را تغییر داده‌اند و نرخ سفر با توجه به ساعت و کلاس پرواز در بسیاری از مسیرها متفاوت است.
کد خبر: ۴۱۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳ 23 July 2014
با گذشت بیش از یک ماه از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جدول قیمت خود را تغییر داده‌اند و نرخ سفر با توجه به ساعت و کلاس پرواز در بسیاری از مسیرها متفاوت است.

به گزارش ایسنا، قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما سرانجام و پس از مدت‌ها کش و قوس اجرا شد اما اجرای کامل آن حداقل به شش ماه زمان احتیاج دارد.

در فاصله چند هفته گذشته تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی در نرخ بلیت خود تغییرات جدیدی را لحاظ کرده‌اند و البته برخی از ایرلاین‌ها نیز همچنان با قیمت‌های قبلی پروازهایشان را انجام می‌دهند.

نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) همچنان بسیاری از پروازهای خود را با نرخ مصوب قبلی انجام می‌دهد و شرکت‌ هواپیمایی آسمان نیز چنین عمل می‌کند.

البته معاون بازرگانی هما پیش از این اعلام کرده بود این شرکت به منظور جلوگیری از التهاب در بازار، قیمت‌های جدید را با فاصله و در یک بازه زمان طولانی‌تر لحاظ خواهد کرد.

اما بهای بلیت در پرواز دیگر شرکت‌ها به نسبت زمان پرواز و کلاس پروازی متغیر است. در صورتی که مسافر زمان خود را در فاصله یک ماه قبلی از سفر نهایی کند می‌تواند با بهای کمتری سفر کند و در مقابل برای خرید بلیت در روز سفر، بهای بیشتری باید بپردازد.

نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمایی در زمان پیک سفر یا در روزهای عادی نیز متفاوت است؛ هر چند با توجه به کشش بازار، این تفاوت‌ها چندان نیز محسوس نیست.

نرخ سفرهای هوایی در مسیرهای پر تردد

در مسیر تهران – مشهد همچنان بسیاری از هواپیماها با قیمت قبلی 132 هزار تومان انجام می‌شود اما با توجه به برنامه زمانی و کلاس پرواز برخی از شرکت‌های هواپیمایی هزینه سفر در این مسیر را به 157 و 170 هزار تومان نیز رسانده‌اند.

تفاوت قیمت‌ها در مسیر کیش قدری بیشتر است و با توجه به نوع شرکت‌های ارائه کننده، قیمت‌ها تفاوت دارد و در این مسیر پروازهایی با نرخ 172 هزار تومان و حتی 231 هزار تومان نیز ثبت شده است.

در دیگر مسیرها با توجه به حضور پررنگ‌تر ایران ایر، تفاوت نرخ‌ها قدری محدودتر است و سفر در مسیر اصفهان، شیراز و تبریز همچنان با نرخ مصوب قبلی به راحتی امکان‌پذیر است.

در کنار آزادسازی قیمت‌ها بنا بوده شرکت‌ها در خدمات ارائه شده به مسافران نیز تغییراتی ایجاد کنند تا از نظر نوع خدمات ارائه شده نیز تفاوت کند که هنوز چنین امری محقق نشده است و باید دید این امر در چند ماه باقی مانده از زمان سازمان هواپیمایی کشوری عملی خواهد شد یا خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان