بازدید 3247

امسال، قدس از هر سال ديگري خونين‌تر است

در روز قدس امسال بايد فريادها رساتر، مشت‌ها گره كرده‌تر و شعارها و اراده‌ها قوي‌تر از گذشته باشد. روز قدس بايد به زمينه‌اي براي تبديل شدن قدرت ملت‌ها به يك قدرت تأثيرگذار تبديل شود و راه را براي اقدام عملي در جهت خشكاندن ريشه‌هاي غده سرطاني رژيم صهيونيستي در منطقه هموار سازد.
کد خبر: ۴۱۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷ 23 July 2014
روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله امروز خود نوشت:

فاجعه، بقدري سنگين است كه قلم و زبان نمي‌توانند از عهده تشريح آن برآيند. تعداد كشته‌ها از ششصد نفر تجاوز كرده، هزاران نفر مجروح شده‌اند، هزاران نفر به ساختمان‌هاي سازمان ملل پناه برده‌اند و بيش از يكصد هزار نفر نيز بي‌خانمان شده و آوارگي را پذيرفته‌اند. بيش از يك سوم كشته‌ها را كودكان تشكيل مي‌دهند، كودكاني كه براي اولين بار طعم سياست را با گلوله چشيده‌اند.

اينها همه درحالي رخ داده است كه مردم غزه روزه‌دار هستند و ماه رمضان امسال را با رنگ خون تجربه مي‌كنند. همزمان با برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال در برزيل بود كه تهاجم وحشيانه صهيونيست‌ها به غزه شروع شد و البته "داعش" كه در نقش بازوي رژيم صهيونيستي عمل مي‌كند نيز در عراق توجه‌ها را به خود جلب كرده بود. سران ارتجاع عرب، كه در آن واحد تزريق دلارهاي نفتي به داعش و القاعده را در سوريه و عراق و توجيه تبليغاتي ملت‌هاي عرب را درباره جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي خود، ماهرانه عملي مي‌سازند، به اظهار تأسفي ظاهري اكتفا كرده و فريادهاي مظلومان غزه را هرگز نمي‌شنوند. آنها به تخريب مساجد بحرين، كشتن مردم سوريه، ايجاد تله‌هاي انفجاري در بغداد و روي كار آوردن ژنرال دست نشانده آمريكا و اسرائيل در مصر چنان سرگرم هستند كه اصولاً فرصتي براي انديشيدن به قتل عام مردم غزه و پاره پاره شدن بدن كودكان آن و فريادهاي از عمق جان برخاسته مادران فرزند از دست داده بيت حانون و شجاعيه و بيت لاهيا ندارند. غزه اگر تكرار فاجعه صبرا و شتيلا را شاهد است، سران ارتجاع عرب را كاري با آن نيست. آنها فرصت قمار كردن و عيش و نوش‌هاي شبانه خود را هرگز با هيچ چيز ديگر عوض نمي‌كنند حتي در ماه رمضان.

رئيس جمهور آمريكا و سران كشورهاي اروپائي نيز با خونسردي كامل، كشتار مردم غزه و به خاك و خون كشيده شدن زنان و كودكان فلسطيني را امري طبيعي مي‌دانند، چرا كه صهيونيست‌ها بايد به هر قيمتي شده در فلسطين اشغالي در امنيت باشند. اوباما، مي‌گويد حمله زميني به غزه حق طبيعي سران اسرائيل است. زيرا مي‌خواهند امنيت مردم خود را تأمين كنند و براي اين كار بايد مانع موشكباران شهرهاي خود شوند. او هرگز به اين سؤال كاملاً ساده و روشن جواب نداده است كه وقتي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي مرگ ساختگي سه صهيونيست را بهانه قرار مي‌دهد و دستور بمباران غزه را صادر مي‌كند و زنان و كودكان بي‌دفاع فلسطيني را به خاك و خون مي‌كشد، چگونه مي‌توانيد اين جنايت را ناديده بگيريد و دفاع حماس از مردم غزه با شليك موشك به سرزمين‌هاي اشغالي را به خطر انداختن امنيت طرف مقابل قلمداد كنيد؟

از نظر رئيس‌جمهور آمريكا و سران آن دسته از كشورهاي اروپائي كه پيرو آمريكا هستند، اصولاً مردم غزه و فلسطين نيازي به امنيت ندارند و كشته شدن زنان و كودكان بي‌دفاع و ويران شدن خانه و مدرسه و مسجد و بيمارستان بر سر آنها امري عادي محسوب مي‌شود. از نظر سران غرب آنچه مهم است و بايد براي آن شعار داد و اقدام كرد حفاظت از جان صهيونيست‌هائي است كه سرزمين مردم فلسطين را اشغال كرده‌اند و به قيمت آوارگي يك ملت و غصب كردن خانه و كاشانه و مزارع آنها مي‌خواهند به زندگي جنايتكارانه خود ادامه بدهند. اينست ادعاي حمايت از حقوق بشر سران كشورهاي غربي كه رياكارانه شعار مي‌دهند و در عين حال از هيچ جنايتي عليه ملت‌ها خودداري نمي‌كنند.

هر روز كه از عمر ننگين رژيم صهيونيستي مي‌گذرد، حقانيت مواضع قاطع امام خميني درباره اين رژيم و حاميان آن بيشتر به اثبات مي‌رسد. امام خميني از سال 1342 يعني بيش از نيم قرن قبل قاطعانه اعلام كردند اسرائيل يك رژيم نامشروع است و آمريكا و انگليس و شوروي آن زمان را كه اين پديده نامشروع و غده سرطاني را به جان ملت‌هاي مسلمان انداختند دشمنان بشريت دانستند. امام خميني از همان زمان، ضرورت مبارزه براي ريشه كن ساختن اسرائيل را گوشزد كردند و تلاش براي قطع كردن نفوذ دولت‌هاي حامي رژيم صهيونيستي در منطقه خاورميانه را يك تكليف شرعي دانستند. هشدارهاي مستمر امام خميني درباره خطر اسرائيل و اعلام اين موضع روشن و قاطع كه "اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود" استراتژي مبارزه عليه اين غده سرطاني را ترسيم كرد. امام، به ملت‌هاي مسلمان گفتند اگر متحد شويد و هر يك از شما يك سطل آب به اسرائيل بريزيد، مجموع اين آب‌ها به سيل تبديل خواهد شد كه اسرائيل را با خود خواهد برد و منطقه خاورميانه از لوث وجود اين غده سرطاني پاك خواهد گرديد. اين سخن امام خميني به اين معني بود كه به دولت‌ها و مجامع بين‌المللي اميدي نيست و اين ملت‌ها هستند كه بايد براي نجات فلسطين از چنگال خون‌آلود صهيونيست‌ها اقدام كنند.

در طول دهه‌هاي گذشته، عليرغم برگزاري جلسات پرسرو صدا و مذاكرات همراه با تبليغات فراوان تحت عنوان اقدام براي برقراري صلح و حل مشكل فلسطين، نه تنها كوچك‌ترين قدمي براي حل اين مشكل برداشته نشده بلكه هر روز خون‌هاي بيشتري از مردم مظلوم فلسطين ريخته شده، آمار آوارگان فلسطيني بالاتر رفته، زمين‌هاي بيشتري از سرزمين اشغال شده فلسطين براي شهرك سازي‌هاي صهيونيستي غصب شده، بر تعداد اسراي فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي افزوده گرديده و پرونده جنايات صهيونيست‌ها قطورتر و سنگين‌تر شده است. اين واقعيت‌هاي تلخ ثابت مي‌كنند كه براي آزادي فلسطين هيچ راهي غير از اتحاد ملت‌هاي مسلمان و مبارزه قاطع با غاصبان اين سرزمين وجود ندارد.

امسال، روز قدس از هر سال ديگري خونين‌تر است. دو هفته است كه صهيونيست‌ها در غزه حمام خون به راه انداخته‌اند و در اين مدت، سازمان ملل هيچ اقدام بازدارنده‌اي كه بتواند مانع كشته شدن مردم غزه شود انجام نداده است. ملت‌ها در سراسر جهان و حتي در شهرهاي مختلف آمريكا و در برابر مقر سازمان ملل با تجمعات و راه‌پيمائي‌هاي گسترده نفرت خود را از سران رژيم خونخوار صهيونيستي و اعتراض خود را به سكوت دولت‌ها و بي‌عملي مجامع جهاني اعلام كرده‌اند و هر روز بر وسعت اين اعتراضات مردمي افزوده مي‌شود. اكنون كه در آستانه روز جهاني قدس قرار داريم، بايد از اين فرصت مهم كه به بركت امام خميني در اختيار ملت‌هاي مسلمان قرار گرفته حداكثر بهره‌برداري را به عمل آوريم. در روز قدس امسال بايد فريادها رساتر، مشت‌ها گره كرده‌تر و شعارها و اراده‌ها قوي‌تر از گذشته باشد. روز قدس بايد به زمينه‌اي براي تبديل شدن قدرت ملت‌ها به يك قدرت تأثيرگذار تبديل شود و راه را براي اقدام عملي در جهت خشكاندن ريشه‌هاي غده سرطاني رژيم صهيونيستي در منطقه هموار سازد. حضور آحاد مردم ايران در راه پيمائي روز قدس امسال و حمايت از مردم مظلوم فلسطين مي‌تواند زخم‌هاي عميق پيكر پاره پاره و خونين غزه را تا حدودي التيام دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان