بازدید 17844
۸

آمریکایی ها به اشتباه خلیفه را آزاد کردند!

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که یک اشتباه اطلاعاتی نظامی، به آزاد شدن ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در سال 2004 انجامید.
کد خبر: ۴۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵ 23 July 2014
یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که یک اشتباه اطلاعاتی نظامی، به آزاد شدن ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در سال 2004 انجامید.

به گزارش العالم، روزنامه واشنگتن تایمز، روز یک شنبه به نقل از سرهنگ بازنشسته "دِرک هاروی" مشاور اطلاعاتی ویژه ژنرال پترائوس فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا نوشت: رهبر تروریست ها، که در زمان حاضر عراق را آماج حملات جنایت بار خود قرار داده است، تا مدت ها موجب سردرگمی آمریکا شده بود.

هاروی که از سال 2007 به عنوان کارشناس امور عراق، همکاری با ژنرال پترائوس را آغاز کرد، گفت: ما سه بار گمان کردیم که ابوبکر البغدادی کشته شده است.

هاروی، البغدادی را برتر از همتای تروریستش ابومصعب الزرقاوی بنیانگذار سازمان القاعده در عراق می داند و او را از اسامه بن لادن هم در برخی زمینه ها برتر می شمارد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی در ماه فوریه سال 2004، البغدادی را بازداشت کردند. اما ناکارامدی تدابیر اجرایی و نبود اطلاعات کافی درباره عناصر "جهادی" سبب شد که در دسامبر همان سال، متوجه شویم که ابوبکر البغدادی بدون هیچ قید و شرطی آزاد شده است.

البته هاروی در این باره که پشت پرده آزادی البغدادی ممکن است زد و بندهایی بین مقام های آمریکایی و تروریست ها انجام شده باشد ، توضیحی نداد.

هاروی تاکید کرد: در مدت چند ماه، روند عملیات اطلاعاتی در عراق، بهبود یافت و فرماندهی مرکزی متوجه شد که البغدادی یکی از بانفوذترین عناصر گروه الزرقاوی است.

هاروی سپس خاطر نشان کرد: در سال 2005، نیروهای آمریکایی یک منزل را در شمال عراق به ضرب موشک هدف قرار دادند و با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کردند که به نظر می رسد در این حمله، البغدادی کشته شده است، اما یک هفته بعد، متوجه شدیم که او همچنان زنده است. این مساله، دوبار تکرار شد و منازلی که به طور قطع گمان می کردیم منزل اوست را مورد حمله قرار می دادیم اما او در آن خانه ها نبود. پس از آن، در یک دستگاه ارتباطی که گمان می رفت البغدادی از آن استفاده می کند، ردیابی شد و پس از دریافت ارتباط از آن دستگاه، منزلی که در آن قرار داشت، فورا مورد حمله قرار گرفت.

ابوبکر البغدادی، بعدها از القاعده جدا شد و سازمانی تحت عنوان "دولت اسلام در عراق و شام" معروف به داعش تشکیل داد و پس از تسلط بر بخش هایی از عراق، خود را خلیفه خواند و از تمام مسلمانان خواست با او بیعت و از او اطاعت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸
آره جون عمه ت تو گفتی و ما باور کردیم ! این یارو سگ دست آموز آمریکاست قبل از این که این آشغال متوهم خلیفه بشه سابقه نوکریش رو شده بود !
نه البغدادی و مانند او ساخته امریکا برای دستیابی به اهدافشان میباشد و با این مهره ها درصدد ضربه زدن به کشورهای اسلامی و بوجود اورنده خاورمیانه جدید ضغیف ویران عقبمانده میباشند
دروغ میگن مثل...
مگر يک تروريست بدون پشتوانه سياسي ومالي ميتواند مرکز دنيا را اينگونه به آشوب بکشد
اَلِکی میگه !
دم خروس رو که داریم می بینیم بعد چطوری قسم حضرت عباس رو باور کنیم آمریکایی ها از بس پشت گوششون مخمل در اومده فکر می کنند بقیه ملت ها هم مثل خودشون هستند بیچاره ها هر کاری هم که می کنند یه جوری جا خالی بدن افشاگری های اسنودن درست به هدف می خوره
خیلی خوش باورید اشتباه نشده بلکه عمدا اینکارو کردند!
این اخبار را می دهند تا چهره ضد امریکایی برای این خلیفه خونریز خود خوانده بسازند و او را در برابر افکار مسلمانان که امروز می پرسند چرا داعش به اسراییل حمله نمی کند موجه جلوه دهند. داعش محور مقاومت را مورد حمله قرار داده و امروز در خط مقدم امریکا و اسراییل علیه محور مقاومت می جنگد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار