بازدید 16243
۹
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعای جدید آژانس درباره تحقیقات از برنامه هسته‌ای ایران

ادعای آژانس درباره نوع همکاری‌های ایران با این نهاد در موضوع تحقیقات هسته‌ای، دیدگاه رئیس جمهور ایران درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای، انتقاد لابی صهیونیستی آمریکا از تمدید دوره مذاکرات ایران و ۱+ ۵، تلاش قطر برای دور کردن حماس از ایران و پیشنهاد جدید پاکستان درباره خط لوله گاز ایران به این کشور، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸ 23 July 2014
ادعای جدید آژانس درباره تحقیقات از برنامه هسته‌ای ایرانادعای آژانس درباره نوع همکاری‌های ایران با این نهاد در موضوع تحقیقات هسته‌ای، دیدگاه رئیس جمهور ایران درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای، انتقاد لابی صهیونیستی آمریکا از تمدید دوره مذاکرات ایران و ۱+ ۵، تلاش قطر برای دور کردن حماس از ایران و پیشنهاد جدید پاکستان درباره خط لوله گاز ایران به این کشور، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادعای جدید آژانس درباره تحقیقات از برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش «تابناک»، ادعای جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری «رویترز» قرار گرفته است.

این خبرگزاری می‌نویسد آژانس نسبت به آنچه عدم تعامل ایران با این نهاد در زمینه تحقیقات مربوط به «فعالیت‌های مشکوک» هسته‌ای این کشور خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، مقامات غربی از ایران می‌خواهند به پرسش‌های آژانس درباره ادعاهای موجود راجع به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته خود ـ که مربوط به ساخت سلاح هسته‌ای بوده ـ پاسخ دهد. به گفته این مقامات، همکاری ایران در این زمینه می‌تواند روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ را نیز آسان کند.

ادعای جدید آژانس درباره تحقیقات از برنامه هسته‌ای ایران

این در حالی است که سخنان رئیس‌جمهور ایران درباره مذاکرات هسته‌ای و چشم‌انداز رسیدن به توافق در این زمینه، امروز مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات جهانی قرار گرفته است.

«گالف نیوز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، از دیدگاه رئیس‌جمهور ایران، ادامه مذاکرات تنها راهکار ‌موضوع هسته‌ای ایران است.

این روزنامه به نقل از روحانی می‌نویسد: «مذاکرات تنها راه پیش روی ماست و ما امیدواریم‌ در این مذاکرات موفق شویم». گالف نیوز اشاره می‌کند که این سخنان، نخستین اظهارنظر روحانی در موضوع هسته‌ای پس از تمدید دوره زمانی مذاکرات ایران و ۱+ ۵ بوده است.

ادعای جدید آژانس درباره تحقیقات از برنامه هسته‌ای ایران

در همین حال، لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) نسبت به تمدید مذاکرات میان ایران و شش کشور طرف مذاکره، ابراز نگرانی و از آن انتقاد کرده است.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، آیپک اعلام کرده، از اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران تمدید شده، «عمیقاً ناامید» است.

این گروه در بیانیه خود ضمن تکرار ادعاهای همیشگی مقامات رژیم اسرائیل، مدعی شده ایران باید نسبت به نابود کردن همه بخش‌های برنامه هسته‌ای خود اقدام کند و این نگرانی وجود دارد که ایران به جای عمل به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از تمدید دوره زمانی مذاکرات به منظور شکستن ائتلاف جهانی شکل گرفته در مقابل خود استفاده کند.

ادعای جدید آژانس درباره تحقیقات از برنامه هسته‌ای ایران

اما در میان دیگر مطالب، روزنامه «جروزالم پست» به موضوع رویکرد کشورهای منطقه نسبت به جنگ غزه پرداخته و می‌نویسد، قطر تلاش دارد سازمان فلسطینی حماس را از ایران جدا کند.

در این مطلب اشاره شده که قطر می‌خواهد با ‌ابزارهای ‌گوناگون اقتصادی، رسانه‌ای و دیگر ابزار‌ها، نسبت به گسترش نفوذ خود در منطقه و در میان کشورهای مختلف اقدام کند.

در این میان، ایران بزرگ‌ترین رقیب این کشور در سطح منطقه است و قطری‌ها تلاش دارند از اینکه ایران بتواند بر حوزه‌های نفوذشان تأثیر بگذارد، جلوگیری کنند. از دید جروزالم پست، یکی از این حوزه‌های نفوذ، حماس است که قطر تلاش دارد از نزدیک شدن دوباره و بیشتر آن به ایران جلوگیری کند.

ادعای جدید آژانس درباره تحقیقات از برنامه هسته‌ای ایران

در پایان در مطلبی اقتصادی، روزنامه «پاکستان تودی» از پیشنهاد جدید دولت پاکستان به ایران درباره خط لوله انتقال گاز ایران به این کشور خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، پاکستان پیشنهاد جدیدی را به منظور حل و فصل اختلافات درباره خط لوله مذکور، به وزارت نفت ایران ارائه کرده است.

یکی از مقامات وزارت نفت ایران ضمن تأیید دریافت این پیشنهاد، اعلام کرده که در آن درباره راهکارهای گوناگون برای سرعت بخشیدن به ساخت خط لوله گاز ایران ـ پاکستان مواردی مطرح ‌و تقاضای اقدام در این زمینه شده است. هم‌اکنون، طرف ایرانی مشغول مطالعه ‌روی جزئیات این پیشنهاد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
با کی مون هم بخاطر چشماش نمیتونه واقعیت رو ببینه...تو چ کره ای افتادیم...خدایا مریخ بنظر منظره خوبی داره اونجا هم هستن کشورایی که خودشون بمب اتم دارن بعد به غنی سازی 20 درصد بقیه گیر میدن؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اولا بان کی مون نه با کی مون!! ثانیا آخه کجای این مطلب اسمی از بان کی مون آورده شده؟ ثالثا بهتره یاد بگیری به چهره و نژاد انسانها احترام بذاری پسر پارسی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
منظورش یوکیو آمانو بوده که ژاپنیه البته!
پسر پارسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
1:خب شرمنده نون رو یادم رفت!
2:مشکل همینجاست...باننن(3 تا گذاشتم ن رو ک خیالت راحت باشه)کی مون هیچکاری نمیکنه و انگار نه انگار قراره دنیا رو کنترل کنه!میزاره هرکی هرکاری خواست بکنه!
3:امیدوارم بدونی ک هدفم کنایه بود...آیا تو کامنتم بصورت کلی به ژاپنی ها و کره ای ها و چینی ها توهین کردم؟!nope...
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
کلا سازمان ملل و زیرمجموعه هاش مثل آژانس دست نشانده آمریکا هستند. این مذاکرات بی نتیجه است. آمریکا داره ما رو بازی میده.
درست بین ایران و امریکا مشکل هست اما رقیب نیستن .. اما ایران و روسیه دو رقیب منطقه هستند وایران بزای روسیه یک خطر سیاسی و فرهنگی..که اگر ایران وضیعتش سامان بگیرد..مشکل ساز میشود در نتیجه به دروغ خود را حامی میدند..روسیه اصلا خواهان یک ایران قوی درعرصه سیاسی و اقتصادی نیست.هیچگاه نبود و نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
و به نظر شما آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان ایران قوی و منسجم در عرصه سیاسی و اقتصادی هستند؟
خدایی این لابی صهیونیستی چه رویی داره که حرف شورای امنیت میزنه یکی نیست بگه تو برو ذرات خونه خودتون رو جمع کن
با سلام
در مثل می گویند که فیلی را نعل می کردند و مورچه ای آمد وگفت مرا هم نعل کنید ، حکایت ما وقطر همان فیل و مورچه است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار